Alfredo Abián, director adjunt de La Vanguardia, a Ocurrencias colaterales
"Zapatero no ha acertado a poner pie con el discutido plan de vivienda,
porque hay serios problemas narrativos en la corriente socialdemócrata.
La unidad de relato del centroizquierda español -una constante de los
últimos treinta años- está a punto de romperse con la aparición
de un nuevo diario de difusión general llamado Público, que parece satisfacer mucho al presidente del Gobierno. Público competirá desde la izquierda con El País, indiscutible
líder del progresismo español desde 1976. Hay tensión en Madrid. Esa
competición de nuevo tipo (excitada, a su vez, por la pugna entre las
dos empresas por los derechos de televisión del fútbol) aviva las
diferencias entre veteranos socialdemócratas y jóvenes
social-radicales. Y aproxima al centroizquierda a la problemática del
centroderecha, también carente de un relato unificado."
Enric Juliana, director adjunt de La Vanguardia, a La izquierda congela mal los buenos momentos
El director de Público, Nacho Escolar [bloc], es defensa dels atacs d’El País. Ho fa subtilment a l’apunt Un nuevo género periodístico. El millor són els comentaris dels lectors, que, en un altre apunt, van formular preguntes acumulades en aquesta entrevista.
[Público es nota al quiosc abans de sortir]
[A punt de fer-se "Público"]
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Quina mania que tenen alguns, tots ells amants de l’status quo amb anomenar "radical" a tot el que surti dels seus parametres.
No entenc gran cosa d’aquests moviments estrategics de poder a Madrid, pero ja m’agrada que al Pais, que tant ha fet pel ressorgiment desacomplexat del nacionalisme espanyol, li toqui una mica el rebre. Aviam quan fa algu un New York Times catala. Jo m’apunto a la seccio de ciencia, pel que sigui menester.
Vist que el Director d’una agència catalana -publica- de noticies escriu i escriu sobre els qui podrien , i seria bó que ho fossin, els abonats de l’ACA, entenc que demà ens donaràs una nova classe magistsral del nerviosisme existent a Cal Periodico davant la nova aparició d’un diari connectat i molt amb la Moncloa.
La publictat és la mare dels ous. I el Periodico viu, fa molts anys, de la publicitat socialista que paguem tota la ciutadania.
Oi que ens explicaràs també els nervis al Periodico?
O potser en Bolaño no t’ho deixa fer i nomes vol que matxaquis la Vanguardia?
Premsa lliure? no fotem, en un pais on el director de l’agencia publica de noticies pontifica sobre els mitjans , mentre cobra per la seva feina publica, per definicio, no sectària.