Les 63 pel·lícules finalment proposades a Hollywood per si les volen nominar com a “millors de parla no anglesa”

Finalment, Pa negre se les ha amb 62 altres films que han estat presentats per les respectives acadèmies als seus col·legues de Hollywood, per si les hi volen nominar en la categoria de Millor Pel·lícula de “foreing language”, és a dir el que nosaltres solem traduir per “Parla No Anglesa”.

El 28 de setembre de 2011, ja em vaig fer ressó d’una primera llista de 43 títols. Enllestit el termini, l’acadèmia de Hollywood ha fet saber que s’ha arribat a la xifra de 63 —i ha quedat esmenada puntualment també aquella primera relació de films—.

Aquesta és la llista dels 63 que finalment se sotmeten a cosideració (els enllaços  i els títols els deixo pendents de revisar):

Àfrica del Sud, Bellesa (Skoonheid | Beauty), d’Oliver HERMANUS [Canes 2011]

Albania, Amnistia (Amnesty), de Bujar ALIMANI [Arizona Films (fr) | Berlín 2011]

Alemanya, Pina, de Wim WENDERS [Berlín 2011]

Argentina, Aballay, el hombre sin miedo, de Fernando SPINER [ Lleida 2011 | Premiada a Lleida i Málaga | Cinenacional]

Àustria, Respirar (Atmen | Breathing), de Karl MARKOVICS [Quinzena Realit. – Canes 2011]

Bèlgica, Bullhead (Rundskop), de Michaël R. ROSKAM [Berlín 2011]

Bòsnia i Herzegovina, Belvedere, d’ Ahmed IMAMOVIC

Brasil, Tropa de Elite 2, de Jose PADILHA [Berlín 2011]

Bulgària, Tilt , de Viktor CHOUCHKOV

Canadà, Monsieur Lazhar (Bachir Lazhar), de Philippe FALARDEAU [Locarno 2011]

Colòmbia, Los colores de la montaña, de Carlos Cesar ARBELAEZ [Sant Sebastià 2010]

Corea del Sud, The Front Line (Go-ji-jeon), de JANG Hun

Croàcia, 72 Days (Sedamdeset i dva dana), de Danilo SERBEDZIJA

Cuba, Habanastation, de Ian PADRÓN

Dinamarca, SuperClasico, d’ Ole Christian MADSEN

Egipte, Lust (El Shoq), de Khalid Al-HAGGAR

Eslovàquia, Gypsy (dir. Martin Sulík)

Espanya, Pa negre (dir. Agustí Villaronga)

Estònia, Letters to Angel, (dir. Sulev Keedus)

Filipines, The Woman in the Septic Tank (dir. Marlon Rivera)

Finlàndia, Le Havre (dir. Aki Kaurismaki)

França, S’ha declarat la guerra (dir. Valerie Donzelli)

Geòrgia, Chantrapas (dir. Otar Iosseliani)

Gran Bretanya, Patagonia (dir. Marc Evans)

Grècia, Attenberg (dir. Athena Rachel Tsagkari)

Holanda, Sonny Boy (dir. Maria Peters)

Hongria, El cavall de Torí (dir. Bela Tarr)

Índia, Adaminte Makan Abu (dir. Salim Ahamed)

Indonesia, Under the Protection of Ka’Bah (dir. Hanny R. Saputra)

Iran, Nader i Simin, una separació (dir. Asghar Farhadi)

Irlanda, As If I Am Not There (dir. Juanita Wilson)

Islàndia, Eldfjall (dir. Rúnar Rúnarsson)

Israel, Nota a peu de pàgina (dir. Joseph Cedar)

Itàlia, Terraferma (dir. Emanuele Crialese)

Japó, Postcard (dir. Kaneto Shindo)

Kazakhstan, Returning to the ‘A (dir. Egor Mikhalkov-Konchalovsky)

Líban, I ara on anem? (dir. Nadine Labaki)

Lituània, Back to Your Arms (dir. Kristijonas Vildziunas)

Macedònia, Punk Is Not Dead (dir. Vladimir Blazevski)

Marroc, Omar Killed Me (dir. Roschdy Zem)

Mèxic, Miss Bala (dir. Gerardo Naranjo)

Noruega, Happy, Happy (dir. Anne Sewitsky)

Nova Zelanda, The Orator (dir. Tusi Tamasese)

Perú, Octubre (dir. Daniel Vega Vidal)

Polònia, In Darkness (dir. Agnieszka Holland)

Portugal, Jose and Pilar (dir. Miguel Gonçalves Mendes)

República Dominicana, Love Child (dir. Leticia Tonos)

Romania, Morgen (dir. Marian Crisan)

Rússia, Cremat pel sol 2: l’Èxode (dir. Nikita Mikhalkov)

Sèrbia, Montevideo, God Bless You! (dir. Dragan Bjelogrlic)

Singapur, Tatsumi (dir. Eric Khoo)

Suècia, Beyond (dir. Pernilla August)

Suïssa, Summer Games (dir. Rolando Colla)

Tailàndia, Kon Khon (dir. Sarunyu Wongkrachang)

Taiwan, Herois Seediq (dir. Wei Te-Sheng)

Turquia, Once upon a Time in Anatolia (dir.Nuri Bilge Ceylan)

Txèquia, Alois Nebel (dir. Tomas Lunak)

Uruguay, The Silent House (dir. Gustavo Hernández)

Veneçuela, The Rumble of the Stones (dir. Alejandro Bellame)

Vietnam, The Prince and the Pagoda Boy (dir. Luu Trong Ninh)

Xile, Violeta (dir. Andres Wood)

Xina, The Flowers of War (dir. Zhang Yimou)

Xina – Hong Kong, Tao jie (dir. Ann Hui)

***

FOTO © Emon Pa negre, d’Agustí Villaronga

Afegeix un comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *