Venècia 2014: esplet de films i autors fora de competició

Aquest apunt el vaig completant des d’avui fins a l’inici del certamen, el 27 d’agost. Mentrestant, podeu consultar tota interessant oferta veneciana fora de competició, clicant aquí: Fuori Concorso.

Venècia 2014: Fora de competició.

Words with Gods. Direcció: Guillermo ARRIAGA, Hector BABENCO, Álex DE LA IGLESIA, Amos GITAI, Bahman GHOBADI, Emir KUSTURICA, Mira NAIR, Hideo NAKATA, Warwick THORNTON. Producció mexicano-nord.americana. Intèrprets: Yaël Abecassis, Masatoshi Nagase, Pepon Nieto, Emir Kusturica, Damian Bichir, Yilmaz Erdogan, Chico Diaz, Miranda Tapsell, Ram Kapoor. Sinopsi: Pel·lícula d’episodis cadascun dels quals l’ha realitzat un cineasta diferent que parla de la fragilitat humana i de la seva relació amb les religions; entre les quals, l’espiritualitat aborígena, el budisme, les fes abramítiques, l’hinduisme i l’ateisme. Cada curtmetratge, integrat de ple en el conjunt, s’acobla als altres mitjançant una seqüència animada creada per la mexicana Maribel Martínez. Episodis: “La sangre de Dios” (G. Arriaga); “The Man That Stole a Duck” (H. Babenco); “La confesión” (A. De la Iglesia); “Kaboki” (B. Ghobadi); “The Book of Amos” (A. Gitai); “Our Life” (E. Kusturica); “God Room” (M. Nair); “Sufferings” (H. Nakata), i “True Gods” (W. Thornton). Context: Aquest film és la primera part d’un projecte ambiciós llançat per Guiilermo Arriaga, amb el nom “Heartbeat”, que es completarà amb Encounters, una mirada a la identitat sexual; Into the Bloodstream, exploració de les drogues, i Polis, una anàlisi de la política.  Més informació: Mostra de Venècia | Imdb. Vendes internacionals: pendent.

She’s Funny That Way. Direcció: Peter BOGDANOVICH. Producció nord-americana. Guió: Peter Bogdanovich i Louise Stratten. Intèrprets: Owen Wilson, Imogen Poots, Jennifer Aniston, Rhys Ifans, Kathryn Hahn. Sinopsi: Nova York. Arnold Albertson (Owen Wilson), reeixit director de teatre i televisió, arriba a la Gran Poma per a dirigir la seva nova producció de Broadway. Els protagonistes de l’espectacle seran la seva dona (Jennifer Aniston) i l’ estrella cinematogràfica Seth Gilbert (Rhys Ifans). La primera nit que Arnold és a Nova York, demana el servei d’una acompanyant, per a un servei especial, i li envien una noia fascinant: Isabella (Imogen Poots). Al decurs de la vetllada, l’Arnold li dóna 20.000$, però amb una condició: que deixi aquesta feina i faci realitat el somni de ser actriu. Més informació: Mostra de Venècia | Imdb. Vendes internacionals: Red Granite International*. Distribuïdores: RAI Cinema. Director: Peter Bogdanovich (Kingstone, Nova York, EUA, 30.07.1939). Extracte de filmografia com a director: Targets (1968), The Last Picture Show (1971), Directed by John Ford (1971), What’s Up, Doc? (1972), Paper Moon (1973), Saint Jack (1979), They All Laughed (1981), Mask (1985), Texasville (1990), Noises off (1992), The Thing Called Love (1993), She’s Funny That Way (2014).

