Saül Gordillo www.saul.cat

Bloc sense fulls

17 de maig de 2010
0 comentaris

Agències en temps de crisi

S’ha editat i presentat a Barcelona el llibre News
Agencies in the Turbulent Era of the Internet
. Un volum que recull
experiències d’agències de notícies d’arreu del món i que es deté en el
cas exitós de l’Agència Catalana de Notícies (ACN). Coordinat per
l’estudiós del sector de les agències de notícies reconegut a nivell
mundial, Oliver Boyd-Barrett, aquest
llibre
posa de manifest que la
crisi ha anat a favor de les agències perquè les ha enfortit
.
Boyd-Barrett sosté
que la crisi ha estat una oportunitat per a les agències. Però el cas
de l’ACN, amb el seu model de periodisme multimèdia, treball
descentralitzat i organització en xarxa, destaca especialment respecte
la resta d’experiències mundials que apareixen en el llibre i, en la recent
visita
de Boyd-Barrett a la redacció de l’agència a Barcelona,
l’estudiós s’ha mostrat molt interessat per la particularitat d’aquesta
aposta, innovadora i que marca tendència.

Fora de Catalunya, el “model
ACN
” és seguit amb gran interès. L’edició del llibre, que coincideix
amb el desè aniversari de l’ACN, certifica que l’agència catalana s’homologa
a nivell mundial
i contribueix en la seva bona salut. A
diferència de les grans agències estatals, veteranes i molt ben dotades,
l’ACN és una agència jove, nascuda
directament a Internet
i que ha treballat des del primer moment amb
criteris que aquests mesos amb la irrupció de la crisi es reivindiquen
en el sector de la comunicació: austeritat, imaginació, flexibilitat,
polivalència, innovació…

L’ACN no només ha crescut durant aquest període i s’ha fet un espai
indubtable en el mapa comunicatiu català, sinó que ha contribuït a fer
el salt a molts mitjans tradicionals del país a Internet i ha permès que
proliferessin nous mitjans directament a la xarxa, per no esmentar la
garantia de reequilibri territorial informatiu (arreu del país hi ha
periodistes de l’ACN, que s’ha desplegat per tots els territoris de
parla catalana i, últimament, ha fet una expansió en clau internacional
per les principals capitals del món). Tot això, bastint aliances sòlides
amb altres agències mundials, inclosa
l’estatal EFE, la quarta del món, i amb complicitats amb entitats,
institucions, universitats i mitjans del país. El llistat de convenis,
acords i nous abonaments als serveis de l’agència seria ara farragós.
Però coincidint amb el desè
aniversari
, la publicació del llibre coordinat per Boyd-Barrett és
el reconeixement a una feina col·lectiva importantíssima.

(Agències
en temps de crisi
, publicat al bloc d’Escacc)

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!