Canes 2010: els aspirants a la Càmera d’Or

Aquesta tarda i encaixant-ho dins del que anomenen “Al voltant de la Selecció Oficial“, el Festival de Canes ha publicat la llista de pel·lícules que aspiren a la Càmera d’Or, guardó que un Jurat específic, presidit per Gael García Bernal, concedeix a una opera prima (en el sentit “generós” del terme que hem explicat en un apunt anterior), d’entre les que es projecten a la Selecció Oficial, Quinzena dels Realitzadors i Setmana de la Crítica.

Com podeu veure, són un total de 24 títols, dels quals 1 pertany a la Competició; 4, a Un Certain Regard; 11, a Quinzena dels Realitzadors, i 8, a Setmana de la Crítica.  La llista d’aspirants a la Càmera d’Or sempre és un baròmetre de l’atenció dels programadors de Canes als cineastes emergents i/o de la penetració d’aquests al món dels ja consagrats. Si fem les proporcions, veurem que, dels 18 títols de la Competició, només 1 és “opera prima” (percentatge baixíssim, doncs); dels 19 d’ Un Certain Regard, tan sols 4 opetn a la Càmera d’Or (no es pot pas dir que sigui una xifra gaire notable); dels 22 films que conformen la selecció central de la Quinzena dels Realitzadors, la meitat duen l’etiqueta opera prima (i la meitat, és molt!); per bé que “la palma” se l’endú la Setmana de la Crítica, que tots els films en competició a la Setmana i encara un dels programats en Sessió Especial, aspiren a la Càmera d’Or (normal, però, ja que la Setmana està especialitzada precisament en els nous cineastes).

Llista de pel·lícules que aspiren a la Càmera d’Or:

Selecció Oficial · Competició.

La meva felicitat (Schastye Moe / My Joy / Mon Bonheur), de Sergeï Loznitsa

Selecció Oficial · Un Certain Regard.

Blue Valentine (Blue Valentine), de Derek Cianfrance

Simon Werner ha desaparegut… (Simon Werner a disparu… / Lights Out), de Fabrice Gobert

Udaan (Udaan), de Kikramaditya Motwane

Octubre (Octubre / October), de Daniel Vega i Diego Vega

42a Quinzena dels Realitzadors.

Two Gates of Sleep, d’Alistair Banks Griffin 

Benda Bilili!, de Renaud Barret i Florent De La Tullaye

All Good Children, d’Alicia Duffy

Somos lo que hay (We Are What We Are), de Jorge Michel Grau

La Casa Muda (The Silent House), de Gustavo Hernandez

Picco (Picco), de Philip Koch

Todos vós sodes Capitáns (Vous êtes tous des capitaines), d’Oliver Laxe

Un verí violent (Un poison violent / Love Like Poison), de Katell Quillévéré

Any de traspàs (Año bisiesto / Leap Year / Année Bissextile), de Michael Rowe

El vagabund (Ha’Meshotet / La vagabond), d’Avishai Sivan

Nen Jesús de Flandes (En waar de sterre bleef stille staan Little Baby Jesus of Flandr / Petit Bébé Jésus de Flandre), de Gust Van den Berghe

49a Setmana de la Crítica.

Sandcastle, de BOO Junfeng

Bedevilled, de JANG Cheol So

Women Are Heroes, de JR

Armadillo, de Janus METZ

The Myth of the American Sleepover, de David Robert MITCHELL

Bi, dung so!, de PHAN Dang Di

Sound of Noise (Sound of Noise), d’ Ola SIMONSSON i Johannes Stjärne NILSSON

Belle épine, de Rebecca ZLOTOWSKI

FOTO © Festival de Canes Càmera d’Or

Afegeix un comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *