SALVADOR BALCELLS

El bloc del Doctor Livingston

EXCURSIÓ AL VOLTANT EL PANTÀ DE FOIX. COLLA D’AMICS GR

Aquest diumenge passat, amb un temps esplèndid que només es va espatllar una mica després de dinar, la colla va fer un bonic i agradable recorregut amb sortida i arribada a Castellet. Alternant corriols i camins, amb vistes magnífiques en alguns trams de la ruta, el Penedès per una banda i el Mediterrani per l’altra, vam seguir el GR-92 fins Cal Balaguer, on el vam abandonar (el GR segueix en direcció a Vilanova) per baixar en direcció al fondo de Coma Pineda. Aquest camí ens va portar, després de molts revolts, fins el peu de la presa.
Per un bonic corriol vam pujar fins a la part superior on contemplarem l’embassament ple a vessar. A partir d’aquí, un agradable sender va vorejant l’aigua fins arribar a la masia de Cal Bladet. Deixant el pantà a la nostra dreta, vam pujar la muntanya de Cal Bladet i, un cop a dalt, baixàrem fins la font d’Horta, on vam dinar. Es tracta d’un paratge humit de gran bellesa.
La tornada al poble, seguint en baixada i sota una pluja fina, la vam fer en un tres i no res, tot i la tirada de carretera que ens va tocar recórrer en el tram final.
Da Castellet cal destacar el castell, amb una llarga història i avui restaurat amb gust i seu de la fundació d’una multinacional catalana.

Abans de començar la ruta amb el castell a la meva esquena
Un arbre curiós en plena pujada cap a Cal Balaguer
Una aturada al final de la pujada
Anem trobant una flora esplèndida al llarg del camí
Aqüeducte que porta l'aigua del pantà als regants
Aqüeducte que porta l’aigua del pantà als regants
Passant pel peu de la presa
El pantà i el castell des del camí de tornada al poble