Setmana de la Crítica – Canes 2014: la selecció

Charles Tesson, director artístic de la Setmana de la Crítica de Canes (15-23 de maig de 2014), en presentar-ne la 53a edició ha revelat que l’equip de selecció ha fet la tria a partir de 1.200 llargmetratges i 1.770 curtmetratges que se’ls han sotmès a consideració. Cal tenir present que la programació de la setmana la formen finalment 4 títols projectats en Sessions Especials, 7 llargs que conformen la Competició i 10 curts que també aspiren a guardó en la categoria específica. La desproporció entre la quantitat de pel·lícules candidates i l’escàs nombre de les que es poden escollir fa evident la importància que arreu es dóna a la Setmana de la Crítica de Canes com a plataforma de llançament de nous cineastes (primera o segona pel·lícula) i, alhora, el gran nombre de produccions arreu del món que compten amb nous directors. Per ecrt, dels 11 largmetratges seleccionats, 4 són primeres pel·lícules i 7, segones pel·lícules.

En aquest apunt publico tan sols la llista dels llargmetratges, amb enllaç informatiu a la pàgina de la Setmana de la Crítica, i una breu informació sobre els curtmetratges. La raó de la diferència és que, dels llargs, penso fer-ne una petita fitxa, en què recolliré la informació i dels curts, no.

FOTO Cartell oficial de la Setmana de la Crítica de Canes 2014


Setmana de la Crítica – Canes 2014: la selecció.

Sessions Especials de la Setmana de la Crítica.

Fer l’amor (Faire: L’amour —FLA—). Direcció: Djimm CARRÉNARD. Segona pel·lícula. Més informació: Setmana Crítica (fr/ang). Inauguració 53a Setmana de la Crítica.

La institutriu (Haganenet | The Kindergarten Teacher | L’institutrice).  Direcció: Nadav LAPID. Segona pel·lícula. Més informació: Setmana Crítica (fr/ang).

Respira (Respire | Breathe). Direcció: Mélanie LAURENT. Segona pel·lícula. Més informació: Setmana Crítica (fr/ang).

Hipòcrates (Hippocrate | Hippocrates). Direcció: Thomas LILTI. Segona pel·lícula. Més informació: Setmana Crítica (fr/ang). Cloenda 53a Setmana de la Crítica.

Llargmetratges en competició a la Setmana de la Crítica.

Quan els animals somien (Nár Dyrene Drømmer | When Animals Dream). Direcció: Jonas Alexander ARNBY. Primera pel·lícula. Més informació: Setmana Crítica (fr/ang).

Self Made (Boreg | Self Made). Direcció: Shira GEFFEN. Segona pel·lícula. Més informació: Setmana Crítica (fr/ang).

Hope (Hope). Direcció: Boris LOJKINE. Segona pel·lícula. Més informació: Setmana Crítica (fr/ang).

Gente de bién. Direcció: Franco LOLLI. Primera pel·lícula. Més informació: Setmana Crítica (fr/ang).

It Follows. Direcció: David Robert MITCHELL. Segona pel·lícula. Més informació: Setmana Crítica (fr/ang).

Més negre que la mitjanit (Più buio di mezzanotte | Darker Than Midnight). Direcció: Sebastiano RISO. Primera pel·lícula. Més informació: Setmana Crítica (fr/ang).

Tribu (Plemya | The Tribe). Direcció: Myroslav SLABOSHPYTSKIY. Primera pel·lícula. Més informació: Setmana Crítica (fr/ang).

Curtmetratges en competició a la Setmana de la Crítica.

Young Lions of Gypsy (A Ciambra | Young Lions of Gypsy). Direcció: Jonas CARPIGNANO. Durada: 0h16. Producció italiana. Una nit en la vida de Pio, un noi gitano que viu pel sud d’Itàlia.

Bona nit Ventafocs (Boa Noite Cinderella | Goodnight Cinderella). Direcció: Carlos CONCEIÇÃO. Durada: 0h30. Producció portuguesa. Sinopsi: A mitjanit, la Ventafocs fuig del ball i perd una de les sabatilles de vidre. Els dies que vindran, el príncep no es pot treure del cap la idea de trobar l’altra sabatilla.

Cocodril (Crocodile). Direcció: Gaëlle DENIS. Durada: 0h15. Producció anglesa. Sinopsi: Un endolat director d’institut de secundària lluita contra un cocodril.

La contre-allée (La contre-allée | Back Alley). Direcció: Cécile DUCROCQ. Durada: 0h29. Producció francesa. Sinopsi: La Suzanne es prostitueix des de fa vint anys. Té el seu tros de vorera, els seus clients habitauls, la seva llibertat. Un dia s’instal·len per la zona tot de joves prostitutes africanes i la Suzanne es veu amenaçada.

El pollastre (The Chicken). Direcció: Una GUNJAK. Durada: 0h15. Producció croato-alemanya. Sinopsi: La Selma fa sis anys i rep un pollastre com a regal. Entén, però, que l’hi mataran per a cuinar-lo i decideix salvar-lo, deixar-lo escapar. Quan la mare de Selma mira de recuperar el pollastre, es converteix en el blanc d’un franctirador. Benvinguts a Sarajevo, el 1993.

Safari. Direcció: Gerardo HERRERO. Durada: 0h15. Producció espanyola. Sinopsi: Un dia qualsevol en un institut de secundària nord-americà; però aquell dia acabarà sent ben diferent… Vídeos: Tràiler VO.

Els rius m’han deixat anar on volia (Les fleuves m’ont laissée descendre où je voulais). Direcció: Laurie LASSALLE. Durada: 0h38. Producció francesa. Sinopsi: La FLore té 18 anys i amb l’Arthur van a una festa inexistent. DE camí, tot de personatges estranys i hal·lucinacions els duen a la nit. La flore viu l’experiència del dol i de la infantesa perduda per anar a raure al cor del seu desig.

TrueLoveStory. Direcció: Gitanjali RAO. Durada: 0h19. Producció índia. Film d’animació. Sinopsi: Un viatge pels carrers captivadors i insidiosos de Bombai. En aquesta ciutat amarada de somnis “made in Bollywood”, la fantasia s’esvaeix per deixar pas a la realitat visceral. Aquesta és una oda a les històries d’amor.

Germanet (Petit frère | Little Brother). Direcció: Rémi St-MICHEL. Durada: 0h14. Producció quebequesa. Sinopsi: L’Antoine, problemàtic noi de catorze nys, passa un dia amb el seu tutor, en Julien. Per última vegada, abans que aquest darrer se’n vagi a Rússia, tots dos “germans” fan el ximplet pels carrers de la metròpolis.

Una habitació blava (Niebieski Pokój | A Blue Room | Une chambre bleue). Direcció: Tomasz SIWINSKI. Durada: 0h14. Producció polonesa. Film d’animació: Sinopsi: Un home es desperta en una habitació blava. Hi està entrampat i no en pot sortir. Una finestra és l’únic lligam que té amb l’exterior. La realitat que percebeix se li presenta de manera ben misteriosa…

Invitacions de la Setmana de la Crítica.

Col·lecció Canal+.

Festival de Morelia.


Afegeix un comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *