Sant Sebastià 2011: divendres, 16 de setembre (inauguració)

Dia de gales, avui a Sant Sebastià. Aquest vespre, la inauguració de la 59a edició del certamen, amb la presència de l’equip del film (Clive Owen, Pilar Lópes de Ayala, Daniel Brühl…), els membres del jurat (Frances McDormand, que el presideix; Guillermo Arriaga, Álex de la Iglesia, Bent Hamer, etc.) i convidats. I també, al teatre Victoria Eugenia, la sessió inaugural de zabaltegi, amb la projecció de la Palma d’Or de Canes.

La jornada té encara més propostes. Destaca el treball de Wim Wenders amb el 3D i les coreografies urbanes de la companyia de Pina Bausch. I a mitjanit, “La nit Pinku Eiga”, cinema eròtic produït al Japó els anys seixanta i setanta, amb arguments carregats de passió i violències.

Una selecció dels films que es projecten avui a Sant Sebastià.

Secció Oficial · Fora de Competició.

Intruders, de Juan Carlos FRESNADILLO. Clive Owen, Carice Van Houten, Daniel Brühl, Pilar López de Ayala i els nens Ella Purnell i Izán Corchero protagonitzen aquest film amb vocació d’inquietar, en què s’esvaeix la frontera entre realitat i imaginació. El canari Juan Carlos Fresnadillo, que fa 10 anys va debutar al terreny dels llargmetratges amb Intacto, havent triomfat abans amb el curt Esposados (1996), i no havia fet res més des que el 2007, amb 28 setmanes després, assumí la seqüela de 28 dies, de Danny Boyle, torna ara inaugurant Sant Sebastià 2011 amb aquesta història de dues canalles que viuen a països diferents i cada nit reben la visita d’un intrús misteriós, sense rostre, un ésser terrible, una mena d’home del sac que se’ls vol fer seus, cada vegada més poderós i més influent sobre les respectives famílies, que també acaben veient-ne les aparicions…

Zabaltegi · Perles.

L’arbre de la vida (The Tree of Life | El árbol de la vida), de Terrence MALICK. La Palma d’Or de Canes 2011, que avui també arriba a part de la nostra cartellera, inaugura Zabaltegi i rep el premi anual de la FIPRESCI. Informació Sant Sebastià.

Pina (Pina), de Wim WENDERS. Presentada a Berlín 2011, fora de competició, els que l’han vista en diuen meravelles per l’ús intel·ligent i prolífic de la 3D. Alguns detractors de la moda tridimensional posen aquest film com a excepció que confirma la regla i deixa en evidència la major part de la producció en aquest format. Es tracta, efectivament, d’un llargmetratge en 3D sobre la Tanztheater Wuppertal Pina Bausch, companyia de dansa fundada por la gran coreògrafa alemanya. La pel·lícula també es projecta a Toronto 2011 · Masters.

Zabaltegi · Mitjanit.

Hana to hebi (Hana to hebi | Flower and Snake), de Masaru KONUMA (Japó, 1974). Una dona aristocràtica vol divorciar-se del marit i aquest ordena a un empleat (impotent) que ensinistri la dona perquè esdevingui sexualment submisa.

Edogawa ranpo ryôki-kan: Yaneura no sanposha (Edogawa ranpo ryôki-kan: Yaneura no sanposha | Watcher in the Attic), de Noboru TANAKA (Japó, 1976). Al Tòquio de 1923, la mestressa d’una pensió de mala mort mata un dels seus estrambòtics clients i un d’ells, que ho ha vist, en vol liquidar un altre, per demostrar a la mestressa que estan fets l’un per l’altre.

***

FOTO Intruders, de Juan Carlos Fresnadillo

Afegeix un comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *