Club 7 Cinema

Un blog de Salvador Montalt

29 de juliol de 2012
0 comentaris

Locarno 2012: Cineastes del Present

FOTO © Festival de Locarno Cartell oficial

Aposta per la descoberta de nous talents, el concurs Cineastes del Present del Festival de Locarno presenta una quinzena de primeres o segones pel·lícules, documentals o ficcions, de joves directors emergents d’arreu del món, que opten al premi Lleopard d’Or – Cineastes del Present.

L’enllaç del títol du a la pàgina corresponent del web del Festival de Locarno; però no és permanent, aquest enllaç, ja que Locarno els desactiva al cap de mesos.

Locarno 2012 Cinema del Present.

Bona sort, amor meu (Boa sorte, meu amor | Good Luck, Sweetheart). Direcció: Daniel ARAGÃO. Producció brasilera. Amb Vinicius Zinn, Christiana Ubach, Rogerio Trindade, Jack Mugler, Carlo Mossy, Maeve Jinkings, Jr Black, Marku Ribas. Ell, trenta anys, originari del nord-est del país, vol deixar enrere les seves arrels aristocràtiques i viu el present, participant de ple en la transformació urbana de Recife. Ella, que també ve del nord-est, és a la ciutat, despreocupada i feliç, estudiant música, però no li agrada el present. Quan es coneixen, es desferma en ell el delit de canviar. Vendes internacionals: Orquestra Cinema Estudios. Durada: 1h35. Estrena mundial. Sobre el director: primer llargmetratge de Daniel Aragão (Recife, Brasil, abril de 1981), ajudant de direcció de Marcelo Gomes a Cinema, aspirinas e urubus, és autor de diversos curtmetratges projectats en certamens internacionals, com el mateix Locarno.

Els abismes (Les gouffres | The Sinkholes). Direcció: Antoine BARRAUD. Producció francesa. Amb Nathalie Boutefeu, Mathieu Amalric, Marta Hoskins. Un professor i la seva dona fan cap a unes coves gegantines descobertes en uns altiplans remots a l’altra punta de món: tensa i neguitosa, ella queda ben aviat engolida per la primitat del buit. Més informació: Imdb (ang). Durada: 1h05. Estrena mundial. Sobre el director: Antoine Barraud, curtmetratgista, autor de retrats experimentals de cineastes com ara Kenneth Anger, Shuji Terayama i Koji Wakamatsu, com a coproductor ha intervingut a Madame Butterfly, de Tsai Ming-liang, i Age is…, de Stephen Dwoskin, presentada a Locarno 2012.

Tectonics. Direcció: Peter BO RAPPMUND. Producció nord-americana. Documental. Estudi de les qualitats físiques i dilemes metafísics de la frontera entre els Estats Units i Mèxic, segueix la topografia de la ratlla de demarcació i dels voltants, des del Golf de Mèxic a l’Oceà Pacífic. Més informació: Imdb. Durada: 1h00. Sobre el director: Peter Bo Rappmund, documentalista.

Tutti Giù. Direcció: Niccolò CASTELLI. Producció helvètica. Amb Lara Gut, Yanick Cohades, Nicola Perot. Tres joves, molt diferents l’un de l’altre, han de mesurar-se amb el món “adult”. La vida els posa a prova i prenen consciència de si mateixos tot mirant de preservar el foc interior que els empeny a fer-se grans sense deixar de somiar. Més informació: web oficialMyMovies. Durada: 1h34. Sobre el director: primer llargmetratge de Niccolò Castelli (Lugano, Suïssa, 4 de març de 1982), bregat a la televisió, clips musicals, llicenciat en cinema a Bolonya el 2006, participa a Ipotesi Cinema d’Olmi i entre 2006 i 2008 segueix el màster de cinema a la ZHdK.

People’s Park. Direcció: Libbie Dina COHN i J.P. SNIADECKI. Coproducció nord-americano-xinesa. Documental filmat en pla únic que du l’espectador a un viatge ininterromput pel cor del famós parc públic de la ciutat de Txengdu. Durada: 1h18. Estrena mundial. Sobre els directors: Libbie Dina Cohn, estudia cinema, arquitectura i la Xina moderna a Yale, i J. P. Sniadecki, cineasta premiat anteriorment a Locarno i doctorand en antropologia cultural a Harvard, fundador d’Emergent Visions, una sèrie de films que dónen projecció al nou cinema independent de la República Popular Xinesa.

Arraianos. Direcció: Eloy ENCISO. Producció gallega. Basat en l’obra O Bosque, de José Marinhas del Valle, el film explora les fronteres, d’una banda entre documental i ficció, i per altre costat,  la geogràfica que separa Galícia i Portugal, centrant-se en la llengua i els habitants d’ A Forxa (Ourense), poblet d’ A raia, zona efectivament a cavall de Galícia i Portugal. Vídeo: tràiler. Més informació: Artika Films Durada: 1h10. Estrena mundial. .  Sobre el director: Eloy Enciso, documentalista i curtmetratgista.

Not in Tel Aviv. Direcció: Nony GEFFEN. Producció israeliana. Amb Nony Geffen, Romy Aboulafia, Yaara Pelzig. En perdre la feina, un professor frustrat decideix arrossegar-ho tot, en la seva caiguda. En pocs dies, segresta una estudiant jove, restableix el contacte amb el seu amor d’institut, perdona un vell amic, mata la mare, desafia un grup feminista, una estrella del cinema, la policia i les convencions que l’ofeguen a la seva ciutat petita i insípida. Durada: 1h22. Estrena mundial. Sobre el director: primera pel·lícula de Nony Geffen.

