Mètode epistemològic de l’espiritualitat “jainista”, aplicada a la percepció relativitzadora del socialisme espanyol:
2.- Syad-nasti —- “d’algunes maneres el PSOE no és”
3.- Syad-asti-nasti — “d’algunes maneres el PSOE és i el PSOE no és”
4.- Syad-asti-avaktavya — “d’algunes maneres el PSOE és i el PSOE no és indescrivible”
5.- Syad-nasti-avaktavya — “d’algunes maneres el PSOE no és i el PSOE és indescrivible”
6.- Syad-asti-nasti-avaktavya — “d’algunes maneres el PSOE és, el PSOE no és i el PSOE és indescrivible”
7.- Syad-avaktavya — “d’algunes maneres el PSOE és indescrivible”
[Hi ha més: clica avall…]
“I així és com la bona gent que aspira a créixer, desenvolupa el seu no-absolutisme, a través dels múltiples punts de vista (anenkatavada), fonament de la filosofia del Jain. Així s’accepten les diferents vessants de les veritats pròpies i les veritats d’altres. És tracta doncs d’un mètode de pensament desenvolupat per erudits jainistes per aplicar millor els principis de no-violència en les esferes del raonament i de la cultura. Veure les coses des d’angles diferents porta a una comprensió i tolerància de les visions diverses i potencialment conflictives. La teoria o doctrina que hem aplicat dalt es deriva d’eixe principi, s’anomena “Syadvada” i permet il·luminar cada model de discurs en relació relativitzadora al seu punt de vista, més enllà de qualsevol prejudici o acomodació (en diversos sentits) que bloquen el sentit co-evolutiu de les percepcions matisades. Avui en dia, a les experiències contemporànies el mateix objecte que dóna plaer en certes circumstàncies, ens provoca avorriment en altres moments. El conreu de les veritats relativitzadores és útil i pràctic. Els jainistes estan ben oberts i amistosos envers altres creences i sovint ajuden en posar a punt el funcionament d’intercreences operatives. A l’Índia, els jainistes han contribuït notablement en els camps de la filosofia, l’art, l’arquitectura i la ciència”
😉
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!