A Sant Sebastià, Antonio Banderas és l’ ànima d’ “Autòmata”, thriller futurista de Gabe Ibáñez

Autómata _ Automata (Poster) 6274Antonio Banderas és el productor i protagonista d’Autòmata, el film de Gabe Ibáñez que avui (diumenge, 21 de setembre) participa a la competició de Sant Sebastià 2014 (i que el 9 d’octubre es podrà veure al Festival de Sitges, a la Secció Oficial Fantàstic Especials, amb presència de Banderas, que hi rebrà el Gran Premi Honorífic del certamen català).

Es tracta d’una pel·lícula de ciència ficció a meitat de camí entre el policíac i el western i que té de rerefons argumental la Singularitat Tecnològica, teoria que especula sobre el moment que la Intel·ligència Artificial iguali i arribi a superar la intel·ligència humana, explica el director, Gabe Ibáñez.

Any 2044. En Jacq Vaucan (Banderas), agent d’assegurances de la corporació cibernètica ROC és a punt de ser pare. Aquesta nova responsabilitat l’angoixa, sobretot en veure el futur incert que té la Humanitat. Mentrestant, investiga uns casos estranys, en què una sèrie d’autòmates han transgredit els seus protocols de seguretat: el que hauria d’haver estat una feina més dins de la seva rutina laboral, el du a ser testimoni d’esdeveniments determinants per al futur de l’espècie humana.

Autómata _ Automata (Foto película) 6257En aquesta pel·lícula, el salt evolutiu de la intel·ligència artificial passa en un context de dificultats per a l’espècie humana, en una situació en què l’home lluita per a sobreviure, envoltat d’una natura que li ha girat l’esquena i que, en un procés inevitable i ancestral, sembla obrir camí a la supremacia d’una nova espècie, assenyala Gabe Ibáñez, que afegeix: aquest salt evolutiu no s’explica des de la perspectiva de l’espècia emergent, sinó des de la perspectiva de qui es queda enrere. D’alguna manera és la història del mono que es queda a l’arbre, la història de l’espècia que toca sostre.

El cineasta remarca que és ciència-ficció realista (..) D’aquella que, tot plantejant un món aliè al d’avui en dia, resulta acceptable com a especulació racional, versemblant, realista. Es desmarca de la moda actual, que titlla de cinema familiar d’aventures ambientat en el futur. I es reconeix hereu d’aquelles pel·lícules d’abans que, amb pressupostos modestos, enfocaven el cinema de ciència-ficció des d’una perspectiva adulta, tot combinant el futurisme especulatiu amb els procediments narratius de gèneres realistes com el ‘thriller’, el ‘western’ o el terror psicològic i que mai no van abandonar certs nivells de versemblança i sobrietat en el seu pacte amb l’espectador.

Més informació: Imdb.

Autómata _ Automata (Foto director) 5198Gabe Ibáñez (Madrid, Espanya, 07.06.1971), llicenciat en ciències de la imatge per la Complutense madrilenya, va començar al cinema com a supervisor d’efectes visuals, en títols com El día de la bestia, d’Álex de la Iglesia. Ha dirigit anteriorment el curtmetratge de terror Máquina (2006) i el llargmetratge Hierro (2009), thriller de misteri (seleccionat a la Setmana de la Crítica de Canes) ambientat a la illa que dóna nom al film i en el qual Elena Anaya és una mare a qui li ha desaparegut el fill.

Afegeix un comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *