Si algú em preguntés avui quin candidat està fent autèntica cibercampanya a través del seu
bloc, respondria que el nacionalista
Joan Mora, de Mataró. El duel virtual amb el candidat
blocaire a la reelecció
Joan Antoni Baron, socialista, em sembla interessantíssim. La cibercampanya mataronina hauria de merèixer un estudi universitari. No és conya. Mataró ?sempre ho dic? és la capital de la
catosfera.
Seguiu les municipals a La tenda de campanya. El tercer alcaldable mataroní amb bloc és el republicà Francesc Teixidó.
Joan Mora està usant internet com a una eina per aquesta campanya i ho fa amb habilitat però, per a mi, l’autèntica campanya es realitza durant el període de legislació. El blocaire Joan Antoni Baron és conegut per a molts -tot i que això també pot destapar-li algun punt feble-. Aquest exemple mostra l’ús d’internet per part de molts polítics. Aquest fet sí que hauria de ser causa d’estudi.
Igual que en les seves accions quotidianes, el que s’hauria de valorar és allò que es fa durant la legislatura i no allò que es diu en la campanya. Molts polítics usen el bloc o l’espai en la web del seu partit per narrar les seves vivències de campanya (tipus ruta de campanya), idees, programa, o qualsevol cosa que pugui cridar l’atenció del potencial votant.
Passades les eleccions, moltes vegades el bloc queda aparcat (només cal buscar els blocs dels presidenciables i principals caps de llista en les darreres eleccions al Parlament) quan seria interessant continuar llegint l’opinió del dia a dia, tant des del govern com des de l’oposició.
Benvinguda l’era de la cibercampanya però no perdem la confiança i credibilitat als qui habitualment busquen un nexe amb el ciutadà gràcies a la internet.