La Tafanera de Saltamartí

Saltamartí llibres. La llibreria de C/Canonge Baranera 78, a Badalona www.saltamarti.cat

9 de setembre de 2014
0 comentaris

Qui paga als artistes?

Dissabte vaig anar a la Setmana del llibre en català, com podeu imaginar vaig xalar d’allò més amb tant llibre exposat i vaig aprofitar per assistir a l’entrevista que li feien a Quico Pi de la Serra en motiu de la presentació del DVD “L’home del carrer”.

A l’entrevista en Quico va explicar que ara els discos els encapsulen en una prima funda de plàstic, enlloc de la caixeta rígida de plàstic,  perquè siguin prims i no pesin. El motiu: els artistes ara són qui es transporten els discos i els que els venen al final dels concerts, perquè ja no hi han botigues de discos.

A les meves recents vacances vaig visitar el museu d’Altamira i vaig admirar la rèplica de la cova. En el museu s’explica que fa entre 35.000 i 15.000 anys els pobladors de la cova varen pintar les belles pintures rupestres que avui admirem. Qui pintava a la cova no era tothom, sinó qui tenia capacitats i dots artístiques, i el que és més important: la resta de la tribu l’alliberava d’altres feines perquè feia una funció no productiva important. Reconeixien la utilitat de l’inútil.

Avui però, que tenim a l’abast tot el coneixement, que aparentment som més cultes, avui no estem disposats a pagar res per cap mostra cultural, tot el que està “la xarxa” és gratuït i ningú vol pagar, ningú compra un disc, ara comencen amb la pirateria vers els llibres, i no cal dir que tothom “baixa” pel·lícules i no va al cinema, i també volem fullejar els diaris “gratis”.

Em pregunto, Quedaran algun artista si ha de treballar i sobreviure en d’altres feines i no li queda temps lliure per crear? A Altamira ho sabien. Aquí i ara només estem disposats a justificar les despeses dels clubs de futbol i algun que altre esport… No vull tornar a les cavernes però sembla que eren més afinats que els “homus digitalis” d’ara.

Vull anar al cine, vull sentir bona música, vull llegir, i per aixó pago com els nostres antecessors d’Altamira.

Compreu llibres, aneu al cinema, aneu a concerts, compreu discos… costen menys que la quota del telèfon o el canal de TV de pagament… per veure el futbol.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!