Inori. Direcció: Pedro GONZÁLEZ-RUBIO. Producció japonesa. Amb Sakae Hukui, Shigehumi Kotani, Tetsuo Yanase, Noriko Ikeo. A Kannogawa, indret muntanyós que havia estat força animat, ara només hi viuen uns quants habitants, que reflexionen sobre el passat i els cicles de la vida. Més informació: Imdb (ang). Durada: 1h12. Sobre el director: Pedro González-Rubio, nascut a Brussel·les, estudià periodisme a Mèxic i Cinema a la London Film School; guanyà el premi Horitzonts de Sant Sebastià 2005 amb Toro negro (codirigida amb Carlos Armella) i debutà en solitari amb Alamar (2009), que (presentat a Berlín 2010) li valgué un premi al Nara International Film Festival consistent a fer possible el seu nou projecte: Kami Kemuri, finalment anomenat Inori.

Les Mouvements du Bassin. Direcció: HPG. Producció francesa. Amb Eric Cantona, Rachida Brakni, Joana Preiss, Marie d’Estrées, Jérôme Le Banner. Un home solitari, que és carn de gimnàs i tafaneja un seu col·lega vigilant nocturn d’una fàbrica i la seva dona, que ven el cos i de qui s’enamora una infermera. Més informació: Capricci | Comme Au Cinema. Sobre el director: HPG, actor porno, que comparteix carrera entre el cinema X i el cinema tradicional, amb curtmetratges i llargmetratges que voregen les fronteres d’un i altre.. Durada: 1h26. Estrena mundial.

Vacanes peculiars i d’altres malalties (Vakansi Yang Janggal Dan Penyakit Lainnya | Peculiar Vacation and Other Illnesses). Direcció: Yosep Anggi NOEN. Producció indonèsia. Amb Christy Mahanani, Joned Suryatmoko, Muhammad Abe Baasyin. Una jove dependenta d’una botiga de mobles, poc decidida a ser mestressa de casa; el xofer que la du a lliurar un sofà i amb qui es va enamorant, i l’home que es planteja què dil ser un “marit”, tot veient un programa de TV que mira de forçar el destí de potencials ànimes bessones. Durada: 1h30. Estrena mundial. Sobre el director: primer llargmetratge de Yosep Anggi Noen.

Ape. Direcció: Joel POTRYKUS. Producció nord-americana. Amb Joshua Burge, Gary Bosek, Teri Nelson, Benjamin Riley. Al cap d’anys de frustracions, en Trevor, còmic a temps parcial i piròman la resta de la jornada, finalment aboca la seva ràbia al carrer. Durada: 1h26. Estrena mundial. Més informació: Imdb (ang). Sobre el director: primer llargmetratge del curtmetratgista Joel Potrykus.

Tower. Direcció: Kazik RADWANSKI.  Producció canadenca. Amb Derek Bogart, Nicole Fairbairn. En Derek té 34 anys, viu amb els pares, és solter, treballa a temps parcial en una empresa de construcció de l’oncle, però es deleix per dibuixar en el cinema d’animació; de nit, ronda tot buscant companyia. Més informació: Imdb. Durada: 1h18. Estrena mundial. Sobre el director: Kazik Radwanski, curtmetratgista que debuta al camp del llargmetratge.

Winter, Go Away!. Direcció: documental col·lectiu, supervisat per Marina RAZBEZHKINA. Producció russa. Durada: 1h19. 10 joves cineastes, alumnes de l’escola de documentals de Marina Razbezhkina s’na passat dos mesos càmera en mà per explicar l’últim “hivern rus” i la insurrecció popular contra la candidatura de Vladimir Putin a la presidència. Estrena internacional. Sobre la supervisora: Marina Razbezhkina.

Memories Look at Me (Ji Yi Wang Zhe Wo | Memories Look at Me). Direcció: SONG Fang. Producció xinesa. Amb Ye Yu-zhu, Song Di-jin, Song Fang, Song Yuan. Produïda pel gran Jia Zhang-ke, amb el suport de l’Hubert Bals Fund del Festival de Rotterdam, segueix l’estada de l’autora a ca’ls pares (Nanjing): el retrobament, el temps que no passa en va, les converses, els records…  Durada: 1h27. Primer llargmetratge. Estrena mundial. Sobre la directora: Song Fang (Jiansu, la Xina) era una estudiant de cinema que treballava de mainadera per a Juliette Binoche a El vol del globus vermell (Hou Hsiao-hsien, 2007); el 2009 va guanyà el segon premi de la Cinéfondation del Festival de canes, amb el seu film de final de carrera, Goodbye, i el 2011 va participar al documental col·lectiu Yulu, abans de debutar amb el llarg que ara presenta a Locarno.

Orléans. Direcció: Virgil VERNIER. Producció francesa. Amb Andréa Brusque, Julia Auchynnikava. Dues noies treballen fent striptease en un club als afores d’Orléans i arriba la festa de Joana d’Arc. Més informació: Comme Au Cinéma. Durada: 1h00. Estrena mundial. Sobre el director: primer llarg de ficció del documentalista i curtmetratgista Virgil Vernier.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!