Comunicat dels rectors i rectora de les universitats públiques catalanes davant la sentència del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya
A Barcelona, Girona, Tarragona i Lleida, el 12 de maig de 2022
Davant la demanda d’execució de la sentència del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya que obliga tots els centres educatius catalans a fer com a mínim el 25% de les classes en castellà, les universitats públiques catalanes manifesten el següent:
El model pedagògic de l’escola catalana ha estat i és un model d’èxit que garanteix les competències lingüístiques del seu alumnat.
Els resultats de la immersió lingüística han evidenciat el seu benefici, tant per a l’alumnat com per al si de la societat, contribuint així a la cohesió social, a la igualtat d’oportunitats i a la normalització de l’ús de la llengua catalana.
Per tant, demanem que la política lingüística a l’escola no es basi en percentatges arbitraris desconnectats de la realitat territorial i es deixi d’instrumentalitzar políticament quelcom tan important com és l’ensenyament.
Els professionals del món educatiu, atenent el context social, han de ser les persones que determinin quin model lingüístic és el més adient per garantir la competència lingüística de l’alumnat.
Cal que es garanteixi un model lingüístic d’escola catalana estable que afavoreixi la inclusió, la cohesió i la progressió social del país.
Finalment, els rectors i la rectora, tal com recull la proposta de Pacte Nacional per la Llengua, demana un debat constructiu perquè les bases lingüístiques del futur de Catalunya i de tota la comunitat lingüística siguin compartides tan àmpliament com sigui possible amb la participació i el compromís de les forces polítiques, però també de les organitzacions, de les entitats i de tota la població.
—
PS:
Els rectors catalans defensen la Llengua, però molts juristes catalans no defensen la justícia, ni denunciem la injustícia i els atacs contra Catalunya i els catalans.
Per què?
Salvador Molins Escudé, Consell Local de la República Catalana Independent, del CDR BlC
Juristes, per què traiu Catalunya?
Extret de Vilaweb:
SOCIETAT · EDUCACIÓ
Els vuit rectors universitaris catalans rebutgen que la política lingüística es basi en “percentatges arbitraris”
En un comunicat defensen un model d’immersió que garanteix les competències lingüístiques de l’alumnat
VilaWeb
Redacció
12.05.2022 – 20:37
Actualització: 12.05.2022 – 22:36
Els vuit rectors de les universitats públiques catalanes han defensat en un comunicat el model d’immersió lingüística de les escoles de Catalunya davant de la sentència del TSJC que obliga tots els centres educatius catalans a fer com a mínim el 25% de les classes en castellà. Consideren que model pedagògic de l’escola catalana ha estat i és un model d’èxit que garanteix les competències lingüístiques del seu alumnat. A més subratllen que la immersió ha contribuït a la cohesió social, a la igualtat d’oportunitats i a la normalització de l’ús de la llengua catalana.
Per això els rectors de la Universitat de Barcelona, Universitat Autònoma de Barcelona, Universitat Politècnica de Catalunya, Universitat Pompeu Fabra, Universitat de Girona, Universitat de Lleida, Universitat Rovira i Virgili i Universitat Oberta de Catalunya demanen que la política lingüística a l’escola “no es basi en percentatges arbitraris desconnectats de la realitat territorial”, i que es deixi d’instrumentalitzar políticament una cosa tan important com és l’ensenyament.
Alhora, els rectors subratllen que són els professionals del món educatiu, atenent el context social, els qui han de determinar quin model lingüístic és el més adient per garantir la competència lingüística de l’alumnat. Sobre això, reclamen un model que afavoreixi la inclusió, la cohesió i la progressió social del país.