AV30D: febrer de 2009

Amb les crítiques i ressenyes en publicacions mensuals de febrer de 2009, estableixo l’enllaç -o en deixo la referència- en aquesta mateixa pàgina. Anant a Vull llegir la resta de l’article, trobarem l’enllaç -o referència amb articles publicats aquest febrer a Serra d’Or, Temps moderns i Benzina.

 

CRITIQUES I RESSENYES.

Austràlia (Australia), de Baz Luhrman. Antònia Pizà [pàg. 23] (Temps moderns, núm. 150); Ricard Biel [‘Als antípodes del cinema’, article sense enllaç] (Benzina, núm. 33)

Changeling (Changeling / El intercambio / L’Echange), de Clint Eastwood: Ricard Biel [‘El límit de la corrupció’, article sense enllaç] (Benzina, núm. 33)

I llavors em troba (Then She Found MeCuando ella me encontró / Une histoire de famille / Quando tutto cambia), de Helen Hunt. Antònia Pizà [pàg. 24] (Temps moderns, núm. 150)

Milk (Milk / Mi nombre es Harvey Milk / Harvey Milk), de Gus Van Sant. Antònia Pizà [pàg. 23] (Temps moderns, núm. 150)

FOTO Cate Blanchett, a Elizabeth: The Golden Age,  segona part del díptic que Shekhar Kapur dedicà a la reina Elisabet I d’Anglaterra, objecte de comentari a la revista “Temps moderns”

AV30D: febrer de 2009

***

ALTRES ARTICLES.

Venècia 2008 [article sense enllaç]. Arnau Olivar (Serra d’Or, núm. 590): Crònica de la 65a Mostra de Venècia | Venècia 2008.

Els peons de la màfia [article sense enllaç]. Xavier Montanyà (Sàpiens, núm. 76): A Gomorra, el concepte de bons i dolents de la societat legal (..) es dilueix | Gomorra (Matteo Garrone).

El Museum of the Moving Image. Barri d’Astoria (Queens, Nova York) [pàg. 4]. Xavier Jiménez (Temps moderns, núm. 150): (..) Museum of the Moving Image (Museu de la imatge en moviment), la major col·lecció d’aparells, càmeres, figures i records relacionats amb el món del cinema i de la televisió dels EUA, i que basa la seva estructuració en la característica fonamental d’aquests mitjans de comunicació: la força de la imatge i els seus diferents tractaments i enormes possibilitats de cara al receptor final, l’espectador | Museum of the Moving Image.

Bandes de so. David Newman: a la recerca de l’esperit [pàg. 10]. Házael González (Temps moderns, núm. 150): (..) la saga familiar més prolífica pel que fa a la composició de música de cine: els Newman, un cognom amb resultats molt diversos i també desiguals | David Newman, compositor.

Misteris d’una reina [pàg. 12]. Pere Antoni Pons (Temps moderns, núm. 150) parla de la reina Elisabet I d’Anglaterra i l’aproximació cinematogràfica que n’ha fet Shekhar Kapur | Elizabeth (1998) i Elizabeth: The Golden Age (2007).

Clàssics Moderns. El mite de la joventut (i IV). Outsiders (Rebeldes, 1983) de Francis Ford Coppola [pàg. 14]. Iñaki Revesado (Temps moderns, núm. 150): És inevitable que el recorregut pels darrers trenta o quaranta anys de la història del cinema ens conduís a un dels realitzadors nord-americans més interessants dels que encara estan en actiu | Rebels (F.F.Coppola).

Els ulls de Jodorowsky (3). “Fando y Lis” i “Fábulas Pánicas”: l’inici del caos [pàg. 16]. Leazah Zelaz (Temps moderns, núm. 150): (..) és clar que des del 1967 fins al 1973 varen passar moltes coses, tant a Mèxic com a Jodorowsky mateix (..) | Alejandro Jodorowsky.

Woody Allen & New Orleans Jazz Band, in Palma [pàg. 20]. Ababs (Temps moderns, núm. 150): (..) gairebé sense previ avís, d’una forma tan màgica que sembla que nosaltres mateixos ens haguem endinsat a la pantalla gran i de sobte formem part d’un repartiment d’actors a una pel·lícula | Concert de Woody Allen a Palma.

Els espais domèstics del poder: ‘La Linterna roja’, o de la situació de la dona a la Xina a principis del segle XX [pàg. 21]. Ramon Bassa i Martín (Temps moderns, núm. 150): (..) anàlisi de la manera com, a partir de la pel·lícula de Zhang Yimou, podem veure reflectits, a més dels destacables valors artístics, la situació de les concubines a la Xina de principis del segle XX | La llanterna roja (Zhang Yimou).

La pel·lícula de la història. El primer president negre, el primer regidor gay [pàg. 25]. Francesc M. Rotger (Temps moderns, núm. 150). L’autor comenta l’estrena de Milk (Gus Van Sant, 2008), sobre el primer càrrec electe obertament homosexual, tant en el context de l’arribada a la Casa Blanca del primer president de raça negra com en la tradició dels biopics | Milk (Van Sant).

Marcat per l’odi [pàg. 26]. Joan Ferrer (Temps moderns, núm. 150) parla de personatges marcats per l’odi, en films de Robert Wise, Arthur Penn… | Marcats per l’odi.

Mulligan, més enllà de ‘Matar un ruiseñor’ [pàg. 27]. Toni Roca (Temps moderns, núm. 150) repassa la filmografia de Robert Mulligan | Robert Mulligan.

“És una pel·lícula de veritat!” [pàg. 29]. Joan Bover (Temps moderns, núm. 150), parla d’ Entre les murs, de Laurent Cantet: estam davant un experiment força interessant i molt poc freqüent. Guerín, amb el mateix material de partida, hauria fet un film “progre” amb alumnes quinquis que discutirien de filosofia. León de Aranoa hauria fet un film “progre” amb alumnes quinquis que parlarien amb metàfores poètiques. Cantet, en canvi, s’allunya tant de la correcció política, com de qualsevol concepte de moral, per mostrar com és un aula concreta d’un institut concret d’avui en dia. La seva feina és, des d’aquest punt de vista, d’una ètica professional irreprotxable | Entre les murs (Laurent Cantet).

Treballant en curt. Pedro Riutort: dissecció d’un jove cineasta [pàg. 31]. Àngela Coronado (Temps moderns, núm. 150) entrevista el curtmetratgista | Pedro Riutort.

DOSSIER.  Cinema a Sa Nostra. Documentació que acompanya alguns dels cicles que es projecten el mes de febrer -Luís Buñuel, Cinema negre- [pàg 37]. Articles de Xavier Jiménez, Roman GubernMartí Martorell (Temps moderns, núm. 150) | Buñuel, cinema negre.

Belén Roca: “El més difícil en doblatge és transmetre emocions” [article sense enllaç]. Víctor Alexandre (Benzina, núm. 33) entrevista la cap d’estudis de l’ECAD -Escola Catalana de Doblatge- i, en una peça, a David Roca, gerent d’Estudis Roca | CatDoblatge.
.

Afegeix un comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *