Avui, a Sitges 2009 (dimarts, 6 d’octubre)

D’entre les projeccions d’avui, al Festival de Sitges:

Aixoplugada sota la denominació “fantàstic”, una macedònia de gèneres. D’una banda, la bèl·lica The Hurt Locker, de Kathryn Bigelow, pel·lícula sobre uns artificiers d’elit obligats a seguir un perillós joc del gat i la rata, a la guerra d’Iraq i un dels títols que més bona impressió van causar fa més d’un any a Venècia. Per altre cantó, en competició, la comèdia “indie” Timer, amb què debuta la realitzadora Jac Schaeffer, dona avesada a l’humor, per bé que en aquesta ocasió no sembla pas un humor precisament blanc… Encara, Valhalla Rising, una d’ “època” amb home de força sobrehumana, mut i amb un sol ull, –que ha caigut presoner d’un clan de guerrers i quan aconsegueix fugir, s’afegeix  a un grup de víkings cristians que van cap a Terra Santa-, una experiència audiovisual, això sí, entesa com un acte de violència per Nicolas Winding Refn, responsable d’aquella Pusher (1996) i que, si al 2003 va presentar a Sitges Fear X, enguany hi torna amb 2 títols: aquesta Valhalla Rising i Bronson. I, certament, no es podria passar sense la quota diària de terror psicològic -o neguit, si més no-, com la que aporta Loft, d’Erik Van Looy(Panorama).

L’estrella del dia, però, hauria de ser Splice, de Vincenzo Natali, en què Adrian Brody i Sarah Polley són una parella de científics que creen una raça nova, híbrida i, en principi, inofensiva, però que aviat desenvolupa trets depredatoris, fins i tot en l’àmbit sexual. Natali aspira a revalidar el triomf de fa 2 anys a Sitges amb Cube i de ben segur que els festivalers encara ho esperen més: que els torni a complaure com féu aleshores.

Seven Chances retroba el camí dels films/autors maleïts a casa nostra, amb la projecció de Nucingen Haus, de Raúl Ruiz (especialment maleït per la distribució i exhibició, aquí). Aquest antic conseller cinematogràfic del president xilè Salvador Allende ens hi serveix una història de vampirs, tot adaptant Balzac.

Cròniques, notícies i altres articles sobre aquesta jornada de Sitges 2009

Natali presenta un film que recorda els perills de la investigació científica. Imma Merino (El Punt, 07.10.2009) parla de Splice (Natali), Timer (Schaeffer), Metropia (Saleh), The Hurt Locker (Bigelow) i de la diferència de criteris entre Ministeri de Cultura i Departament de Cultura.

Cultura preveu conflicte amb les ‘majors’ per la llei del cine. Bernat Salvà (Avui, 07.10.2009) parla de la taula rodona-debat organitzat per la Fundació ESCAC i a la qual van assistir, entre d’altres, Antoni Lladó i l’inefable Ignasi Guardans.

Frankenstein biònic. Teresa Bruna i Bernat Salvà (Avui, 07.10.2009) parlen de Splice (Natali) i de Timer (Schaeffer)

Vincenzo Natali: «He fet un ‘Frankenstein’ genètic». Desirée De Fez (El Periódico, 07.09.2009) entrevista el director de Splice (Natali)

La comèdia romàntica ‘Timer’ fluixeja en la secció oficial. Desirée De Fez (El Periódico, 07.09.2009) parla de Timer (Schaeffer), de The Hurt Locker (Bigelow), de Valhalla Rising (Refn) i Bronson (Refn)

Natali torna a Sitges amb el «Frankestein del segle XXI» (diaridegirona.cat, 06.10.2009): Splice (Natali)

Splice: el monstre els estima tots dos (Sitges.com): Splice (Natali)

Les derniers jours du monde i Cargo (Vilaweb Sitges): Els darrers dies del món (Larrieu) i Cargo (Engler)

El viatger de la terra i Timer (Sitges.com): The Hurt Locker (Bigelow), Timer (Schaeffer).

‘Martyrs´ de Pascal Laugier, Méliès d´Or (Diari de Girona)

Gala Méliès (Vilaweb Sitges)

FOTO Nucingen Haus, de Raúl Ruiz

Afegeix un comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *