Junqueras i Puigdemont encara són avui els dos polítics més importants
48 comentaris dels subscriptors
29.10.2022 | 15:38
Responent Albert Miret i altres comentaristes. Crec que Partal vol defensar el que quedi bo i benintencionat d’Esquerra Republicana, però s’equivoca, no assolirà rescatar el que ell anomenava “Independentisme reformista” ni tan sols la figura de Junqueras i els seus acòlits. Cal que no enganyem i abans cal que no ens enganyem, Junqueras és ara mateix l’antítesi de Puigdemont i està fent tot el possible i l’inimaginable per destruir-nos i sotmetre’ns a l’enemic espanyol.
Estem caient de nou en la trampa del 52%, ER no defensa gens la Independència, tot el contrari, en canvi Junts, sense ser perfecte, he enfocat el seu darrer congrés i l’abandó del govern autonomista d’Aragonès, per transitar decididament el camí de la Independència, i per això necessita el suport de molts.
La llista cívica unitària ha de convèncer els 700.000 abstencionistes que no creuen amb Junts pel seu llast d’incongruències i errors autonomistes dels que no hagi estat capaç de desepallegar-se amb prou temps.
No denigrem del tot Junts, Junts no és en contra sinó que és a favor, i podria i caldria que s’obrís a la possibilitat de les llistes cíviques, de sumar-se de nou a un front únic tipus Via Bàltica.
Salvador Molins Escudé, Consell Local de la República Catalana Independent, del CDR BlC.
PS1: segon comentari d’aquest editorial:
29.10.2022 | 02:32
Hi ha un misteri “Junqueras”.
El seu pare i el seu avi havien estat a la presó pel fet de ser patriotes i defensar Catalunya. Oriol Junqueras volia seguir la tradició familiar i devia caure en un mar de dubtes. Oriol, tot i ser bona persona no se sabia digne de cordar els cordons de les sabates del President Màrtir, i devia pensar que en honor de Lluís Companys, devia se ell qui proclamés la República. O potser no ben bé del tot, potser Junqueras no volia una República Lliure sinó associada a les Repúbliques d’Espanya. O potser és cert que confós feia de Judes enlloc de fer de Barrabàs?
Tot un misteri.
El calvari ja fa temps que el passem els catalans!
De moment fins aquí la meva elocubració.
Salvador Molins Escudé, Consell Local de la República Catalana Independent, del CDR BlC.
PS2:
Junqueras i Puigdemont encara són avui els dos polítics més importants
29.10.2022 | 15:12
Philippe Pétain i Charles de Gaulle encara són avui els dos polítics més importants … de la França de Vichy.
29.10.2022 | 14:52
Escriu Rosa
Si, són com les forces del bé i del mal en permanent contradicció.
El president Puigdemont lluita per aconseguir la llibertat de Catalunya i no ha deixat d’intentar la colaboració amb Junqueras (no cessant-lo malgrat les traïcions quan era vicepresident o oferint-li el primer lloc de la llista a Europa).
Junqueras fa tot el possible per sotmetre Catalunya al poder espanyol i manipula per dividir i ensorrar la resistència de l’independentisme i els altres partits.
Només un passarà al història, com alliberador o com a destructor i nosaltres, el poble de Catalunya hi tindrem una gran responsabilitat.
29.10.2022 | 14:46
El Professor Junqueres hauria de tornar a la Universitat i a furgar en un arxiu que ell coneix, el del Vaticà, per netejar la veritat de Catalunya. Un estat amb la primera democràcia, aixafat per imperialistes de totes classes.
I en quant al Consell de la República, encara estem amb només cent mil i escaig afiliats, simpatitzants? Potser que espavilem.
29.10.2022 | 14:31
Res a afegir del que ha dit na Carme Rguez. Cent per cent d’acord.
PS: Desmesurat el preu que ha de pagar Catalunya per l’indult del ‘molt bon home’ i Grandissim Traidor.
29.10.2022 | 14:30
Molt hàbil Partal…. malament quan necesitem un guia messiànic sigui quim sigui el seu atractiu
29.10.2022 | 14:16
L’història es repeteix… es increible… Teniem a Francesc Macia a l’exili a Belgica…com ara a Puigdemont…i teniem a Lluis companys “acusat de fluix” per ser indepe…..
Esta clar que quan torni Puigdemont (que tornara), els carrers semblaren la cavalcada de reis….
29.10.2022 | 14:16
Totalment d’acord amb el Sr. Victor Serra.
29.10.2022 | 13:50
Ho diu tot: que un personatge com Junqueras tingui el poder que té, explica en gran part perquè estem on estem.
29.10.2022 | 13:48
Que jo sàpiga el President Puigdemont no ha traït la Independència.
Ans el contrari, s’hi ha deixat i s’ hi deixa la pell.
29.10.2022 | 12:49
La importància dels polítics cal precisar-la, sinó no sabem on som ni cap on anem. El fet de ser importants tant l’un com l’altre no és una qüestió que ens hagi de preocupar. Molts polítics al món han sigut molt i molt importants: de Hitler o Stalin ningú dubte de la seva importància acumulada al llarg de llurs vides. El cas és evidenciar la positivitat o negativitat de la seva importància. És evident que, per la seva manera de interpretar la política emprada, en Junqueras no gaudeix d’una importància positiva – ni tampoc comparar-lo amb Hitler o Stalin, Déu me’n guard! Només era un exemple vàlid per reforçar la meva tesi-. Però en Puigdemont si que té una importància positiva i, per això, els catalans estem amb ell. I el reconeixem com el nostre únic president.
29.10.2022 | 12:15
“Cinc anys després cal reconéixer que els dos polítics més importants i influents de Catalunya segueixen sent Carles Puigdemont i Oriol Junqueras” (V. Partal).
“Dos mil anys després, cal reconéixer que els dos personatjes més importants i influents del Nou Testament, foren Jesús de Natzaret i Judes Iscariot” (C. Viñals).
Disculpeu-me el paral.lelisme, tan forçat com volgueu, que em serveix si més no per expressar amb sarcástica ironia, l’estupefacció que em produeix la sentència del Sr. Partal.
Que el terme “polític” hagi caigut en la consideració general als més baixos nivells d’ética i moralitat, no hauría de fer-nos oblidar que la funció del polític, com la del sacerdot, segueix sent, rectament entesa, el més elevat i noble excercici de l’activitat humana. En conseqüència, hauríem de pensar-nos-ho dues vegades abans de atorgar a dos personatjes tan diferents com Puigdemont i Junqueras el títol, per a mí encara digne i noble de POLÍTIC, entés com a “servidor públic.”
No, Sr. Partal. Jo no veig aquí dos polítics, sinó un de sol. L’altre és Judes que, si visqués avui, també faria “política”.
29.10.2022 | 11:48
Junqueres és molt més important.
Perquè Junqueres i Sergi Sol estan portant Catalunya al suïcidi… probablement irreversible.
29.10.2022 | 11:24
Segurament és així com vostè diu.
Des de la meva perspectiva però, al senyor Puigdemont el tornaria a votar de tenir la oportunitat i assumiria riscos personals si calgués. Cosa que per ERC o en Junqueras em resulta absolutament impensable.
29.10.2022 | 10:54
Com diu el Sr. Aregall a les 09.18 el boicot de ER al Consell de la Republica ens hauria de posar a tots en alerta . Ahir els Sr. Boye en un article el Nacional.cat ens avisava de la guerra bruta de l’Estat , amb el vist i plau dels enemics de l independència d’aquí i d’allà, estan preparant una envestida jurídica contra aquesta institució que representa el nostre país fora del règim pseudodemocràtic que ens té subjugats . A veure com s’ha de fer per informar correctament als habitants d’aquest país. VW continuï la seva valuosa feina.
29.10.2022 | 10:51
Quin FÀSTIC aquest Junqueras i tot el que representa!
29.10.2022 | 10:39
Egomaníac narcisista, el “Mossèn” voldria ser Companys, voldria ser Napoleó. Com més aviat Déu el premii portant-lo al seu costat, millor per a Catalunya. i RIP. Res a veure amb el MHP Puigdemont, nostre President legítim, un patriota que d’errors n’ha fet però els reconeix, ha après d’ells i, de un llarg i difícil exili, sigue lluitant de valent quan Junqueras s’ha rendit amb gust a l’enemic.
