SALVADOR BALCELLS

El bloc del Doctor Livingston

Excursió pel Montnegre – Colla d’amics GR

Ahir diumenge va tenir lloc la darrera sortida de la temporada 2012-2013.
En un dia que semblava de ple estiu, fou un recorregut circular sortint del Coll de Can Benet (davant de Can Benet Vives), seguint el recorregur del GR-92 fins Sant Martí de Montnegre.
Allí vam enllaçar amb el GR-5 en una pujada de fort pendent fins el Coll de Basses.
Aquí vam deixar el GR i, trencant cap a l’esquerra, tot seguint per la fageda i la roureda d’en Preses vam arribar fins el punt culminant de la serralada, el Turó Gros, de 758 m.
Agosarats, desobeint un rètol indicador de perill, ens vam enfilar fins dalt de tot de la torre de guaita d’incendis, que té vistes sensacionals de tota la serralada, el Montseny, La Selva, el Maresme, el mar, el Pirineu nevat i, fins i tot, vam poder veure la fumera de les motos que sortien del circuït de Montmeló.
Després vam seguir fins l’ermita de Santa Maria de Montnegre, que fa poc estava en ruïnes i on s’ha fet una restauració amb més aviat pocatraça.
Aquí mateix hi ha el tros de soca que queda del famós roure gegant. Se n’ha extret informació genètica per a un plançó que comença a crèixer al seu costat.
La font que hi ha a tocar d’aquest lloc fa una aigua boníssima i fresquíssima.
A continuació vam seguir pel mateix camí fins enllaçar amb la pista que puja de Calella.
Uns quinze minuts seguint aquesta pista i ja completaven el cercle arribant al Coll de Can Benet, on teníem els cotxes.
Per dinar ens vam arribar fins el proper nucli d’Hortsavinyà, on hi ha un centre d’informació de la serralada i una magnífica zona de pic-nic.
Vam completar la jornada, d’una intensa calor, arribant-nos fins la propera població de Malgrat de Mar on, gràcies a la gentilesa dels bons amics i companys Antoni Cardona i Rosa Vilardell, vam gaudir d’una estona de platja i d’un berenar de comiat.

Lloc de sortida i arribada de l’excursió

Alzina monumental de Can Preses

Església de Sant Martí de Montnegre

El Montseny des de la torre del Turó Gros

Resta del roure de Santa Maria i, a dins de la gàbia, el plançó

Església de Sant Llop d’Hortsavinyà

El berenar després del bany a Malgrat