Generació...

Publicat el 17 de juny de 2013

RMI – denúncia pública a la desempara institucional

Com a conseqüència de la extinció de la RMI, renda mínima d’inserció, per part de de la CIRMI, comissió interdepartamental de la renda mínima d’inserció, depenent de Treball i Empresa + Benestar social i família de la Generalitat de Catalunya, i  d’haver fet recurs d’alçada i no haver-ne rebut cap resposta es va denunciar al Síndic de Greuges de la situació.

Tot seguit demanar empara als serveis socials de l’ajuntament de Mataró, mentrestant, sol·licitar prestació econòmica d’urgència social a l’ajuntament que té assignada una partida per aquests afers. Després de dos mesos de la sol·licitud als serveis socials i havent-ne presentat  tots els documents demandats,  mitjançant les treballadores familiars i socials per poder obtenir-la, no hi ha hagut cap mena de resposta. Desatenció.

A continuació còpies dels escrits enviats al adjunt del Síndic de Greuges, a l’Alcalde de l’ajuntament de Mataró i al cap dels serveis socials de l’Ajuntament de Mataró

_________________________________________________________________________

06/06/2103
 
Adjunt General al síndic de greuges:

Li agreixo la seva atenció i el treball que està realitzant.
He rebut la
 vostra carta del dia 3 de juny, informant-me que no heu rebut resposta a l’expedient , de l’administració de la Comissió Interdepartamental de la Renda Mínima d’Inserció (CIRMI)  – Conselleria d’Empresa i Ocupació.

El proppassat  6 de maig del 2013 vaig rebre carta de la CIRMI del dia 03 de abril 2013 juntament amb la resolució d’extinció de data 14 de febrer de 2013.

He fet recurs d’alçada, mitjançant el col·lectiu Ronda amb data 6 de juny,  avui mateix, com podrà comprovar en el document adjunt. 

No l’he pogut fer per mitja dels serveis socials de l’ajuntament, perquè no m’han atès. Necessitava que m’assignessin una treballadora social per tramitar aquest i d’altres assumptes, on haurien d’intervenir els serveis socials com a mediadors.

El passat 18 d’abril vaig sol·licitar a la OSAI serveis socials de l’ajuntament Mataró, prestació econòmica social d’Urgència. Vaig entregat tota la documentació que em varen demana,  així com les factures impagades de serveis. M’hi he presentat en 4 ocasions, he demanat per telèfon i per correu electrònic si em podien informar de com estaven els tràmits de la sol·licitud,  em varen afirmar que als 30 dies, aproximadament el 18 de maig, rebria una carta donat-me una resposta. No n’he rebut cap.
Necessitava que se’m assignés una treballadora social per poder gestionar els recurs esmentat i d’altres documents amb elCIRMI,  documents acreditat que ja no soc perceptor de la de la RMI
Necessitava que se’m assignés treballador/a social per poder mediar amb l’agència de l’habitatge de Catalunya  per renovar la sol·licitud d’ajut de lloguer, en cas que el recurs d’alçada sigui acceptat, i poder fer front a les meves responsabilitats amb les empreses de serveis i  poder pagar els lloguers.

Les conseqüències d’haver-me estat extingida la RMI desencadena i comporta no poder fer front a les despeses corrents de serveis; aigua, gas, electricitat i comunicacions, com el telèfon, així com de l”habitatge. Possiblement l’extinció de l’ajut de lloguer per part de l’Agència de l’habitatge al no tenir recursos. En definitiva estic en total indefensió, sense poder fer front a les despeses, en risc de ser des-nonat i abocat clarament  a l’exclusió social. Ja són els mesos de març, abril, maig i juny.

Gràcies per la seva atenció
Atentament
_________________________________________________________________________

06/06/2013

Sr Joan Mora
Alcalde de l’ajuntament de Mataró  

El proppassat  6 de maig del 2013 vaig rebre carta de la CIRMI del dia 03 de abril 2013 juntament amb resolució d’extinció de data 14 de febrer de 2013.
He fet recurs d’alçada amb data 6 de juny. No l’he pogut fer per mitja dels serveis socials de l’ajuntament, perquè no m’han atès. Necessitava que m’assignessin una treballadora social per tramitar aquest i d’altres assumptes, on haurien d’intervenir els serveis socials com a mediadors.

