Aquest matí ha tingut lloc a París la roda de premsa en què Gilles Jacob i Thierry Frémont, president i delegat general del Festival de Canes, n’han presentat la 64a edició. Més enllà de les línies mestres d’enguany i de la composició dels jurats, el que més interessa d’aquesta convocatòria és la llista de films que conformen la selecció oficial.
Ho recullo en una sèrie d’apunts que, a tall de flaixos d’urgència, reflecteixen la programació, respectivament, de la Competició, Fora de Competició i Sessions Especials i Un Certain Regard. Més endavant i a mesura que se’n sàpiga la programació, publicaré els respectius flaixos sobre Canes Curtmetratges i Cinéfondation, Cannes Classics i Al voltant de la selecció oficial.
Posteriorment, publicaré un comentari general sobre la selecció oficial (decepcions, alegries, tendències que s’hi veu, etc.) i apunts més treballats, amb enllaços sobre cadascun d’aquests films.
Canes 2011 (flaix d’urgència): la programació d’Un Certain Regard
The Hunter, de Bakur Bakuradze
Halt Auf Freier Strecke, d’Andreas Dresden
L’imperi (Hors Satan), de Bruno Dumont
Martha Marcy May Marlene, de Sean Durkin —opera prima—
Les neiges du Kilimandjaro, de Robert Guédiguian
Skoonheid, de Olivier Hermanus
The day he arrives, de Hong Sangsoo
Bonsai, de Cristian Jimenez
Tatsumi, d’Eric Khoo
Arirang, de Kim Ki-duk
I ara on anem?, de Nadine Labaki
Loverboy, de Catalin Mitulescu
Yellow Sea, de Na Hong-jin
Miss Bala, de Gerardo Naranjo
Treballar cansa, de Juliana Rojas i Marco Dutra —opera prima—
L’exercice de l’état, de Pierre Schoeller
Toomelah, d’Ivan Sen
Olso, 31 d’agost, de Joachim Trier
Inquiet, de Gus Van Sant —inauguració Un Certain Regard—
***
FOTO © Festival de Cannes Element de la imatge gràfica del certamen
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!