29.10.2022 | 10:38
Les 2 branques de la traïció a Catalunya
29.10.2022 | 10:25
Aquest es el problema, que dos personatges com Puigdemont i Junqueras que han trait la independencia continuin essent importants.
Diu molt de tots plegats.
29.10.2022 | 10:22
Sí, són molt importants tots dos. Però amb diferències, sobre Junqueras s’han destapat fets abans de l’1 d’octubre i després que mostren una persona indigna i falsa. Puigdemont per contra, ha reconegut el seu error que mostra una persona digna de confiança. De Junqueras recorde un fet que em va “mosquejar”, al congreso de los diputados (no sé a què havia anat a aquella casa de barrets) en passar al costat del Sánchez assegut al seu escó, li va dir “tenemos que hablar”. Parlar de què?
29.10.2022 | 10:12
Per saber què vol dir ens caldrà esperar les properes eleccions al parlament regional. Veurem de tots colors, però al final només en destacarà un. No sé si m’explico.
29.10.2022 | 10:10
Jo crec que el Gran Botifler només es important per el botifler i per l’usurpador de la Generalitat.
29.10.2022 | 10:09
Tenim els polítics que ens mereixem. O, pensant-ho millor, tenim els polítics que ens mereixem?
29.10.2022 | 10:03
Això vol dir que no serem capaços de fer una majoria independentista efectiva en molt de temps. Just el que vol Espanya. Crec que hi ha gent que no ha entès l’article. No compara Junqueras amb Puigdemont. Que Junqueras sigui un personatge fosc que només l’importa ell i el seu partit, no exclou que encara tingui un lideratge important . No serveix de res negar la realitat. Fa dies que penso que no tornarem a fer res de bo fins que ERC sigui una altra vegada residual. Però tampoc hem de caure en mans dels que diuen que hem d’implementar la DUI la setmana vinent, perquè això tampoc funciona. Sobretot si no saps evaluar de manera realista les teves forces i actuar en conseqüència. Cal gent intel.ligent, preparada i determinada que faci que passin coses cada dia . Poc a poc , però sense pausa.
29.10.2022 | 09:42
Existe la posibilidad de que Oriol se quedara porque pensaba que Soraya (¿LO habian hablado ya? )lo sacaria de la cárcel en poco tiempo? ¿El motivo de que no ocurriera esto es que Puigdemont se fue ???? (,condición necesaria Puigdemont en la cárcel)
29.10.2022 | 09:33
Malgrat el replegament d’ara fa cinc anys i amb les jugades pel darrere de l’altre personatge, el MHP Puigdemont és un polític important que continua defensant el projecte que va presentar a la ciutadania de Catalunya i lluita per seguir endavant amb l’únic objectiu d’assolir la independència.
L’altre és un home envejós, fosc i traïdor que només és polític perquè viu de la política. Molt treure panxa i molt cridar, no compleix el projecte que va presentar a la ciutadania ans al contrari, sosté incondicionalment i pacta amb l’enemic que cada dia anem més enrera. Ens retornen a un autonomisme més asfixiant que qualsevol dels anteriors.
29.10.2022 | 09:29
Hi ha moltes raons per dir que catalunya es una colonia
La descolonitzacio no pasará mentre hi hagi gent Que recolza al colonitzador
29.10.2022 | 09:18
Per desgràcia nostra encara són els més importants i això vol dir que la revolució catalana no ha sabut trobar o crear nous lideratges per agafar el testimoni. Puigdemont i Junqueras ja estaven bifurcats molt abans de la proclamació del dia 27. La presó va apartar Junqueras del focus polític, però encara influent com un general en el seu partit. Pel què fa a Puigdemont l’exili no ha anat com semblava que havia d’anar, hi ha una batalla jurídica oberta a Europa i això és molt interesant, però el boicot d’ERC al Consell de la República ha anat pansint l’exili fins a perdre molta part de la influència que havia tingut. Recordem el febrer de 2020 a Perpinyà amb C. Puigdemont, 200.000 persones –segons l’organització- i moltíssims autocars retinguts a la frontera. Comparem-ho amb la commemoració de l’1 d’octubre al passeig Lluís Companys, 60.000 segons l’organització i 10.000 segons la guàrdia urbana. Junqueras i Puigdemont haurien de ser “caiguts” honorats i recordats per sempre més, però al capdavant uns altres amb el coratge i l’empenta verges i la saviesa presa del camí recorregut. Si fos així, ara no estaríem mocant-nos i eixugant-nos les llàgrimes.
