SEO Marketing Online

Novedades sobre SEO y Marketing Digital

25 de febrer de 2019
1 comentari

La Comissió Europea vol que Google desvetlli el seu algoritme secret

Segons el comunicat de la Comissió Europea sobre el mercat únic digital del passat 14 de febrer, la UE ha acordat establir una sèrie de normes europees per a millorar la transparència de les plataformes digitals com Google o Amazon, fomentat l’equitat a les pràctiques comercials d’aquestes.

El que es pretén amb aquest acord que encara es troba en una fase inicial, és establir unes noves regles del joc per crear un entorn empresarial digital equitatiu, dotat de major transparència i previsibilitat per a les empreses i professionals que hi participen. A més a més, s’oferiran noves possibilitats per a la resolució de litigis i reclamacions.

Aquestes noves normes seran d’aplicació obligatòria per a unes 7.000 plataformes digitals, entre les que poden incloure’s plataformes com Amazon, Google o Yahoo. Un dels objectius d’aquest conjunt de normes és equilibrar les forces entre la plataforma i les petites empreses que hi participen en les mateixes venent productes i/o oferint els seus serveis. Serà especialment rellevant l’aplicació d’aquesta normativa als buscadors d’internet, com Google, on pot arribar a transformar de cap a peus l’estratègia comercial del gegant tecnològic.

 

Google haurà de desvetllar el seu algoritme

O com a mínim, part d’aquest. Per fomentar la transparència d’aquestes plataformes, mercats i motors de cerca hauran de revelar quins paràmetres principals utilitzen per classificar els seus béns i serveis, per tal que els venedors puguin entendre com optimitzar la seva presència. Amb això el que es busca és ajudar als venedors a millorar la seva visibilitat a internet però evitant que aquests manipulin artificialment el sistema de classificació. Tot i aquests canvis, creiem que el treball d’una agencia SEO encara crearà diferències entre unes i altres empreses, ja que per una banda, Google no haurà de revelar tot l’algoritme, sinó els elements principals, i per l’altra, és difícil que petites empreses o professionals que ja tenen prou feina en el seu dia a dia arribin a aconseguir resultats com els d’uns professionals que s’hi dediquen durant 8 hores al dia.

Quan la plataforma actuï com a venedor al mateix mercat, haurà d’informar dels avantatges que ofereix als seus propis productes respecte als dels seus competidors (dins el mercat). També haurà de revelar quines dades recopila i quin ús en fa d’aquestes.

També s’introdueixen modificacions en la resolució de litigis, amb la creació obligatòria de sistemes interns de tramitació de denúncies i l’aparició de mediadors per a resoldre aquests conflictes.

Amb tot això s’obre l’escletxa a un canvi radical al mercat digital, d’entrada, afavorint els interessos de petites empreses i professionals, però està per veure fins a on arriba aquesta normativa i les implicacions reals que té.

Respon a Alba Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!