AV30D: març de 2009

Amb les crítiques i ressenyes en publicacions mensuals de març de 2009, estableixo l’enllaç -o en deixo la referència- en aquesta mateixa pàgina. Anant a Vull llegir la resta de l’article, trobarem l’enllaç -o referència amb articles publicats aquest març a Film Conductor i Benzina.


CRÍTIQUES I RESSENYES
.

Capità Abu Raed (Captain Abu Raed), d’Amin Matalqa: Massimo Ruggiero (Film Conductor).

El setè cel (Wolke 9  / Cloud 9 / En el séptimo cielo / Septième ciel), d’ Andreas Dressen: Jordi Fernández (Film Conductor).

Entre les murs (Entre les murs / The ClassLa clase / La classe), de Laurent Cantet: Jordi Pinosa [‘A la recerca del mal menor’, article sense enllaç] (Benzina).

La banda Baader Meinhof (Der Baader Meinhof komplex / The Baader Meinhof Complex RAF: Facción del ejército rojo / La bande à Baader), d’Uli Edel: Roger Morales (Film Conductor).

La ceguesa (BlindnessA ciegasBlindness. Cecità), de Fernando Meirelles: -pendent- (Film Conductor).

Los abrazos rotos (Los abrazos rotos / Broken Embraces / Les étreintes brisées), de Pedro Almodóvar: Ginevra Fodera (Film Conductor).

Revolutionary Road (Revolutionary Road / Les noces rebelles), de Sam Mendes: Jordi Pinosa [‘Vides avortades’, article sense enllaç] (Benzina).

Un conte de Nadal (Un conte de Noël / A Christmas Tale / Un cuento de Navidad / Racconto di Natale), d’ Arnaud Desplechin: Anna Petrus (Film Conductor).

FOTO © Why Not Prod Mathieu Amalric i Cathérine Deneuve, a Un conte de Nadal, d’Arnaud Desplechin

AV30D: març de 2009

***

ALTRES ARTICLES.

Woody Allen vist per Marta Pessarrodona [article sense enllaç]. Víctor Alexandre (Benzina, núm. 34) conversa amb Marta Pessarrodona, sobre Woody Allen | Woody Allen – M. Pessarrodona.

Menh Wai Trinh, l’estrella que ve [article sense enllaç]. José Antonio Pilar (Benzina, núm. 34) entrevista aquesta actriu catalana (Olot, 1971) d’origen vietnamita, que té pendent d’estrena Zhao, primer llargmetratge de la directora valenciana Susi Gonzalvo | Menh Wai Trinh, actriu.

Els Gaudí de cinema, un gest d’afirmació nacional [article sense enllaç]. Víctor Alexandre (Benzina, núm. 34). Article d’opinió sobre els premis Gaudí i els atacs que han rebut Joel Joan i l’Acadèmia | Gaudí, Acadèmia.

El cabdill de l’estepa asiàtica [article sense enllaç]. Xavier Montanyà (Sàpiens, núm. 77): ‘Mongol’ mostra la cara cruel i alhora humana de l’emperador Genguis Khan | Mongol (Sergei Bodrov, 2008).

Nubel Bag femenina. Anna Petrus (Film Conductor): Si haguéssim de buscar una imatge fundacional, una sola imatge que inaugurés la història d’una mirada femenina pel que fa a la construcció del desig en el cinema, segurament hauríem de pensar en L’Atalante (1934) de Jean Vigo | Desig i mirada femenina.

Isaki Lacuesta i la teoria dels cossos. Anna Petrus (Film Conductor): En alguna ocasió el cineasta català Isaki Lacuesta ha confessat que d’entre els seus projectes pendents es troba un retrat de tres generacions nues en homenatge al quadre de Hans Baldung Grien “Les edats i la mort” (1547) | La teoria dels cossos.

Porno fet a casa per dones. Els tallers de Girlswholikeporno a BarcelonaFransi Nieto (Film Conductor). Entrevista a Girlwholikeporno | Tallers de porno i feminisme (2003-2007).

Les sèries televisives dels EUA: més a prop de la televisió o del cinema? Lost. Anna Petrus (Film Conductor): Des de finals de la dècada dels noranta, les grans cadenes de televisió nord-americanes produeixen series de ficció que parteixen d’un plantejament narratiu i visual més propi del cinema que de la televisió. Lost és la gran “serie cinematogràfica” de l’ABC i arriba ara a la cinquena temporada | “Lost”.

Totes les pel·lícules són de guerra. Manuel Delgado (Film Conductor): (..) Samuel Fuller, en aquella festa a la qual Jean-Luc Godard el convidà a Pierrot le fou i en la que podíem sentir-lo sentenciar, amb el seu puro a la mà: “El cinema és com un camp de batalla: amor, odi, acció, violència, mort. En una paraula, emoció”.

Glaubert Rocha, L’Alternativa i Cameo. Roger Morales (Film Conductor): El Brasil, la seva història, la seva cultura, és una de les meves debilitats. I el cinema, la seva màgia, les seves emocions, és una de les meves passions. La combinació de Brasil i cinema, cinema i Brasil, és per a mi, doncs, molt especial | Glaubert Rocha.

Rapsodia en Agosto, de Akira Kurosawa + Last man on earth, Sidney Salkow 1964 + Hoy el día se repite diferente, Xavier Baig, Oscar Moreno 2006. Ignasi Franch (Film Conductor) | Comentari de DVD.

Els Yelmo Cineplex Icària: una feliç anomalia. Jordi Fernández (Film Conductor). Retrat dels barcelonins Cinemes Icària | Cinemes Icària.

Afegeix un comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *