Ha mort John Barry. Certament, autor de la BSO de James Bond; però, per mi ha estat sobretot el compositor de bandes sonores que, només de sentir-les, ja evoques tot una èpica cinematogràfica, grans sensacions viscudes dins d’aquelles grans sales de cinema —les d’abans dels multiplex— plenes de gent compartint les emocions. Temes musicals que associes pregonament a les imatges. Si voleu, “molt Òscar”, però grans!
Ballant amb llops (Dance with Wolves), de Kevin Costner (1990)
Memòries d’Àfrica (Out of Africa / Memorias de África / Souvenirs d’ Afrique / La mia Africa), de Sydney Pollack (1985)
Nascuda lliure (Born free / Nacida libre / Vivre libre / Nata libera), de James Hill (1966)
Esclar que John Barry és també l’autor de les bandes sonores de
Foc al cos (Body Heat / Fuego en el cuerpo / La fievre au corps / Brivido caldo), de Lawrence Kasdan [BSO de Body Heat]
Cowboy de mitjanit, de John Schlesinger [Tema de Cowboy de Mitjanit]
Frances, de Graeme Clifford [Temes de Frances]
Va treballar per al Coppola més Zoetrope i així és el responsable musical de Cotton Club, el compositor de la BSO de Hammet, de Wenders…
Seus són també treballs com els que va realitzar per a El lleó a l’hivern, Hannover Street (La calle del adiós)…
I sí, els temes per als James Bond, com ara aquest 007 Theme.
Molt de cinema a cada nota musical! Amb John Barry se n’ha anat un dels grans.
Descansi en pau.
I com a comiat, aquest “Smile” chaplinià que Barry versíonà al film Chaplin (Richard Attenborough, 1992):
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!