Canes i Venècia d’enguany sembla que podran oferir un bon grapat de pel·lícules que pinten molt bé o, si més no, que van signades per autors dels que sempre abelleix veure’n l’obra. S’ha destapat la caixa dels trons. Des que Screen International ha publicat la seva llista de prediccions, IonCinema en va treient d’altres que la complementen i no es queden curts, gens curts. Com sempre passa, d’aquesta mena de llistes en viuran tots els certamens d’enguany i part dels de l’any que ve; però la perspectiva és ben bona. Als Malick, Weir, Kiarostami, Godard, Kechiche… ja avançats ahir, ara s’hi afegeix:
El gran mestre, recreació de la relació entre Bruce Lee i el seu mestre d’arts marcials, a càrrec de Wong Kar-wai; Faust, revisió del mite germànic, per part del rus Aleksandr Sokurov; per descomptat, Habemus Papam, de Nanni Moretti; Route Irish, del combatiu Ken Loach, ara amb un relat sobre un contractista de seguretat privada a l’Iraq, que malfia de la versió oficial sobre la mort d’un seu company; Hereafter, thriller sobrenatural de Clint Eastwood, protagonitzat per Matt Damon, Bryce Dallas Howard i Jay Mohr, que gira al voltant d’un treballador americà, una periodista francesa i un estudiant anglès que han mort de maneres diferents
Títols i noms als que sembla que cal afegir Autoreiji, drama criminal de Takeshi Kitano que ell mateix interpreta i que podria marcar la recuperació del cineasta japonès després de la seva etapa reflexiva.
No tot són alegries, però; perquè, a hores d’ara, sembla que el gran mestre Hou Hsiao-hsien només té prou avançada L’assassí.
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!