Berlinale 2011 · Fòrum: la programació

Fòrum està considerada com la secció més experimental del Festival de Berlín. Se centra sobretot en formats experimentals i en produccions de països llunyans. Esdevé una oportunitat per a descobrir un cinema absolutament original, sovint provocador i inquietant: així ens ho presenten la mateixa organització del certamen.

Els títols projectats a Fòrum poden aspirar a diversos premis. Els que siguin primeres pel·lícules, opten al de Millor Opera Prima. Segons les respectes característiques, són candidats als guardons que atorguen els jurats independents. I per descomptat tenen també a l’abast el Premi del Públic, que enguany diferencia entre Millor Ficció i Millor Documental.

Si a Fòrum sempre s’ha explorat els vincles entre art i cinema, el 2006 es creà Forum Expanded, en què es presenten films, videos, instal·lacions i “performances” dedicats a temes diversos en diferents indrets al voltant de Berlín. Podem trobar l’oferta d’aquest 2011 al Fòrum Expanded, clicant aquí [Forum Expanded]

La programació d’enguany a Fòrum estrictament parlant és la següent:

***

Berlinale 2011: Fòrum

Amnistia (Amnesty), de Bujar ALIMANI

Hi-So, d’ Aditya ASSARAT

Submarine, de Richard AYOADE

Patang (The Kite), de Prashant BHARGAVA

Ausente (Absent), de Marco BERGER

Utopians, de Zbigniew BZYMEK

Halaw (Ways of the Sea), de Sheron DAYOC

De Engel van Doel (An Angel in Doel) by Tom FASSAERT

Folge mir (Follow Me), de Johannes HAMMEL

Traumfabrik Kabul (Kabul Dream Factory), de Sebastian HEIDINGER

Sekai Good Morning!! (Good Morning to the World!!), de HIROHARA Satoru

FIT, de HIROSUE Hiromasa

Nesvatbov (Matchmaking Mayor), d’ Erika HNIKOVÁ

Day Is Done, de Thomas IMBACH

Osmdesát dopis? (Eighty Letters), de Václav KADMKA

Jagadangchak: shidaejeongshin kwa hyeonshilchamyeo (Self Referential Traverse: Zeitgeist and Engagement), de KIM Sun

Man chu (Late Autumn) by KIM Tae-Yong

Auf der Suche (Looking for Simon), de Jan KRÜGER

Cheonggyecheon Medley: A Dream of Iron, de Kelvin KYUNG Kun Park

En terrains connus (Familiar Ground), de Stéphane LAFLEUR

Brownian Movement, de Nanouk LEOPOLD

Ocio (Idleness), d’Alejandro LINGETI i Juan VILLEGAS

Dom (The House) by Zuzana LIOVÁ

The Ballad of Genesis and Lady Jaye, de Marie LOSIER

Os residentes (The Residents), de Tiago MATA MACHADO

State of Violence, de Khalo MATABANE

Take Shelter, de Jeff NICHOLS

Poor kor karn rai (The Terrorists), de Thunska PANSITTIVORAKUL

Karen llora en un bus (Karen Cries on the Bus), de Gabriel ROJAS VERA

El mocito (The Young Butler), de Marcela SAID i Jean de CERTEAU

Unter Kontrolle (Under Control), de Volker SATTEL

Art History, de Joe SWANBERG

Silver Bullets, de Joe SWANBERG

Les mains libres (Free Hands), de Brigitte SY

Viva Riva!, de Djo TUNDA wa MUNGA

Territoire perdu, de Pierre-Yves VANDEWEERD

Swans, d’ Hugo VIEIRA da SILVA

E-Love, d’Anne VILLACEQUE

Made in Poland, de Przemys?aw WOJCIESZEK

Kazoku X (Household X), de YOSHIDA K?ki

Heaven’s Story, de ZEZE Takahisa, Japan

*** 

Berlinale 2011: Fòrum – Projeccions especials

Tríptic Tres vides (Dreileben):

Komm mir nicht nach, de Dominik GRAF

Eine Minute Dunkel, de Christoph HOCHHÄUSLER

Etwas besseres als den Tod, de Christian PETZOLD

Talaye sorkh (Crimson Gold), de Jafar PANAHI

Twenty Cigarettes, de James BENNING

Eine Serie von Gedanken, de Heinz EMIGHOLZ

The Stool Pigeon, de Dante LAM

Sleepless Nights Stories, de Jonas MEKAS

Himmel und Erde, de Michael PILZ  (1979-82). Revival screening

***

Berlinale 2011: Fòrum – Programa SHIBUYA Minoru

Honjitsu kyushin (Doctor’s Day Off), de Shibuya Minoru (1952)

Gendaijin (Modern People), de Shibuya Minoru (1952)

Seigi-ha (Righteousness), de Shibuya Minoru (1957)

Akujo no kisetsu (The Days of Evil Women), de Shibuya Minoru (1958)

Mozu (The Shrikes), de Shibuya Minoru (1961)

Kojin kojitsu (A Good Man, a Good Day), de Shibuya Minoru (1961)

Yopparai tengoku (Drunkard’s Paradise), de Shibuya Minoru (1962)

Daikon to ninjin (The Radish and the Carrot), de Shibuya Minoru (1964)

***

FOTO Kai Hillebrand, a Swans, d’ Hugo Vieira da Silva

Afegeix un comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *