Al darrera la nevera

Bloc de Roger Palà

26 de juliol de 2011
General
0 comentaris

Moviment malgrat la crisi

El titular d’aquest apunt és també el titular de l’editorial de L’Anuari de la Música 2011, el balanç del sector musical que, any rere any, publica el Grup Enderrock amb el suport de l’Associació de Representants, Promotors i Mànagers de Catalunya. Les dades recopilades per l’Anuari justifiquen aquest titular i suposen una injecció de cert optimisme en un moment especialment difícil. D’una banda, les companyies discogràfiques catalanes han frenat el descens dels darrers cinc anys i el 2010 han crescut un 4,2% en facturació. Les vendes de discos físics i digitals han facturat 15,6 milions d’euros, i ho ha fet en un moment d’esclat de bandes de pop en català com Manel o Els Amics de les Arts. Vuit CD catalans han venut més de 30.000 còpies, dels quals dos són en català. Al mateix temps, les edicions en CD i DVD en català creixen un 9,9% respecte 2009. Per a la indústria, doncs, hi ha una mica de llum al final del túnel. [Més]

No totes les dades són tan positives. L’Anuari també posa de manifest
que, per primera vegada des de l’inici de la crisi, el directe s’ha
vist afectat per l’actual conjuntura. La indústria de la música en viu
ha perdut el 30,2% dels ingressos des de l’any 2008, i la facturació ha
patit una davallada d’entre el 10 i el 15%. A més, la xifra
d’espectadors ha caigut a Catalunya un 20,4% en dos anys. Tot i això,
L’Anuari
també assenyala que els 30 principals festivals de pop-rock del
país creixen un 11,2%, fins als 1,2 milions d’espectadors. Però ja va bé que, per primera vegada en força temps, poguem destacar alguna dada en clau positiva.

Més coses bones: les xifres
també assenyalen un creixement del consum de música en català per part
de la població. Des del 2007 s’ha doblat fins al 10% el percentatge de
gent que escolta música en català. Les comarques metropolitanes escolten molta més música, però a l’hora, a les comarques de la Catalunya rural és on els ciutadans van més a concerts. I es manté estable, a més a més, l’11% de melòmans constants que segueixen comprant música en una botiga de discos. Es constata de nou, doncs, que
malgrat la crisi i les retallades en el sector cultural la música del
país és ben viva i gaudeix de més projecció que mai. A veure si entre tots plegats sabem aprofitar-ho i potenciar-ho.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!