29.10.2022 | 09:15
el meu president ha sigut ,es i sera carles puigdemont i crec que ho he dit tot.
29.10.2022 | 08:36
Benvolgut Partal discrepo totalment del teu raonament. I m’ha fet mal. No és això, amic, no és això !! Bon dia i bona hora. ☮️
29.10.2022 | 08:25
El MHP Puigdemont em representa. L’altra em ridiculitza. Les diferències són prou àmplies per saber què el primer reconeix errors però segueix lluitant per una causa justa. El segon ens ha venut i només treballa per ell i el seu partit d’endollats sectaris. No hi ha color, i si algun dia arribem a la independència jo voldria al primer com a president del mes país i al segon el ficaria a la garjola per crims contra el poble al que ha traït.
29.10.2022 | 08:22
Polític important?
El Sr Puigdemont és el nostre president legítim
El Sr Junqueres, un dels nostres polítics que ens està decepcionant.
Un que té la paraula “independència” e el seu programa, però que en el fons està molt còmoda a les mans de Madrid
29.10.2022 | 07:52
Correcció: MHP Carles Puigdemont
29.10.2022 | 07:52
Només volia dir: Junqueres a Presó
29.10.2022 | 07:50
Pot ser si son els polítics més importants, el MHP Carles Puigdemon si, Oriol Junqueres no. Després de llegir els llibres del MHP explicant amb el ques es va trobar aquells dies i amb el decurs de tots aquests dies fins avui, queda ben clar que en les decisions importants es va trobar sol i els fets ho demostren cada dia i la distància entre ells es cada cop més gran. El que sí sé es que no pot acabar bé. Tard o d’hora tot es resituarà, però no serà gràcies a cap govern autonomista.
29.10.2022 | 07:50
Un s’ha rendit. L’altre manté la flama de l’esperança.
29.10.2022 | 07:15
Molt d’acord amb la Sra. Casacuberta. Si hem de considerar a dia d’avui el Sr.Junqueras, un dels polítics importants del nostre país, realment som un país patètic , algú que ens ha traït, ens ha venut, està destruint tota senyal d’identitat catalana, pacta amb l’enemic-els qui el varen tancar a presó-menysprea i destruiex a qui pensa diferent o senzillament té més capacitats que qualsevol dels seus titelles, amb trets clarament dictatorials, masclista i egocentrista. Doncs que voleu que us digui, molt preocupant tot plegat, si realment la gent continua creient en aquest senyor no és d’estranyar que continuem siguent un poble colonitzat.
Asun
29.10.2022 | 07:03
Ho sento, Vicent, però emparellar el millor polític i president que té aquest país amb el pitjor botifler amb l’artífex del fanguer governamental de què parles tu mateix, em sembla molt incorrecte, i no es correspon gens amb els teus articles anteriors. No entenc aquest viratge tan forçat, excepte si imagino una amenaça del fanguer de delegats de la moncloaca a Catalunya.
29.10.2022 | 07:00
Apreciats Vicenç, ens dius que tant el president Puigdemont com aquest botifler Junqueres són les persones més influents a la colònia catalana?
Doncs tu Vicent que vares estar a la manifestació de l’11 de Setembre, els que estàvem presents majoritàriament cridave’m i aplaudiem el president Puigdemont, en cap moment es va sentir el nom d’ aquest botifler Junqueres, lo mateix va passar a la concentració de l’1 d’octubre a l’Arc del Triomf.
La diferència és molt significativa, aquest Junqueres i el partit que encapçala ER reparteix la menjadora com molt descaradament i sense cap escrúpols estem veient ara, compra i controlar amb els nostres impostos € els mitjans de comunicació, com molt bé saps Vicent.
