Els darrers dies s’ha estat parlant molt de la limitació de velocitat a l’entorn de Barcelona. A les rodalies, deien…
La solució no és una irregularitat geogràfica, és més senzill. ACESA devia dir a la Generalitat “Escolteu, m’està molt bé això de l’aire net i tal, però, a la meva autopista es va a 120km/h, que si no el peatge de Mollet ja s’haurà d’anar a 80 i no m’hi passarà ni Déu”
I el tripartit, obedient amb qui mana de veritat, va dir: “És clar, és clar!”
No és una crítica exclusiva al tripartit, fa anys que hi ha un altre cas vergonyós. Tants anys que possiblement l’hem normalitzat.
Fa uns quants anys, finals dels vuitanta crec, aprofitant queixes pels preus del peatge de Martorell la Generalitat (aleshores convergent) va actuar. Però no a Martorell, sinó a Sant Vicenç de Castellet. I va decidir subvencionar la meitat del preu del peatge a tots els cotxes que hiu passen entre setmana, subvenció encara vigent. Ningú els havia reclamat res, de l’autopista Terrassa-Manresa, però AUTEMA era una empresa absolutament deficitària pel simple fet que el peatge era molt car i la via, parlant clar, una merda.
També podríem parlar que es va licitar -ai las- just després del terrible incendi que va desolar la zona a finals dels 80, però això són figues d’un altre paner. O no.
El cas és que, els caps de setmana l’autopista Terrassa-Manresa encara funcionava prou bé, però entre setmana era una ruïna total, no hi passava ni cristo. Subvencionant la meitat del peatge, el preu que pagava l’usuari es va fer més raonable i va augmentar molt el trànsit. Això sí, AUTEMA recapta el mateix, perquè el que s’estalvia l’usuari ho paga l’administració.
Quan algú em corregeixi si m’erro al dir que tant AUTEMA com Túnel del Cadí S.A. tenen connexions empresarials i crec recordar (que algú em corregeixi si m’erro) que hi ha o hi havia Lluís Prenafeta -ves per on- en l’entramat.
Potser d’aquí, d’AUTEMA, van venir les pressions pel desdoblament Manresa-Berga i d’aquí, d’AUTEMA, venen les pressions pel desdoblament (que estevindria una hecatombe) Berga-Túnel del Cadí. Si s’acaba fent, semblarà ben bé que vagis en autopista de Barcelona al Túnel (130km) i només es passarà per dos peatges. Força raonable.
En fi, que en vist del qui mana realment potser el més aclaridor seria que es presentessin a les eleccions AUTEMA o ACESA i no les seves marques blanques.
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!
Exemples com aquest hi ha un munt.
A Girona els plans son, desdoblar la N-II i ara estan fent tres carrils i en
alguns trams quatre a l’A-7. Si l’hi afegeixes l’AVE i el tren convencional més
la MAT… Ens ho estant trinxant tot ben trinxat…
La lògica diu, prohibir els camions en trànsit a la N-II, així es trauria molt tràfic i no desdoblar-la,
amb els calés que estalvies del desdoblament (molts, penseu només en els túnels
de la vall de Sant Daniel, o els ponts) alliberes o abarateixes el peatge de l’AP-7.
Un altre cas es la unió de la C-32 (autopista de la costa) que acaba a
Palafolls, amb l’AP-7. Ara només hi ha la N-II, a 80 i sense poder avançar
pràcticament en cap tram. Un dels punts negres de les carreteres del país (això
si, amb uns quants radars). No poden connectar les dos autopistes amb una altre
autovia perquè tindran molts de problemes (es un territori també matxacat), per
collons hauran de desdoblar la N-II sense peatge, ah! llavors no interessa…
El problema és que les concessionàries son propietat dels bancs, i els bancs
tenen amb els seus préstecs, a tots els polítics menjant de la mà…
Això poc que ho podrem aconseguir solucionar amb la Independència, només amb
la Revolució.
Salut!