A la Mostra de Venècia i al Festival de Berlín hi ha un llarg reguitzell de premis que atorguen tota mena d’associacions, patronats, fundacions…, d’entre els films que s’hi han projectat. Premis col·laterals en diuen al Lido i inclouen, entre d’altres, el premi FIPRESCI de la crítica internacional i els guardons de la Setmana de la Crítica i de les Jornades dels Autors.
En aquest apunt en destaco els més significatius i es poden consultar la resta en un document, adjunt.
Premis col·laterals de Venècia 2012.
PREMI FIPRESCI DE LA CRÍTICA INTERNACIONAL
El mestre (The Master). Direcció: Paul Thomas ANDERSON. Producció nord-americana. Amb Philip Seymour Hoffman, Joaquin Phoenix, Amy Adams, Laura Dern. Drama ambientat als EUA dels anys cinquanta i centrat en la relació entre un intel·lectual carismàtic anomenat “el Mestre”, líder d’un grup religiós emergent, i un jove rodamón que es converteix en la seva mà dreta. Nota: S’hi ha vist una no gens dissimulada al·legoria a la història de L. Ron Hubbard, fundador de la Cienciologia a meitat dels anys cinquanta. Vídeo: Tràiler VO.Més informació: Web oficial | Mostra de Venècia (it/ang) -enllaç no permanent- | Toronto 2012 · Special Presentation (ang) -enllaç no permanent- | Imdb (ang). Durada: 2h17. Sobre el director: Paul Thomas Anderson (Studio City, Califòrnia, EUA, 26.06.1970)
L’interval (L’intervallo). Direcció: Leonardo DI COSTANZO. Producció germano-helvètico-italiana. Amb Francesca Riso, Alessio Gallo, Carmine Paternoster. Dos adolescents i la Camorra: el noi ha de vigilar la xicota. En l’interval d’aquell “empresonament” aflora entre ells una intimitat que tot ho pot canviar. Més informació: Mostra de Venècia [enllaç no permanent] | Toronto 2012 · Doscovery (ang) -enllaç no permanent- | Imdb (ang). Durada: 1h30. Sobre el director: Leonardo Di Costanzo
PREMI SIGNIS
Omplir el buit (Lemale et Ha’Chalal | Fill the Void). Direcció: Rama BURSHTEIN. Producció israeliana. Amb Hadas Yaron, Yiftach Klein, Irit Sheleg. En una família ortodoxa jueva, la filla que ha hagut d’endarrerir el casament per la mort de sa germana, ha d’encarar la proposta de sa mare, de casar-se amb el cunyat vidu. Més informació: The Match Factory | Mostra de Venècia (it/ang) -enllaç no permanent- | Toronto 2012 · Discovery (ang) -enllaç no permanent- | Imdb (ang). Durada: 1h30. Sobre la directora: primer llargmetratge de ficció de Rama Burshtein (Nova York, EUA, 1967)
PREMI DEL PÚBLIC – Setmana de la Crítica.
PREMI EUROPA CINEMAS – Jornades dels Autors
Crawl. Direcció: Hervé LASGOUTTES. Producció francesa. Amb Swann Arlaud, Anne Marivin, Nina Meurisse. L’amor incipient entre un noi que viu de feines precàries i petits robatoris i una nedadora que s’allunya de tot cada dia en alta mar: ella queda embarassada i a ell l’acusen d’un crim. Més informació: MyMovies (it) | Imdb (ang). Durada: 1h35. Estrena mundial. Film de cloenda. Sobre el director: primer llargmetratge d’ Hervé Lasgouttes (Montmorency, França, 1963)
PREMI CICAE – Cinema d’Art i Assaig
Wadjda. Direcció: Haifaa AL MANSOUR. Producció àrabo-germànica. Amb Waad Al-Masanif, Abdullrahman Algohani, Reem Abdullah. A Wajda, una nena de deu anys d’una barriada d’Al-Riyad, li agrada passar-s’ho bé, malgrat la societat conservadora en què ha nascut i està creixent. Participa en un concurs de recitar el Corà, talment com una gran devota, per a guanyar els diners que li calen per a comprar-se, d’amagat dels pares, la bicicleta (“un perill per a la virtut de les noies” al món àrab) amb què vol guanyar un seu amic, amb qui socialment no podria ni tan sols jugar. Vendes internacionals: The Match Factory. Més informació: Mostra de Venècia [enllaç no permanent] | Imdb (ang). Durada: 1h40. Sobre la directora: Haifaa Al Mansour, la primera directora de cinema de la història d’Aràbia Saudita, país sense indústria ni comerç de cine
ALTRES PREMIS COL·LATERALS: cliquem aquí.
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!