El líder de la federació nacionalista
CiU,
Artur Mas, fa passes en la direcció de la política 2.0. Va començar amb la creació del seu
vídeobloc, que era una fórmula innovadora a tot l’Estat que portava el vídeo a la lògica del bloc, amb actualitzacions variables en funció de l’agenda informativa. La política 2.0 comporta la participació, i en aquest sentit la novetat és que Mas s’obre als comentaris i les preguntes dels internautes, que disposen d’
aquest espai per penjar-hi els seus vídeocomentaris. Ara el repte serà gestionar-los, atès que poden ser massius o crítics. Quan s’entra en la dinàmica del 2.0 cal estar disposat a dedicar-hi temps i recursos per donar satisfacció a la participació. Des de Convergència també han posat en marxa recentment un
espai de CiU al
Twitter [
Per a què serveix Twitter?]. CiU s’incorpora al llarg llistat de polítics i organitzacions catalanes que s’incorporen a la xarxa del Twitter, que permet penjar comentaris breus amb enllaços i enviar i rebre missatges instantanis ja sigui des de l’ordinador o el mòbil [
Els polítics gironins són els que més “tuitegen”]. En pocs dies ja disposa de mig centenar de seguidors, que reben al moment la informació de l’activitat política de la federació i del seu dirigent. Després que
Xavier Trias obrís un
espai al Facebook [
Xavier Trias també hi és, al Facebook], Artur Mas també s’hi ha incorporat aquesta mateixa setmana, al
Facebook. L’equip de Mas ha creat
aquest espai, on en pocs dies ja supera la seixantena d’amics [
Facebook està de moda entre els internautes catalans]. Amb vídeocomentaris, Twitter i Facebook, Artur Mas [
web] se situa com el dirigent polític català més 2.0.