Dearest (Qin’ai De). Direcció: Peter Ho-sun CHAN. Producció xinesa (Hong Kong). Guió: Ji Zhang . Intèrprets: Zhao Wei, Huang Bo, Tong Dawei, Hao Lei, Zhang Yi. Sinopsi:Quan els desapareix el fill, un home i la seva exdona entren en un autèntic estat de confusió. Aclaparats pel sentiment de culpa, malden per superar aquest malson. Recorren mig continent per a trobar-lo, sense èxit. L’espera és el que més els costa d’aguantar, però no defalleixen, agafant-se al més petit brot d’esperança. Passen els mesos i un dia la parella s’asseu a mirar com cauen les fulles de tardor. Malgrat que es van separar, s’adonen que un cop un home i una donen tenen un fill junts, han quedat inevtablement lligats de per vida. De viatge, coneixen una altra parella que també ha perdut el fill i que els posen en contacte amb un grup especialitzat a localitzar nens desapareguts. És increïble, però al cap d’un temps, en un poblet arraconat, troben el fill… que ara ha estat adoptat per una família local. De retorn a casa amb el nen, es troben que el menut ha canviat i els veu com a estranys, que està traumatitzat, en haver-lo separat de la “seva” família per segona vegada. Per acabar d’adobar, la dona que n’havia tingut cura arriba d’aquell poblet per a retrobar-lo i revela secrets ocuts durant molt de temps… Més informació: Mostra de Venècia | Imdb. Vendes internacionals: WE Distribution Limited. Altres festivals: Toronto 2014 Special Presentations. Director: Peter Ho-sun Chan (Bangkok, Tailàndia, 1962). Productor, cineasta, guionista i actor. Extracte de filmografia com a director: Carta d’amor (1999), Three (2002), Potser és amor (2005)  The warlords (2007), Wu Xia (2011), American Dreams in China (2013).

Olive Kitteridge. Direcció: Lisa CHOLODENKO. Producció nord-americana, minisèrie televisiva. Guió: adaptació de la novel·la Olive Kitteridge, d’ Elizabeth Strout. Intèrprets: Frances McDormand, Richard Jenkins, Bill Murray, John Gallagher Jr., Zoe Kazan. Sinopsi:Un poble de Nova Anglaterra, aparentment tranquil. Olive Kitteridge (Frances McDormand) hi ensenya Matemàtiques. El seu aspecte dur amaga un cor càlid, certament sacsejat per problemes, i un fort compromís moral. Més informació: Mostra de Venècia | Imdb. Vendes internacionals: pendent. Directora: Lisa Cholodenko (Los Angeles, Califòrnia, EUA, 05.06.1964). Extracte de filmografia: High Art (1998), Laurel Canyon (2002), Cavedweller (2004), Els nois van bé (2010).

Tot enterrant l’ex (Burying The Ex). Direcció: Joe DANTE. Producció nord-americana. Guió: Alan Trezza. Intèrprets: Anton Yelchin, Ashley Greene, Alexandra Daddario, Oliver Cooper. Sinopsi:En Max (Anton Yelchin) és un bon noi que se’n va a viure amb l’Evelyn (Ashley Greene), la seva esplàndida xicota. La relació entre ells es complica, a mesura que l’Evelyn va revelant-se com un malson, maniàtica del control i controladora. En Max vol deixar-s’ho córrer ben aviat, però té por de dir-li-ho.L’atzar l’hi soluciona perquè l’Evelyn té un accident i mor. Al cap de no pas gaire temps, en Max coneix l’Olivia (Alexandra Daddario), una noia bonica que podria ser la seva ànima bessona.Però aviat es descobreix que l’Evelyn s’ha aixecat de la tomba, decidida a recuperar el seu home, qui al seu torn pot esdevenir un zombi. Més informació: Mostra de Venècia | Imdb. Vendes internacionals: Voltage Pictures. Director: Joe Dante (Morristown, Nova Jersey, EUA, 28.11.1946). Extracte de filmografia: Piranya (1978), Els udols (1981), Gremlins (1984), Exploradors (1985), El xip prodigiós (1987), Matinee (1993), Small Soldiers (1998), Tot enterrant l’ex (2014).