Com també deus saber que cada dilluns es reuneixen els equips de comunicació d’aquest partit per donar les instruccions en els mitjans de comunicació compra’ts € amb els nostres impostos per tocar O no tocar els temes que creuen que no els interessa; l’últim cas el Delmases és el tema estrella, el cas del Sr Costa enfrontant-se en aquest jutjes franquistes espaÑols va ser pràcticament silenciat.
Ja em diràs el perquè aquest botifler i Lerruxista Junqueres té que anar a les manifestacions protegit per goril·les i en el seu dia dia.
Ell sap que és un personatge pels que volem ser lliures d’aquesta espaÑa franquista i corrupte que no el volem i només es volgut per els comprats.
Està clar que mantenir ideals i valors democràtics té un gran preu, com exemple l’estimat i recordad Xirinacs, també podríem posar el Sr. Costa i el president Puigdemont, que no té escolta, doncs aquest d’ER li varen retirar.
Per cert, tant Xirinacs com aquest botifler Junqueres dos creients, però en Xirinacs va ser exposat per la cúria espaÑola, ja que dir dels mitjans de comunicació tractar-lo de boix i hiperventilat; també li varen negar els altaveus.
L’estimat i recordad Xirinacs no repartia la menjadora €, només repartia ideals i lluita per aconseguir-la i això comporta molta dignitat i ferm valors
29.10.2022 | 06:52
“I això, us ho dic sincerament, no sé bé del tot què vol dir, però sé que diu molt.”
Al meu entendre, vol dir que bona part dels catalans ignoren que això és una guerra. Tenir un pres polític amb tanta influència en la governabilitat del país és un tret al peu en tota regla i això sols s’explica perquè hi ha catalans que viuen en una bombolla obviant la realitat.
29.10.2022 | 06:15
Un es va entregar a 3spaña, com bon catolico Penitente, per honorar la constitución imlos jueces democraticos de la seva estimada españa. Falangisme i junqueras son el mateix. Catolisme i unidad de españa es ERC
29.10.2022 | 05:52
Important bè de importar,i a mi no mès m’importa el MHP Carles Puigdemont. L’altre un tipo fosc,molt fosc.
29.10.2022 | 04:24
Només tenim un president i es diu Carles Puigdemont. Els altres? Deu ser una broma anomenar-los com a importants, només són titelles de Castella.
29.10.2022 | 02:32
Hi ha un misteri “Junqueras”.
El seu pare i el seu avi havien estat a la presó pel fet de ser patriotes i defensar Catalunya. Oriol Junqueras volia seguir la tradició familiar i devia caure en un mar de dubtes. Oriol, tot i ser bona persona no se sabia digne de cordar els cordons de les sabates del President Màrtir, i devia pensar que en honor de Lluís Companys, devia se ell qui proclamés la República. O potser no ben bé del tot, potser Junqueras no volia una República Lliure sinó associada a les Repúbliques d’Espanya. O potser és cert que confós feia de Judes enlloc de fer de Barrabàs?
Tot un misteri.
El calvari ja fa temps que el passem els catalans!
De moment fins aquí la meva elocubració.
28.10.2022 | 21:49
Vol dir, segurament, que estem ben fotuts
28.10.2022 | 21:30
L’un, el President Puigdemont no s’ha mogut d’allà on era i fa mans i mànigues per aconseguir la llibertat del nostre país (Junts x Cat, La Crida El Consell de la República, la seva feina a Europa, les batalles judicials sempre guanyades …), encara que molts dels que es fan dir seus el traeixin.
L’altre, en Junqueres, tampoc s’ha mogut: Segueix pactant amb Espanya, destrossa qualsevol avançament, s’envolta d’autonomistes i desfà cada dia una mica més la nostra nació. No. No s’ha mogut d’aquelles oportunes cagarrines que el van portar a estar absent en la reunió més important. No, no s”ha mogut ni un bri, només s’ha tret la careta.
28.10.2022 | 21:20
No crec que el Sr. Junqueres vulgui que passi res interessant a Catalunya. La seva estratègia de donar suport total al govern de Madrid no prediu bons auguris. Em sembla una persona de caràcter difícil perquè té mala relació amb tots els anteriors presidents: Pujol, Mas, Torra i Puigdemont.. Patètic!