2n Problema
La Llibertat, o més ben dit la manca de llibertat.
Som esclaus, sotmesos per les lleis arbitràries d’un país aliè, Espanya i els espanyols ens obliguem ensenyar a la nostra canalla i tots els qui viuen a la nostra terra, en llengua castellana i ens neguen la capacitat de decidir plenament en temes de llengua, ensenyament i cultura, i ho fan coordinats grups socials enemics de Catalunya i enemics de la llengua catalana, amb advocats, fiscals, jutges, polítics i policia.
Espanya i els espanyols ens denuncien si no fem el que ens manen, negant totalment les nostres raons, necessitats i interessos. No els importen les necessitats de la llengua catalana, ni els importa si els ciutadans saben i dominen el català, o si el castellà s’aprèn sols amb la gran profusió de canals de TV i internet.
Després de la denuncia ve la citació, tot plegat és una amenaça i un xantatge, després ve el judici i després inhabilitacions, presó, multes escandaloses, … pura repressió feixista, supremacista, imperialista, sobre el nostre Poble que tenen ocupat des del 1714.
Aquest és el segon gran problema expressat així en aquest article i que es fa cru i patent en aquest nou intent de carregar-se la immersió lingüística en què es basa el nostre sistema d’ensenyament, perpetrat per la judicatura espanyola i un grup espanyolista autoanomenat “Hablamos espanyol”, que pels nostres verals aquest nom ja ho diu tot. Com diu Partal en el seu editorial “aquest nou cop baix i sistemàtic, … Ens ha quedat grabat a la cara.