El bloc d'en Titot

Francesc Ribera

28 d'abril de 2012
19 comentaris

La gran estafa del peatge de Manresa

Avui s’ha col·lapsat el peatge de Manresa a causa de la gent que s’ha negat a pagar l’import del peatge. Però aquest peatge no és un peatge qualsevol…

A finals dels anys 90, una inofensiva campanya per l’alliberament dels peatges de Mollet i Martorell va acabar amb una sorprenent resposta del govern de la Generalitat:

Les barreres de Mollet i Martorell seguirien sagnant els catalans, però el Govern va anunciar que s’havia arribat a un acord per abaratir el peatge de l’autopista Terrassa-Manresa.
La concessionària de l’autopista era -i és- AUTEMA, una empresa “amiga” del govern convergent que regentava -i regenta- la Generalitat.
Sembla que AUTEMA no estava prou contenta amb els beneficis del seu negoci. Diguem-ho clar: era una ruïna. Els caps de setmana hi havia prou circulació, però entre setmana el trànsit era pràcticament nul. La raó era més que evident: el preu del peatge ésa dissuasori de tan car. No hi passava pràcticament ningú, però autema es resistia a rebaixar-ne el preu.

La Generalitat hi va posar remei, va accedir a “escoltar” els ciutadans que es queixaven del preu dels (altres) peatges i van decidir subvencionar un 45% del preu de tots els trajectes de l’autopista Terrassa-Manresa fets entre setmana
(Enllaç de la notícia del 20 de maig del 1999)

El resultat va ser que el trànsit va augmentar notablement i AUTEMA va seguir -i segueix- cobrant els trajectes integres (i caríssims): el que no es paga in situ, ho acaben pagant tots els ciutadans amb els impostos.

Qui treballa per a qui?

Jo vull la independència, entre altres coses, per construir un país on no passin aquestes coses.

  1. Els cobradors de les autopistes a Catalunya també deuen ser bastant amics del PSOE-C, ICV-EUiA i ERc. Ho dic perque quan ells eren encara a l’oposició, van fer moltes campanyes en contra dels peatges… Campanyes que, un cop ells al govern autonòmic, van desapareixer com per art de màgia (o d’oblit de tenir de pagar credits electorals, pot ser).

    Crec que tindriem d’aprendre del model francès: autopistes de peatge (i que es pagui), i una xarxa de carreteres bastant més decents que les d’aqui (i no ho dic per les prostituides…).

    Atentament, i feliç dissabte

  2. On està l’estafa?

    Amb aquesta subvenció s’ha aconseguit:
    1.- Que els contribuents que no anem mai per aquella autopista la paguem als que hi passen entre setmana per anar a treballar (majoritàriament).
    2.- Que els que la fan servir per passar el cap de setmana fent el turista se la paguin ells.

    Crec que això no és una estafa.

    Altres coses són:
    – Assegurar que els beneficis siguin proporcionals a la inversió i risc que assumeix l’empresa.
    – Que els directius de les empreses siguin amics dels qui governen.
     

  3. El tema es que aquesta via, mai hauria d’haver estat catalogada d’autopista. Pels desnivells, pel radi de corves, per un canvi de rasant on a 120km/h perilles de debó, per tot això mai hauria d’haver estat autopista i hagués estat mes lógic posar-la com a autovia i amb els limits de velocitat d’un autovia…….però clar, com que la Generalitat no volia desembolsar, ho van fer autopista i apa……….

    No se si esta amortitzada……..de fet, aquesta via, com l’eix transversal, van ser grans xapuces del govern que exercia en aquell moment, i si la solució per fer infrastructures, passa per fer-les deficients i a sobre de pagament, i aquests son els politics que miren per naltres, anem ben arreglats………

    Per cert, aquesta autopista passa per davant de la pista de conducció de Can Padró, i no hi ha un accés digne a aquesta instal.lació, venint desde Terrassa……pocs circuits i pistes de proves tenim, i a sobre sense accesos decents……ja fomentarem ingresos així, ja………

Respon a Joan Rosique Riudoms Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!