Aquest matí ha tingut lloc a París la roda de premsa en què Gilles Jacob i Thierry Frémont, president i delegat general del Festival de Canes, n’han presentat la 64a edició. Més enllà de les línies mestres d’enguany i de la composició dels jurats, el que més interessa d’aquesta convocatòria és la llista de films que conformen la selecció oficial.
Ho recullo en una sèrie d’apunts que, a tall de flaixos d’urgència, reflecteixen la programació, respectivament, de la Competició, Fora de Competició i Sessions Especials i Un Certain Regard. Més endavant i a mesura que se’n sàpiga la programació, publicaré els respectius flaixos sobre Canes Curtmetratges i Cinéfondation, Cannes Classics i Al voltant de la selecció oficial.
Posteriorment, publicaré un comentari general sobre la selecció oficial (decepcions, alegries, tendències que s’hi veu, etc.) i apunts més treballats, amb enllaços sobre cadascun d’aquests films.
Canes 2011 (flaix d’urgència): els films en competició
La piel que habito, de Pedro Almodovar
Casa de tolerància (L’Apollonide, Souvenirs De La Maison Close), de Bertrand Bonello
Pater, d’Alain Cavalier
Footnote, de Joseph Cedar
Hi havia una vegada a l’Anatòlia, de Nuri Bilge Ceylan
El noi de la bici, de Jean-pierre Dardenne i Luc Dardenne
Le Havre, d’Aki Kaurismaki
Hanezu No Tsuki, de Naomi Kawase
Sleeping Beauty, de Julia Leigh —opera prima—
Polisse, de MAÏWENN
L’arbre de la vida, de Terrence Malick
La font de les dones (La source des femmes), de Radu Mihaileanu
Hara-kiri : Mort d’un samurai, de Takashi Miike
Habemus Papam, de Nanni Moretti
Hem de parlar d’en Kevin, de Lynne Ramsay
Michael, de Markus Schleinzer —opera prima—
Aquest deu ser el lloc, de Paolo Sorrentino
Malenconia, de Lars Von Trier
Drive, de Nicolas Winding Refn
***
FOTO © Festival de Cannes Element de la imatge gràfica del certamen
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!