Club 7 Cinema

Un blog de Salvador Montalt

3 de març de 2013
0 comentaris

Canes 2013: Rumors II (A-C)

FOTO © Studio Canal Inside Llewyn Davies, de Joel i Ethan Coen

Convé recordar que, quan es parla de rumors, no tan sols s’està pensant en la selecció oficial del Festival de Canes, amb totes les seves seccions (Competició, Fora de Competició, Un Certain Regard, etc.), sinó que també s’hi inclou aquells títols que podrien acabar a la programació de la Quinzena dels Realitzadors i, en algun cas, també de la Setmana de la Crítica.

Canes 2013: Rumors II (A-C).

Blue Jasmin. Direcció: Woody ALLEN. Guió: Woody Allen. Producció nord-americana. Amb Alec Baldwin, Cate Blanchett, Bobby Cannavale, Louis C.K., Alden Ehrenreich, Sally Hawkins, Peter Sarsgaard. Comèdia sobre una mestressa de casa que, pel que es veu, passa problemes econòmics i una crisi personal, troba un home que podri ajudar-la i, quan sembla que se’n sortirà, deixa Nova York per anar a San Francisco (nota sinòptica pendent de contrastar). Més informació: Mars Dist | Imdb (ang) | Directors: Woody Allen.

Nude Area. Direcció: Urszula ANTONIAK. Guió: Urszula Antoniak. Producció poloneso-holandesa. Amb Sammy Boonstra (Naomi), Imaan Hammam (Fama). Naomi, una noieta holandesa de 16 anys de la zona benestant del sud d’Amsterdam, està enamorada de Fama, una bonica xicota àrab dels barris pobres de la ciutat, i durant un estiu màgic a Amsterdam, les dues noies menen un joc emocional d’amor, seducció i atracció. Més informació: TopKapi FilmsImdb (ang) | Directora: Urszula Antoniak (Nothing Personal, Code Blue)

Dog Eat Dog (Tomogui). Direcció: AOYAMA Shinji. Guió: Haruhiko Arai, basat en el conte Tomogui de Shin’ya Tanaka (guardonada amb el Premi Akutagawa). Producció japonesa. Amb Yûko Tanaka, Ken Mitsuishi, Masaki SudaMisaki Kinoshita, Yukiko Shinora. El 1998, en Toma té 17 anys, viu en un poble a la vora d’un riu, amb son pare, un home embolicat en negocis tèrbols, i la seva amant, la Kotoko. De tant en tant, el noi va a veure sa mare, la Jinko, que mena una peixateria  l’altre cantó de riu. Testimoni quotidià del sàdic comportament sexual de son pare amb la Komoko, en Toma el rebutja, si bé és plenament conscient que per les seves pròpies venes corre la mateixa sang. La sexualitat se li desperta i en comença una vivència amb la seva xicota, la Chigusa Aida; però aquesta relació s’acaba sobtadament un dia, quan en Toma es comporta de manera violenta mentre practiquen sexe, just com fa el seu pare. Mentrestant, la Kotoko ha quedat prenyada i fuig, se’n va de casa, quan el tifó que es va acostant inunda el poble. Enrabiat, el pare li corre al darrere, però topa amb la Chigusa en un santuari, on espera en Toma per a reconciliar-se. Vendes internacionals: Pictures Dept. Més informació: Imdb (ang) | Director: Aoyama Shinji (Eureka, Desert Moon, Sad VacationEri Eri rema sabakutani)

Malavita. Direcció: Luc BESSON. Guió: Luc Besson, basat en la novel·la Malavita, de Tonino Benacquista (Gallimard, 2004). Producció franco-nord-americana. Amb Robert De Niro (Fred Blake / Giovanni Manzoni), Michelle Pfeiffer (Maggie Blake), Tommy Lee Jones, Dianna Agron (Belle Blake), John D’Leo (Warren).  Fosca comèdia d’acció sobre els Mazoni, una destacada família de la màfia que s’ha traslladat a Normandia, al marc del programa de protecció de testimonis. Toi que, de debò, miren de comportar-se bé, renoi, els vells costums es resisteixen a morir i es pot dir que sense ni adonar-se es troben fent les coses a “la manera” de la família. Més informació: Relativity Media | Europacorp | Imdb (ang) | CommeAu Cinema (fr) | Director: Luc Besson. Nota: el repartiment, el caràcter de comèdia negra i el vincle de Canes amb Luc Besson (en presidí el Jurat el 2000, ajudà molt en el tema L’arbre de la vida, etc.), oimés quan la situació financera d’algunes empreses del productor, distribuïdor i director francès passen problemes, fan pensar en una gala Fora de Competició (i ves que no sigui la inaugural, cas que no pugui ser El gran Gatsby).

Tip Top. Direcció: Serge BOZON. Guió: Odile Barski, Serge Bozon, Axelle Ropert. Producció franco-luxemburguesa. Amb Isabelle Huppert (Esther Lafarge), Sandrine Kiberlain (Sally Marineli), Samy Naceri (Gérald), François Damiens (Robert Mendès). Interior brillant, exterior obscur. Dues dones que breguen contra la hostilitat externa i els dimonis interns. El director Serge Bozon recrea l’estil de comèdia criminal anglesa, a la manera de Trouble With Harry, d’Alfred Hitchcock. Vendes internacionals: Rezo Films. Més informació: Les Films Pelléas* | Imdb (ang) | Comme Au Cinema-news (fr) | Director: Serge Bozon.

Abus de feblesa (Abus de faiblesse | Abuse of Weakness) Direcció: Catherine BREILLAT. Guió: Catherine Breillat. Producció francesa. Amb Isabelle Huppert (Maud), Kool Shen (Vilko), Daphné Baiwir (x). La Maud és cineasta i en Vilko, estafador de famosos. Ella busca el protagonista masculí de la seva nova pel·lícula i així és com es coneixen. Es fan amics i, de mica en mica, en Vilko li prèn sumes astronòmiques de calés per a presumptes projectes, aprofitant-se de la feblesa de la Maud, que ha quedat hemiplègica ran d’una hemorràgia cerebral. Vendes internacionals: Rezo Films Int. Més informació: Flach Film | Imdb (ang) | Comme Au Cinema (fr).

Un castell a Itàlia (Un château en Italie | A Castle in Italy). Direcció: Valeria BRUNI-TEDESCHI. Guió: Valeria Bruni Tedeschi, Noémie Lvovsky, Agnès de Sacy. Producció francesa. Amb Louis Garrel (Nathan), Valeria Bruni Tedeschi (Louise), Filippo Timi (Ludovic), Xavier Beauvois (Serge), Céline Sallette (Jeanne), Marisa Borini (la mare), André Wilms (el pare de Nathan), Marie Rivière (la mare de Nathan). Aquesta és la història d’una família que es veu obligada a vendre el seu castell italià. La història d’una dona que coneix un home i es permet de tornar a somiar; la del seu germà malalt i la de la seva mare. La història d’un destí, el d’una gran família de la burgesia industrial italiana. La història de la fi d’una era, d’una família que s’esmicola i d’un amor que tot just comença. Vendes internacionals: Films Distribution. Més informació:  Imdb (ang) | Directora: Valeria Bruni-Tedeschi.

Eastern Boys. Direcció: Robin CAMPILLO. Amb Olivier Rabourdin (Muller), Kirill Emelyanov, Danil Vorobyev, Edea Darcque, Beka Markozashvili. Vénen de tot l’est d’Europa: Polònia, Rússia, Romania. Són els “Eastern Boys”. El més gran deu tenir 25 anys i del més jove, no hi ha manera d’endevinar-ne l’edat. Es mouen pels voltants de l’estació ferroviària de la Gare du Nord, de París. Podrien ser prostituts, però tampoc hi ha manera de saber-ho del cert. En Muller, un home discret que s’acosta a la seixantena, ha posat la vista en un d’aquests xicots, en Marek. Una tarda, en Muller agafa empemta i es decideix a parlar-li. El noi accepta d’anar-lo a visitar el dia següent a casa seva. Tanmateix, l’endemà, quan sona el timbre, en Muller no es pot ni imaginar fins a quin punt ha caigut en un parany. Més informació: Films Distribution | Unifrance (fr) | Sophie Dulac Dist* | Imdb (ang) | Director: Robin Campillo (muntador habitual de Laurent Cantet)

Vincles de sang (Blood Ties). Direcció: Guillaume CANET. Guió: Pilar Anguita-MacKay, Guillaume Canet i James Gray, a partir del film Les liens du sang, de Jacques Maillot, que s’inspirà en la novel·la autobiogràfica Deux Frères: flic et truand, dels germans Michel i Bruno Papet. Producció franco-nord-americana. Amb Clive Owen (Chris), Billy Crudup (Frank), Marion Cotillard (Monica), Mila Kunis (Natalie), Zoe Saldana (Vanessa), Matthias Schoenaerts (Anthony Scarfo), James Caan. Nova York, 1974. Dos germans (l’un policia, l’altre, criminal) topen pel crim organitzat i breguen per sobreviure a rivalitats, violència i traïcions. En Chris (Clive Owen), que ronda la cinquantena, queda en llibertat per bona conducta després de passar molts anys a la presó per un criminal ajustament de comptes. Quan surt del recinte penitenciari l’espera en Frank (Billy Crudup), el seu germà petit, policia amb projecció, que és allà ben bé a contracor. Ja no és que les respectives “carreres professionals” els hagin separats, sinó tot d’opcions vitals i una rivalitat que traginen de quan eren petits. El seu pare, en Leon, que els ha pujats sol, ha tingut sempre una flaca per en Chris, malgrat els robatoris, la presó… No obstant tot això, en Frank espera que son germà, ara, hagi canviat i vol donar-li una oportunitat: el deixa estar a casa seva, li busca feina, li dóna un cop de mà perquè refaci el lligam amb els fills i l’ex-dona, Monica (Marion Cotillard). En Chris coneix la Natalie (Mila Kunis), dependeta d’un petit supermercat, i sembla que de debò enfili una nova vida. Però el passat no tarda a enxampar-lo i recau. Ja n’hi ha prou: per en Frank, aquesta és l’última traïció, esborra son germà de la seva vida, deixa la policia i se’n va a viure amb la Vanessa (Zoe Saldana), antiga companya d’Antony Scarfo (Matthias Schoenaerts), delinqüent boig molt perillós. Ara bé, tot i les rivalitats, les traïcions i els conflictes, entre ambdós germans queden els vincles de sang. Vendes internacionals: Wild Bunch. Més informació: Mars Dist | Imdb (ang) | Comme Au Cinema (fr) | Director: Guillaume Canet. Notes: Canet dirigeix aquesta versió americana del film de Jacques Maillot que ell mateix va protagonitzar el 2007 | És tota una oportunitat perquè (segurament Fora de Competició) Canes tingui Guillaume Canet, actor, guionista i director francès, prou jove, que gaudeix d’un notable reconeixement popular al seu país, premiat als César; però, si no vaig errat, encara inèdit a la Croisette.

Inside Llewyn Davies. Direcció: Joel i Ethan COEN. Guió: Joel Coen i Ethan Coen, lliurement inspirt en la vida de Dave Van Ronk. Producció franco-nord-americana. Amb Oscar Isaac (Llewyn Davis), Carey Mulligan (Jean Berkey), Justin Timberlake (Jim Berkey), Garret Hedlund (x),  John Goodman (x), F. Murray Abraham (x). El contracultural Greenwich Village novaiorquès dels anys seixanta, tot seguint la trajectòria de Llewyn Davis (Oscar Isaac), music folk. Vídeo: Tràiler VO. Vendes internacionls: StudioCanal. Més informació: StudioCanal | Imdb (ang) | Comme Au Cinema (fr) | Directors: Joel Coen i Ethan Coen.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!