Pérez. Direcció: Edoardo DE ANGELIS. Producció italiana. Guió: Edoardo De Angelis, Filippo Gravino. Intèrprets: Luca Zingaretti, Marco D’Amore, Simona Tabasco, Giampaolo Fabrizio, Massimiliano Gallo. Sinopsi:En Demetrio Pérez (Luca Zingaretti) és un advocat d’ofici. Podria ser una gran jurista, però la por l’ha frenat. Sempre ha considerat la seva mediocritat com un refugi eficaç de l’infelicitat. Quan el perill es cola a casa seva, s’adona fatalment que no és així. Encalçat pels fets, en la brega per defensar la vida de la seva filla, promesa amb un criminal perillós, infringeix totes les regles i lleis hagudes i per haver. Més informació: Mostra de Venècia | Imdb. Vendes internacionals: pendent. Distribuïdores: Medusa*. Director: Edoardo De Angelis (x). Extracte de filmografia: Mozzarella Stories (2011), Pérez (2014).

La zuppa del demonio. Direcció: Davide FERRARIO. Producció italiana. Documental. Sinopsi: Reflexió sobre el cinema industrial, a partir del material meravellós custodiat a Ivrea, la ciutat de la històrica Olivetti. El tema central és el progrés: la idea d’un futur millor, que avui sembla dramàticament llunyana, però que va generar un imaginari capaç de marcar l’imaginari de tot un segle. Repassa els temes principals que van caracteritzar el desenvolupament industrial del segle XX: des de les grans obres dels anys deu al més recent aspecte pioner en el camp de la informàtica. Vídeos: Tràiler. Més informació: Mostra de Venècia | Imdb. Vendes internacionals: Raicom. Distribuïdores: Microcinema. Director: Davide Ferrario (Casalmaggiore, Lombardia, Itàlia, 26.06.1956). Va debutar en el camp dels llargmetratges amb la ficció La fine della notte (1989); des d’aleshores i amb total continuïtat ha anat combinant documentalisme amb obres de ficció, cinema i alguna feina per a la TV.

El soroll i la fúria (The Sound and the Fury | L’urlo e il furore). Direcció: James FRANCO. Producció nord-americana. Guió: Matt Rager; adaptació de la novel·la El soroll i la fúria, de William Faulkner (Ed. Proa). Intèrprets: James Franco, Scott Haze, Tim Blake Nelson, Joey King, Ahna O’Reilly, Seth Rogen. Sinopsi: Al Mississippí, al llindar de la Gran Depressió. La decadència tèrbola i laberíntica dels Compson, artistòcrates del sud caiguts en desgràcia. La història de la família, narrada des de diferents punts de vista. Els Compson tenen quatre fills: Quentin (Jacob Loeb i Brady Permenter), Candance (Ahna O’Reilly i Stella Allen), Jason (Scott Haze i Cody Farr) i Benjamin (James Franco).La jove Caddy, única germana, és objecte de la narració dels seus tres ben diferents germans i es converteix en presència càndida i tranquil·litzadora, germana egoista, mare desnaturalitzada que abandona la filla… Més informació: Mostra de Venècia | Imdb. Vendes internacionals: pendent. Altres festivals: Toronto 2014 Special Presentations. Director: James Franco (Palo Alto, Califòrnia, EUA, 19.04.1978). Actor, guionista, productor, artista i director. Extracte de filmografia com a director: The Ape (2005), Fool’s Gold (2005), Good Time Max (2007), The Feast of Stephen (2009), The Broken Tower (2011), Sal (2011), My Own Private River (2012), Interior. Leather Bar (2013), As I Lay Dying (2013), Child of God (2013), El soroll i la fúria (2014), Bukowski (2014)…

Tsili. Direcció: Amos GITAI. Producció Israeliano-russo-italiano-francesa. Guió: Amos Gitai i Marie-José Sanselme, adaptació de la novel·la Tsili, d’Aharon Appelfeld (Ed.Club Editor). Intèrprets: Sara Adler, Meshi Olinski, Lea Koenig, Adam Tsekhman, Andrey Kashkar. Sinopsi: Anys quaranta del segle XX. La Tsili (Sara Adler), una noia jueva, s’amaga en un bosc als afores de Czernovicz. Tota la seva família ha estat deportada deportada als camps de concentració. Amb l’instint d’un animal, construeix un niu al bosc i sobreviu, sense fer soroll, a la zona de combat. Un dia, en Marek (Adam Tsekhman) en descobreix l’amagatall. S’hi adreça en llengua jueva i, en veure que ella també és jueva, se’n va a viure amb ella al niu. Un dia que en Marek ha baixat al poble a buscar menjar, no torna. De sobte, sense previ avís, la guerra s’acaba i la Tsili deixa el seu amagatall. De camí es troba amb els supervivents dels camps i junts fan cap a un vaixell que els durà a una altra terra. Més informació: Mostra de Venècia | Imdb. Vendes internacionals: Agav Film. Director: Amos Gitai. (Haifa, Israel, 11.10.1950). Web oficial. Extracte de filmografia: Esther (1986),  Kadosh (1999), Kippur (2000), Kedma (2002), Promise Land (2004),  Free Zone (2005), Ana Arabia (2013), Tsili (2014).

La Trattativa. Direcció: Sabina GUZZANTI. Producció italiana. Guió: Sabina Guzzanti. Intèrprets: Sabina Guzzanti, Enzo Lombardo, Ninni Bruschetta, Filippo Luna, Franz Cantalupo, Claudio Castrogiovanni. Sinopsi: Investigació cinematogràfica sobre l’acord entre la Màfia i l’Estat Italià: s’hi expliquen els esdeveniments, les investigacions i les intrigues polítiques que van caracteritzar els anys del vessament de sang. El presumpte acord entre la Màfia i l’Estat hauria estat fruit d’una negociació duta a terme ran del que ara es denomina “la temporada de les bombes”, del 92 i del 93. De què es parla en dir “acord”? De les concessions de l’Estat a la Màfia a canvi que acabés la violència? De qui va assassinar Falcone i Borsellino? De l’eterna convivència entre Màfia i política? Entre Màfia i Església? Entre Màfia i forces de l’ordre? O és que encara va més enllà, l’acord? Una colla d’actors representen els episodis més significatius de la “trattavia stato mafia”, donant vida a mafiosos, agents dels serveis secrets, alts oficials, magistrats, víctimes i assassins, massons, persones valentes i hones i persones valentes fins a cert punt. Vídeos: Tràiler. Més informació: Mostra de Venècia | Imdb. Vendes internacionals: pendent. Distribuïdores: BiM. Directora: Sabina Guzzanti (Roma, Lazio, Itàlia, 25.07.1963). Extracte de filmografia: Viva Zapatero (2005), Draquila, L’Italia che trema (2010), La Trattativa (2014).

The Golden Era (Huangjin Shidai). Direcció: Ann HUI. Producció xinesa (Hong Kong). Guió: Qiang Li. Intèrprets: Tang Wei, Feng Shaofeng, Zhu Yawen, Wang Zhiwen. Sinopsi: La Xina, anys trenta del segle passat. La turmentada vida d’una de les escriptores més radicals i controvertides de la literatura xinesa, Xiao Hong (Tang Wei). Després d’una infància feliç, als dinou anys d’edat, Xiao Hong fuig per escapar d’un matrimoni arreglat. Tot primer, l’home la segueix, però després la deixa amb un fill. Als vint-i-un anys, Xiao Hong acaba en un bordell, però la’n rescata un editor local que l’anima a escriure. Va morir molt jove, el 1942, amb importants obres escrites i només trenta-un anys. Més informació: Mostra de Venècia – Cloenda | Imdb. Vendes internacionals: Edko Films. Altres festivals: Toronto 2014 Masters. Directora: Ann Hui (Anshan, Liaoning, Xina, 23.05.1947).

Reviure (Hwajang | Revivre). Direcció: IM Kwontaek. Producció sud-coreana. Guió: Yun-hee Song; adaptació d’un conte de Kim Hoon. Intèrprets: Ahn Sungki, Kim Hojung, Kim Qyuri. Sinopsi: El senyor Oh, d’uns cinquanta anys, està preparant el funeral de la seva dona, morta fa poc després de quatre anys de lluita contra el càncer. El senyor Oh és el gerent d’una gran empresa de cosmètics i ha estat un marit totalment entregat a la seva dona, durant la malaltia. Ran del funeral, casa seva queda plena de gent, però el senyor Oh està especialment per una persona en particular: la col·lega per a la qual fa temps que cova sentiments. Tot aquests anys que ha durat la malaltia de la seva dona, els seus pensaments es dividien entre les cures a la dona i els compromisos laborals, però no ha pogut deixar de fantasiejar amb la col·lega. L’endemà del funeral queda ben sorprès quan s’assabenta que la dona era conscient del seus sentiments per a aquesta col·lega. Vídeos: Tràiler. Més informació: Mostra de Venècia | Imdb. Vendes internacionals: FineCut. Altres festivals: Toronto 2014 Masters. Director: Im Kwontaek (Changsong, Cheollanam-do, Corea del Sud, 02.05.1936). Cineasta prolífic -aquest és el seu film número 102-, la seva obra és coneguda a Occident, gràcies a festivals de cinema. Extracte molt i molt reduït de la seva filmografia: Sibaji -també coneguda com a The Surrogate Mother, Madre alquilada, La mère porteuse– (1987), Chunhyang (2000), Embríac de dones i de pintura (2002), Reviure (2014).

La humiliació (The Humbling). Direcció: Barry LEVINSON. Producció luxemburgueso-nord-americana. Guió: Buck Henry i Michal Zebede, adaptació de la novel·la La humiliació, de Philip Roth (Ed. La Magrana). Intèrprets: Al Pacino, Greta Gerwig, Nina Arianda, Barry Levinson, Dianne Wiest, Charles Grodin . Sinopsi:En Simon Axler (Al Pacino) és un dels més grans actors de teatre de la seva generació, però ara ha entrat en decadència. Té més de seixanta anys i ha perdut el  talent i la  seguretat, la confiança en si mateix s’ha esvaït. La seva dona, incapaç d’afrontarli la depressió, l’ha deixat, igual que ha fet el públic, i el seu agent no sap com convèncer-lo perquè torni a pujar l’escenari. En aquest atroç historial d’aterridora autodestrucció, en Simon troba un consol momentani i aparent en un desig eròtic. Més informació: Mostra de Venècia | Imdb. Vendes internacionals: Nu Image / Millennium Films. Altres festivals: Toronto 2014 Especial Presentations. Director: Barry Levinson (Baltimore, Maryland, EUA, 06.04.1942). Extracte de filmografia: Diner (1982), El millor (The Natural, 1984), El secret de la piràmide (1985), Good morning Vietnam (1987), Rain Man (1988), Avalon (1990), Bugsy (1991), Toys (1992), Disclosure -coneguda com Acoso, Harcèlement, Rivelazione– (1994), Sleepers (1996), Wag the Dog -coneguda com La cortina de humo, Des hommes d’influence, Sesso & Potere– (1997), Sphere (1998), Liberty Heights (1999), (..) La humiliació (2014).

O velho do restelo (O velho do restelo | The Old Man of Belem). Direcció: Manoel de OLIVEIRA. Producció franco-portuguesa. Guió: Manoel de Oliveira. Curtmetratge. Intèrprets: Diogo Dória, Luís Miguel Cintra, Ricardo Trêpa, Mário Barroso. Sinopsi: La pel·lícula narra la vida i obra de l’escriptor romàntic portuguès Camilo Castelo Branco, a base d’extractes de l’obra O Penitente, de Teixeira de Pascoaes. A partir d’aquestes referències literàries, a més d’altres obres com les de Miguel de Cervantes, la pel·lícula reflexiona sobre Portugal i la seva història. Més informació: Mostra de Venècia | Imdb. Vendes internacionals: Agència Portuguesa dels Curtmetratges. Altres festivals: Toronto 2014 Wavelenghts. Director: Manoel de Oliveira (Porto, Portugal, 11.12.1908).

