Caminada pel Priorat – Colla d’Amics GR

Després de fer nit a l’hostal Populetus de Poboleda (molt recomanable) i que arribessin els geerretistes que venien el diumenge, iniciàrem l’excursió amb una visita a la Cartoixa d’Escaladei. La caminada posterior fins la Morera de Montsant, on dinaríem, va començar poc després de les onze. Molt aviat trobàrem el GR-171, que vam seguir sempre de pujada. A la nostra esquerra quedaven les imponents cingleres del Montsant. A mesura que anàvem amunt tot passant per bonics senders, la visió panoràmica del paisatge prioratí es va anar ampliant. De seguida albiràrem a la distància el bonic poble de la Morera (750 m), centre emblemàtic d’excursions i el nostre primer objectiu. El dinar el vam fer al mirador, per damunt del poble i a l’ombra dels pins. Encara no eren les tres que iniciàrem la baixada. Uns rètols indicadors ens assenyalaven la drecera de Poboleda i l’Itinerari Saludable, que vam seguir una estona. És tracta d’un bonic sender amb alguns rètols indicadors de la flora. Fent unes quantes llaçades vam arribar a la cova de Mateva. Una mica més avall, on el sender desemboca en una pista, la colla es va dividir en dos grups. Uns van seguir aquesta pista, ampla i entretinguda, i els altres van continuar per senders més costeruts fins pràcticament el poble de Poboleda, on ens vam retrobar tots i s’acabà l’excursió.

L’anècdota final va ser que s’havien perduts les claus d’un dels dos cotxes que havíem deixat a Poboleda per transportar tots els conductors fins els altres vehicles, que eren a Escaladei. Finalment es va resoldre l’enrenou i tothom va poder emprendre la tornada quan encara era de dia.

Tota la colla a l'inici de l'excursió

Tota la colla a l’inici de l’excursió

A Escaladei, llegint, molt interessats, les primeres explicacions.

Façana principal. Una de les poques coses de la cartoixa que s'havia mantingut en peu

Façana principal. Una de les poques coses de la cartoixa que s’havia mantingut en peu

Detall del claustre petit de la cartoixa d'Escaladei

Detall del claustre petit, restaurat, de la cartoixa d’Escaladei

Tot pujant cap a la Morera de Montsant

Ja queden menys de dos quilòmetres

L'esclat de la primavera avançada

L’esclat de la primavera avançada

La Morera des del Mirador

Un paradís pels escaladors

Tots a punt per començar la baixada cap a Poboleda

Un agosarat sortint de la cova

Al fons de tot, Poboleda

Arbres florits a la llunyania

Arbres florits esperant la propera glaçada

Paisatge de vinyes prioratines tot arribant al final de l'excursió

Paisatge de vinyes tot arribant al final de l’excursió

Quant a sbalcells

Salvador Balcells i Vilà (L’Espluga de Francolí, 1946) ha estat llibreter durant vint anys i vinculat al món de la premsa en català i de la gestió cultural durant vint anys més. També és militant independentista del de l'any 1976 i amb vinculacions amb el moviment ecologista català. És autor de tres llibres de divulgació: Visca la terra. Manual de l’ecologista català (Xarxa Edicions, 1983, i Edicions Lluita, 1989), Energia i societat. Una perspectiva catalana (Edicions de la Federació d’Entitats Culturals del País Valencià, 1986), i Barcelona 92. Com desfer Catalunya (Edicions Lluita, 1986). A l'editorial Meteora ha publicat les novel·les La taca negra (2007), El vi fa sang (2010),Dur de pair (2012), Tempesta al Bàltic (2014) i Procés enverinat (2016). Amb l'editorial Gregal ha publicat la novel·la Els crims del convent (2017). També en el camp de la ficció, ha col·laborat en les obres col·lectives Salou 6 pre-textos V (Ajuntament de Salou, 2009), Estimada solitud i 15 contes més (La Busca Edicions, 2009), Crims.cat 2.0 (Alrevés Editorial, 2013) i Assassins del Camp (Llibres del Delicte, 2018).
Aquesta entrada ha esta publicada en GRAN RECORREGUT. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Caminada pel Priorat – Colla d’Amics GR

1. Jordi V. diu:

Em va saber greu no anar-hi (em vaig despistar, creia que ja havia reservat plaça), però en canvi vaig fer companyia a la parenta, que estava engripada. Una abraçada