Club 7 Cinema

Un blog de Salvador Montalt

24 de març de 2011
0 comentaris

Canes 2011: “Variety” s’apunta als rumors que corren de fa un mes

Això dels rumors sobre el Festival de Canes ja s’ha convertit en un gènere per si mateix. De manera que tots els apunts d’aquest blog sobre les especulacions i prediccions al voltant de Canes, els he agrupades en una nova categoria: Festival de Canes. Rumors i especulacions. I així els separo dels que fan referència a notícies certes i confirmades, i dels apunts generals sobre el certamen, que queden a l’apartat Festival de Canes. Notícies i apunts generals.

Sembla que algunes publicacions especialitzades, fins i tot ja tenen anotat a l’agenda que “aquest dia hem de parlar dels rumors sobre Canes”. Sense anar més lluny, el Variety ha publicat un article de Justin Chang titulat Malick’s «Tree of Life» set for Cannes, que no aporta res de nou a tot el que s’ha dit des que fa un mes van començar a córrer les anomenades “prediccions”.

Efectivament, des que el 20 de febrer de 2011 el blog Ioncinema va treure una primera llista de títols potencials, de mica en mica alguns s’hi han anat afegint, sense aportar-hi gaire res de nou. De fet i per ser justos, els primers a dir-ne alguna cosa van ser els de Cineuropa, que a les acaballes de Berlín, el 17 de febrer, ja havien publicat Attention turns to Cannes. El Guardian anglès se’n féu ressó el 23 de febrer, a l’article Palme d’Or past masters set to lead Cannes film festival lineup i AlloCiné es va esperar al 4 de març, que publicà Les films qu’on verra (peut-être…) à Cannes. Fa no gaire dies, Sensacine —franquícia espanyola d’aquell web francès— va fer un pas endavant, i penjà l’article Las películas de Cannes 2011 (a modo de quiniela).

Més o menys, tots anem fent voltes sobre els mateixos títols i és obvi que Variety, poca cosa podia dir de nou. Per tant, ha optat per cridar l’atenció reviscolant l’expectativa, gairebé morbositat, que envolta la pel·lícula de Terrence Malick. En particular, recorden tot el procés d’aquests darrers 12 mesos, des que donàvem per fet que aniria a Canes 2010, fins a la cantadíssima selecció per a l’edició d’enguany, passant per la sensació que hi hagué en algun moment, que la pel·lícula potser no s’arribaria a estrenar mai, a més de veure com anaven passant Venècia, Toronto, Nova York… —hi podien haver afegit Berlín…—. De tot això ja n’hem parlat abastament i que l’anomenada “bíblia” de Hollywood ho tregui ara és ben bé perquè volen escalfar motors… i tenien previst a l’agenda encarar Canes 2011. I és que, maco maco, de seguida enllesteixen la no-notícia de Malick i parlen d’una part de la resta de candidats: Melancholia, de Lars Von Trier; Restless, de Gus Van Sant; El noi de la bici, de Jean-Pierre i Luc Dardenne; Habemus Papam, de Nanni Moretti; This Must Be the Place, de Paolo Sorrentino; Hem de parlar d’en Kevin, de Lynne Ramsay; Love and Bruises, de Lou Ye; L’imperi, de Bruno Dumont; Les bien-aimés, de Christophe Honoré; Imperdonables, d’André Téchiné; Pollastre amb prunes, de Marjane Satrapi i Vincent Paronnaud.

Potser l’única novetat que posa Variety sobra la taula és Terraferma, d’ Emanuele Crialese. I que podrien no estar llestes per aquest ja imminent mes de maig, ni Cims borrascosos, d’Andrea Arnold, ni The Deep Blue Sea, de Terence Davies. La informació, sempre pantanosa, sobre l’estat en què es troba realment la producció d’un film, resulta molt valuosa tant per a poder preveure’n la selecció a un certamen com per copsar si els seleccionadors l’han acabada rebutjant o és que de debò no estava llesta… Variety s’alinea amb els que asseguren que Wong Kar-wai no tindrà a punt The Grandmasters i fins assenyalen que no l’enllestirà fins a final d’any. De la mateixa manera, insinuen que Pedro Almóvar podria dur La piel que habito a Venècia, Sant Sebastià, Toronto o Roma, seguint el mateix raonament especulatiu que vam fer el febrer —és a dir, si s’estrena el setembre, potser és que va a un certamen de final d’estiu o tardor…—, però no es basen en res més. Tampoc veuen tan clar com d’altres que  Un mètode perillós, de David Cronenberg, vagi a Canes 2011. En canvi, no descarten que Michael Haneke sigui a la selecció oficial, amb Amor, malgrat que se’n començà el rodatge aquest febrer.

FOTO © Mars Dist. Un mètode perillós, de David Cronenberg

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!