Itàlia en un dia (Un giorno da italiani | Italy in a Day). Direcció: Gabriele SALVATORES. Producció anglo-italiana. Guió: Idea desenvolupada per Raffaello Fusaro. Documental. Sinopsi: Versió italiana, assumida per Gabriele Salvatores, del projecte de Ridley Scott. Es va demanar als italians d’enviar vídeos realitzats per qualsevol mitjà (telecàmeres, mòbils, càmeres de fotografiar)  durant les 24 hores del 26 octubre 2013. Desitjos , somnis, pors, pensaments, qualsevol cosa que passés aquell dia o fins i tot, simplement, el que es podia veure des de la finestra de la casa. Es van rebre 44.197 vídeos, que són més de 2200 hores d’imatges, i han donat peu a 632 vídeos muntats, amb la participació d’un equip de 40 seleccionadors, coordinats per Massimo Fiocchi i Chiara Griziotti. El resultat és un diari emotiu, un cens de les emocions i els pensaments dels italians, una confessió laica, el desig de compartir els seus sentiments a través d’imatges, un psicodrama col.lectiu italià,a vegades tendre, enrabiat, divertit o desesperat. Però també és -segons diu la Mostra de Venècia-  un reflex convincent, sincer i sense filtres intel·lectuals, del sentit mateix del nostre viatge al planeta Terra, en aquests anys. En l’era de la comunicació digital (..) també és el primer experiment col·lectiu del cinema italià (..) No és una xarxa social, sinó una pel·lícula social, feta amb passió, respecte i un sentit de responsabilitat, sense renunciar a una “mirada necessària” i al punt de vista personal sobre la realitat. Més informació: Mostra de Venècia | Imdb. Vendes internacionals: Ricom. Distribuïdores: 01. Director: Gabriele Salvatores (Nàpols, Campània, Itàlia, 30.07.1950). Extracte de filmografia: Mediterrani (1991), Puerto Escondido (1992), Sud (1993), No tinc por (2003), Itàlia en un dia (2014).

Al soterrani (In keller | In the Basement). Direcció: Ulrich SEIDL. Producció austríaca. Guió (idea i concepte): Ulrich Seidl i Veronika Franz. Documental. Sinopsi: Docuficció, realitzada entre 2009 i 2013, que busca trobar el lligam dels austríacs amb els seus soterranis i, alhora, definir les especificitats dels soterranis austríacs —si n’hi ha, d’especificitats—. O sigui, una exploració cinematogràfica de la vida quotidiana dels soterranis d’Àustria, amb voluntat tant de desenterrar-ne respostes i plantejar-hi nous interrogants com de posar llum al món subterrani ocult. Més informació: Mostra de Venècia | Imdb. Vendes internacionals: Coproduction Office. Director: Ulrich Seidl (Viena, Austria, 24.11.1952). Extracte de filmografia: Hundstage (2001), Import/Export (2007), Paradís: Amor (2012), Paradís: Fe (2012), Paradís: Esperança (2013).

The Boxtrolls (3D). Direcció: Anthony STACCHI i Graham ANNABLE. Producció anglesa. Guió: Irena Brignull i Adam Pava, adaptació de la novel·la Here Be Monsters!, d’Alan Snow. Film d’animació. Sinopsi: A Cheesebridge, elegant ciutat de l’època victoriana, on la gent està obsessionada amb la riquesa i la classe, també viuen els Boxtrolls, un exèrcit de monstres considerats lladres malvatsi segrestadors de criatures, que en realitat són criatures adorables que s’estan a les clavegueres i regiren les escombraries, marginats de la societat. Amb ells viu també un humà orfe que els Boxtrolls van acollir i que ha crescut amb ells des que era infant. Aquest maldarà per lligar el seu món amb el dels humans, delerós que les coses canviïn. Més informació: Mostra de Venècia | Imdb. Vendes internacionals: Universal Int. Pictures. Directors: Anthony Stacchi (x), co-director d’Open Season (2006)  i Graham Annable (x).

Nymphomaniac (Director’s Cut). Direcció: Lars von TRIER. Més informació: Fitxa Club 7 Cinema.

Crèdits fotogràfics: Biennale di Venezia.

Afegeix un comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *