Canes 2011 (flaix d’urgència): els films en competició

Aquest matí ha tingut lloc a París la roda de premsa en què Gilles Jacob i Thierry Frémont, president i delegat general del Festival de Canes, n’han presentat la 64a edició. Més enllà de les línies mestres d’enguany i de la composició dels jurats, el que més interessa d’aquesta convocatòria és la llista de films que conformen la selecció oficial.

Ho recullo en una sèrie d’apunts que, a tall de flaixos d’urgència, reflecteixen la programació, respectivament, de la Competició, Fora de Competició i Sessions EspecialsUn Certain Regard. Més endavant i a mesura que se’n sàpiga la programació, publicaré els respectius flaixos sobre Canes Curtmetratges i Cinéfondation, Cannes Classics i Al voltant de la selecció oficial.

Posteriorment, publicaré un comentari general sobre la selecció oficial (decepcions, alegries, tendències que s’hi veu, etc.) i apunts més treballats, amb enllaços sobre cadascun d’aquests films.

Canes 2011 (flaix d’urgència): els films en competició

La piel que habito, de Pedro Almodovar

Casa de tolerància (L’Apollonide, Souvenirs De La Maison Close), de Bertrand Bonello

Pater, d’Alain Cavalier

Footnote, de Joseph Cedar

Hi havia una vegada a l’Anatòlia, de Nuri Bilge Ceylan

El noi de la bici, de Jean-pierre Dardenne i Luc Dardenne

Le Havre, d’Aki Kaurismaki

Hanezu No Tsuki, de Naomi Kawase

Sleeping Beauty, de Julia Leigh —opera prima

Polisse, de MAÏWENN

L’arbre de la vida, de Terrence Malick

La font de les dones (La source des femmes), de Radu Mihaileanu

Hara-kiri : Mort d’un samurai, de Takashi Miike

Habemus Papam, de Nanni Moretti

Hem de parlar d’en Kevin, de Lynne Ramsay

Michael, de Markus Schleinzer —opera prima

Aquest deu ser el lloc, de Paolo Sorrentino

Malenconia, de Lars Von Trier

Drive, de Nicolas Winding Refn

***

FOTO © Festival de Cannes Element de la imatge gràfica del certamen

Afegeix un comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *