Club 7 Cinema

Un blog de Salvador Montalt

25 de maig de 2012
0 comentaris

Canes 2012: programa del divendres 25 de maig

Canes 2012: programa del divendres 25 de maig.

Selecció Oficial – Competició.

Cosmòpolis (Cosmopolis), de David CRONENBERG. Producció luso-franco-canadenca.  Amb Robert Pattinson, Jay Baruchel, Paul Giamatti, Juliete Binoche, Samantha Morton, Mathieu Amalric. Adaptació de la novel·la Cosmòpolis, de Don DeLillo (Edicions 62). David Cronenberg té material, en el llibre de referència, per oferir-nos una obra pura essència del seu cinema —després d’ Un mètode perillós (2011), Promeses de l’Est (2007), Una història de violència (2005)—. Tanmateix la publicitat del film insisteix molt en el triangle Robert Pattinson, Dom DeLillo, David Cronenberg (famoset, renom literari, prestigi autoral) i aquestes coses sovint acaben reflectint pèrdua de personalitat creativa, al servei del producte. Veurem… 1h48.

A la boira (V tumane | In The Fog | Dans la brume), de Sergei LOZNITSA. Producció germano-letona-russo-bielorussa. Amb Vladimir Svirski, Vlad Abashin, Sergei Kolesov. Drama existencial, basat en la novel·la de ‘escriptor bielorús Vasiliy Bykov. Un bosc de la Bielorússia ocupada pels alemanys, el 1942. Dos partisans. Un home a liquidar, acusat de col·laboracionisme. Com prendre una opció moral en circumstàncies en què ja no hi ha moral? A la Segona Guerra Mundial, ningú no és innocent. El prestigiós documentalista Sergei Loznitsa (La meva felicitat) segueix novament el recorregut d’un personatge abocat a un atzucac. Durada: 2h07.

Selecció Oficial – Fora de Competició.

Hemingway & Gellhorn, de Philip KAUFMAN. Producció nord-americana. Amb Clive Owen, Nicole Kidman,  Robert Duvall. Drama centrat en la història d’amor entre Ernest Hemingway i la corresponsal a la Segona Guerra Mundial, Martha Gellhorn, amb qui Hemingway s’inspirà en escriure Per qui toquen les campanes? i l’única dona que li va demanar el divorci. Telefilm de Philip Kaufman, autor de la història original de la saga d’Indiana Jones, cineasta que ha tocat un ventall de gèneres, reconegut especialment per l’esplèndida La insuportable lleugeresa de l’ésser  i amb certa vocació per a tocar fragments biogràfics de personatges coneguts, ja siguin Henry Miller i companyia (Henry i June), el marquès de Sade (Quills) o, ara Ernest Hemingway i Martha Gellhorm. Impartirà una lliçó de cinema a Canes 2012. Durada: 2h34.

Selecció Oficial – Sessions Especials.

El jurament de Tubruq (Le serment de Tobrouk), de Bernard-Henry LÉVY. Producció francesa. Documental de Bernard-Henri Levy, gravat durant els vuit mesos del conflicte libi que acabà amb el règim de Moammar al-Gaddafi. El film mostra l’evolució d’aquella guerra especial: revolta espontània i popular que esdevé revolució, gràcies a la determinació d’alguns homes i dones, a Líbia, per descomptat, però també a París, Londres, Nova York i arreu. I demostra com les conviccions i les idees poden canviar el curs de la història i fer possible una ingerència humanitària i política que fins aquell moment semblava impensable. Fa encara més preocupant, encara més indignant, l’espectacle de crims que diàriamet que hi ha, des de gairebé les mateixes dates i encara fins avui mateix, a la Síria de Bachar El Assad. Durada: 1h40.

Selecció Oficial – Un Certain Regard.

Gimme the Loot (Gimme the Loot), d’ Adam LEON. Producció nord-americana. Amb Ty Hickson, Tashiana Washington, Zoe Lescaz. Gran Premi a la Millor Ficció del SXSW 2012. Un noi i una noia del Bronx estan disposats a ser els millors grafiters de la ciutat. “Opera prima” —avalada pel Lincoln Center— del nova-iorquès Adam Leon, autor del curt Killer, sobre els ritus iniciàtics urbans. Durada: 1h20.

25.11.70, el dia que Mishima va triar el seu destí (11·25 jiketsu no hi: Mishima Yukio to wakamono-tachi | 11·25 The Day He Chose His Own Fate | 25 novembre 1970, le jour ou mishima a choisi son destin), de Kôji WAKAMATSU. Producció japonesa. Amb Arata Iura, Shinnosuke Mitsushima, Shinobu Terajima. El veterà infant terrible de cinema fet al Japó, Kôji Wakamatsu, recrea el final de Yukio Mishima, amb l’assalt al quarter general de l’exèrcit i el seu harakiri, vist des del vessant humà, donant joc als seus homes i contextualitzant-ho en els canvis experimentats al japó al decurs del segle XX. Durada: 2h00.

Renoir (Renoir), de Gilles BOURDOS. Producció francesa. Amb Michel Bouquet, Vincent Rottiers, Christa Theret. El cineasta de Niça Gilles Bourdos, no gaire prolífic i autor del thriller fantàstic Et après (Et après | Afterwards | Premonición), però habitualment centrat en personatges històrics i que, d’una o altra manera estiguin lligats al món de l’art, en aquesta ocasió recrea, en l’ambient paradisíac de la Provença marítima, el moment que una noia pèl-roja, vitalista i d’una bellesa radiant, té reviscolat l’ancià pintor Auguste Renoir i enlluernat el seu fill i futur cineasta, Jean Renoir. Durada: 1h51. Cloenda d’Un Certain Regard.

Selecció Oficial – Cinéfondation.

Programa 4.

Derrière moi les oliviers, de Pascale ABOU JAMRA. Durada: 20′. Escola ALBA (Líban).

Los anfitriones, de Miguel Angel MOULET. Durada: 16′. Escola: EICTV (Cuba).

Tambylles, de Michal HOGENAUER. Durada: 58′. Escola: FAMU (República Txeca).

Selecció Oficial – Cannes Classics.

Còpies noves.

En motiu del 30è aniversari de la Cinémathèque de la Danse (París), tres joies de les seves col·leccions, en còpies noves de 35mm: A Great Day in Harlem, de Jean BACH —1994— i dos “jazz shorties”: An All Colored Vaudeville Show i Jammin The Blues.

Al voltant de la selecció oficial.

Cinema de la platja.

Lliçó de Cinema.

Philip Kaufman. Una lliçó de posada en escena.

Quinzena dels Realitzadors.

Cloenda de la Quinzena dels Realitzadors.

Proclamació i lliurament dels premis no oficials i projecció del film:

Camille rebobina (Camille redouble | Camille rewinds), de Noémie LVOVSKY. Producció francesa. Amb Noémie Lvovsky, Samir Guesmi, Yolande Moreau.  A tall de Peggy Sue es va casar…, una dona viatja al passat, just a l’adolescència, abans d’embolicar-se amb el noi que l’acabaria fent mare i que, al cap dels anys, l’ha deixada per una altra dona, més jove que ella. De la guionista (dels primers films del seu company de Femis, Desplechin), actriu (L’adéu a la reina, Les beaux gosses…) i realitzadora (sobretot fins a 2003) Noémie Lvovsky. Durada: 2h00. Film de Cloenda de la Quinzena dels Realitzadors 2012.

Setmana de la Crítica.

Projecció dels films guardonats.

***

FOTO Robert Pattinson i Paul Giamatti, a Cosmòpolis, de David Cronenberg

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!