El passat 18 d’abril vaig sol·licitar a la OSAI serveis socials de l’ajuntament de Mataró, prestació econòmica social d’urgència. Vaig entregat tota la documentació que em varen demanar,  així com les factures impagades de serveis. M’hi he presentat en 4 ocasions, he demanat informació per telèfon així com per correu electrònic si em podien informar de com estaven els tràmits de la sol·licitud,  em varen afirmar que als 30 dies, aproximadament el 18 de maig, rebria una carta donant-me una resposta. No n’he rebut cap.
Necessitava que se’m assignés una treballadora social per poder gestionar els recurs esmentat i d’altres documents amb el CIRMI,  documents acreditat que ja no soc perceptor de la de la RMI. 
Necessitava que se’m assignés treballador/a social per poder mediar amb l’agència de l’habitatge de Catalunya  per renovar la sol·licitud d’ajut de lloguer, en cas que el recurs d’alçada sigui acceptat, i poder fer front a les meves responsabilitats amb les empreses de serveis i  poder pagar els lloguers.

Les conseqüències d’haver-me estat extingida la RMI desencadena i comporta no poder fer front a les despeses corrents dels serveis de l”habitatge; aigua, gas, electricitat i comunicacions telefòniques. Possiblement l’extinció de l’ajut de lloguer per part de l’agència de l’habitatge de Catalunya al no tenir recursos. 

Gràcies per la seva atenció

Atentament 

_______________________________________________________________

29/05/2013

Cap dels serveis socials 
ajuntament de Mataró


Benvolguda Sra.

El proppassat 21 de maig li vaig escriure, per correu electrònic, de si em podia informar sobre la sol·licitud de prestació econòmica d’urgència amb el número d’assentament 0812130008-1-2013-01647-1 que vaig presentar  el 18 de abril d’enguany. 

La treballadora social Sra. M i posteriorment la Sra. S. O., en el moment d’entregar-li la documentació em va dir que als 30 dies de presentar-se rebria, per correu, informació de si s’havia acceptat o no la prestació. 

Li explicava, com ja en te constància en la carta que li vaig enviar, recentment, de la diversitat de problemes  ocasionats al haver-me estat extingida la RMI.  

El proppassat dilluns, al matí, dia 21 vaig entrevistar-me presencialment amb la Sra S. O. que no em va saber donar cap mena de resposta, després que em va derivar a una altra treballadora social, i preguntar-els hi, ja que no havia rebut cap resposta per correu, com m’havien dit dels 30 dies, ni al meu correu electrònic.

Prèviament em vaig posar en contacte amb als serveis d’atenció telefònic, que em varen suggerir de demanar entrevista, cosa que vaig fer a primera hora del matí del dia 21 com li acabo d’esmentar i preguntar a la treballadora social que em varen assignar.

1   Informació de si s’havia acceptat la meva demanda de sol·licitud de prestació econòmica d’urgència. 
 
He presentat, tal com m’han demanat, documentació de les factures impagades; avisos de tall del serveis, d’aigua gas i electricitat i els requeriments de l’agència immobiliaria, l’administrador de la finca on habito de fer efectius el lloguers pendents…
S’han entregat còpies de tots aquests documents en diverses ocasions, que segons les treballadores socials que m’han anat atenent s’han anat incorporant al dossier.

2  Assignar-me una treballadora social per poder fer el recurs d’alçada al CIRMI per l’extinció de la RMI .

3 Assignar-me treballadora social per poder demanar documents a la CIRMI de que ja no soc perceptor de la RMI per presentar a Pro-habitatge (PUMSA) mitjancer de l’Agència de l’habitatge de Catalunya, com a sol·licitant de prestació pel lloguer.

La resposta del seu departament de serveis socials de l’ajuntament de Mataró a l’entrevista ha estat:

– No em donen cap informació. 
– No m’assignen treballadora social.

Per tant no puc fer el recurs d’alçada. Ni puc demanar cap document.

La treballadora social E del R m’han ofert: “vales” de Caritas.  
Li he respost que si no tenia serveis, no podia elaborar o cuinar el que m’oferia. 

Aquestes respostes del departament i el seu silenci, no m’ajuden a poder pagar les factures pendents, ni ha poder fer cap gestió administrativa.

Li adjunto resposta del CIRMI que m’isnten a dirigint-me al departament que vostè presideix i convidant-me a usar els seus serveis, per efecturar el recurs d’alçada.

 
Gracies per la seva atenció
Atentament

 



Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Aquesta entrada s'ha publicat dins de retallades per romanidemata | Deixa un comentari. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent