21 de juliol de 2005
Sense categoria

Tot el que llueix si que es or…

Vam arribar ahir al migdia i hem estat voltant per Bangkok, la idea era fer-hi una ullada mentre compravem els bitllets de tren per anar cap al nord, ja que al final del viatge ja haurem d’estar un parell de dies a la capital. I aixi ha estat, ara us ho expliquem. En resum pero, es tracta d’una gran ciutat, amb molta contaminacio atmosferica pero bastant neta pel que fa als carrers i transports; es menja be i sembla que la gent no ho passa tan malament com el que vam veure a Delhi l’any passat.

L’arribada va ser sorprenentment tranquila, un aeroport modern, cues a l’aduana -res fora del que es habitual- aire acondicionat per tot arreu, canvi de moneda a bon preu i un cop sortim fora, un temps caluros pero totalment soportable, semblant al que feia aquests darrers dies a Barcelona.

Vam intentar agafar un bus per anar al guest house que teniem reservat, pero la cosa es complicava perque haviem de fer transbord… aixi que al final vam fer cas a la dona del guest house i la guia que portavem i vam agafar un taxi. Menys de 200 Bath, es a dir, 4 Euros. D’entrada vam comencar a veure que els preus eren mes barats que a Barcelona pero no amb tanta diferencia com a Delhi.

L’arribada a la pensio Guest House Discovery Lodge va ser molt acollidora, tot i que l’indret no es molt maco, la persona que el porta si. L’habitacio no te finestres, pero nomes hi aterrem al vespre. De fet ahir vam descarregar i despres d’una estiradeta vam anar-nos-en en metro cap al centre.

El metro ultra modern, tant, que no sabiem com "picar" el "token" que ens van donar. Al final no s’havia de "picar", tan sols apropar a la maquina que ja el llegia a distancia i te’l quedaves per dipositar-lo  a la sortida. Unes instal.lacions totalment noves, amplies i sobretot netissimes. La gent molt i molt chic, tot molt tranquil i en silenci… Mes tard hem anat descobrint que el metro no juga un paper de transport public per a classes amb poc poder adquisitiu, sino mes aviat per a classe mitjana alta. L’equivalent al metro de Barcelona seria directament l’autobus. Que no son tant atrotinats com a la India pero costen cinc vegades menys que el metro.

Amb tot vam arribar a la parada de Limphini alla les 20h per anar al Suam-Lum Night Bazaar. Es tracta d’un dels mercats nocturs -per aqui es habitual- on hi ha paradetes obertes a altes hores de la nit venent de tot. No destacava cap altre olor que no fos la d’incens, enmig de petites botigues amb molt de gust, la majoria d’elles molt "modernilles". Vam sopar-hi per menys de 200 Baths (menys de 4 Euros) uns fantastics noodles -fideus asiatics- i carn d’anec -molt present al pais-. La tornada a la pensio va ser novament tranquila, i la sensacio era d’estar de vacances en algun lloc europeu.

Avui l’hem dedicat a comprar el bitllet de tren cap a Chiang Mai per dema a la nit a l’Estacio Central Hua Lamphong. Es gran, lluminosa, neta, amb aire acondicionat, moltes taquilles, els preus a la vista i la gent en cadires (l’any passat ens va sorprendre el munt de gent que "vivia" estirada pel terra a les estacions). Vaja, en la linia del que haviem vist ahir. Despres d’un parell d’intents de pseudo agencies turistiques per colar-nos un gol, hem aconseguit comprar els bitllets com qualsevol altra persona.

Un cop complerta la missio inicial de Bangkok hem comencat a caminar apropant-nos al barri antic fins arribar al temple Wat Trimit, on es pot veure el buda d’or massis mes gran del mon. Esta dins d’un edifici tipic tipus temple, que tenen com una doble teulada -una que surt per sota d’una altra- de colors vermell, verd i groc (ja ho veureu a les fotos). L’ambient interior es solemne pero molt distes. Et treus les sabates i t’ajups al costat d’altra gent que tambe contempla la imatge. Certament es molt gran per a ser massis -dos metres d alcada. El daurat no resalta molt amb poca llum, pero al sortir el sol guanyava en tons calids i certament impressionava. Al costat hi havia tres budes mes de pedra, sobre els quals la gent te el costum de posar-hi petites fulletes amb pa d’or, de forma que el van recobrint entre tots. Aixo no nomes ho fan a aquest temple, sino amb totes les imatges en general. De fet el gran buda d’or estava secretament recobert de "ciment" i la gent l’anava guarnint amb el pa d’or com fan amb la resta, fins que un bon dia, a mitjans del s.XX es va caure i van descobrir que per dins era d’or massis. Despres d’allo va haver-hi una mutilacio col.lectiva de moltes imatges per veure si tambe eren d’or per dins…

A mig mati doncs, ja haviem vist que Bangkok es una ciutat moderna, semblant a les que coneixem, nomes que en lloc d’esglesies, esta plena de temples budistes. El segon que hem vist era el Wat Po, un complex molt mes gran on s’allotja el gran Buda Etirat. Ens hi hem desplacat amb tuk-tuk, el mes semblant als rick-shaws de l’any passat. L’indret es un monestir encara en us, ple de monjos pelats vestits de taronja que fa les funcions d’universitat. A dins hi ha diversos temples i en un d’ells hi descansa un Buda estirat de 47m, imatge del seu pas cap al Nirvana. Es una pena perque no es pot apreciar be, ja que ocupa ben be tot el recinte. Tanmateix es sobreacollidor caminar-hi al voltant mentre sents continuament com els fidels llencen monedes als 108 perols que coincideixen amb nombre amb els lakshanas, senyals que identifiquen un buda.

Entre mig, ens ho hem manegat per reservar allotjament a Chiang Mai, visita al parc natural del voltant durant tres dies, a la zona de les dones del coll llarg i a Chiang Rai i el triangle dels temples. Tot al nord, i despres bitllet de vol intern -molt barat per aqui- cap a Phuket el dia 31 amb escala a Bangkok. Amb aixo hem planificat la primera part del viatge, a veure que tal va.

Res mes per avui… ah! si, hem tornat a menjar nuddles, en un lloc mes pijo. No estaven tant bons pero ens estem acostumant a aquesta cuina on el picant te’l posen a part i tu te’l pots administrar al teu gust 😉 Verdures estil wok i carns en petites boletes o rodanxes… Molt bo.

Dema doncs veurem el gran riu de Bangkok i potser el Gran Palau abans d’agafar el tren cap al nord. Suposem que alla trobarem quelcom mes exotic, perque de fet aqui tot sembla molt casola. Esta be coneixer una ciutat "moderna" de l’asia, i veure que no viuen gens malament (tret de la contaminacio i el caos urbanistic…).

Apa, parem ja de "gorrejar" internet a la dona de la pensio, que ha estat molt amable, pero potser ens estem excedint… (de fet pel que sembla aixo de les connexions esta tirat en aquesta ciutat, ens han suggerit un parell de cops d’anar al IT Center a veure ordinadors… pero vaja si de cas ja ho fariem a la tornada).

Una abracada a tots/es!

1. MÁGRADA MOLT VEURA QUE HO PASEU MOLT BE , REALMENT TOT AIXO ES UNA BONA EXPERIENCIA, PER MOLTS ANYS ANNA, QUE PASSIS UN BON DIA DEL SANT JA ESCRIURE DESDE EL DESPAYX , PERO PER SI QUELCOM FALLES ,,, PER MOLTS ANYS, PETONEST PER TOT DOS. ELS PARES