Quatre de quatre per a Ivan Cervantes

Imparable està el català Ivan Cervantes (KTM) en l’inici del Campionat del Món d’Enduro Maxxis FIM (EWC 2014), dins de la categoria E3.
Amb la victòria del segon dia del GP de Portugal,  el pilot de Cambrils ha guanyat els quatre dies disputats fins ara el que situa com a lider destacar de la seva categoria.
També repeteixen victòria els seus comapnya de marca, els francesos Antoine Meo (E2), i Christophe Nambotin (E1).
Pel que fa a Jaume Bertriu (Husqvarna) i Oriol Mena (Beta Trueba) han fet el mateix resuyltat en les seves categories, E1 i E2, sisens.
Pel que fa al júniors, Eloi Salsench (KTM) ha repetit el resultat del sisabte, setè, mentre que Kirian Mirabet (KTM) ha baixat posicions però encara ha tancat els deu primers.
Pel que fa a la Copa Jove 125cc (EY) Josep Garcia (Husqvarna) ha entrat entre els deu primers
Foto: Ivan Cervantes (©Miquel Bresolí) 

Una altra per I.Cervantes (vídeo)

El català Ivan Cervantes (KTM) segueix imparable a la categoria E3 del Campionat del Món d’Enduro Maxxis FIM (EWC 2014).
Al primer dia del segon Gran Premi, el de Portugal, el de Cambrils es va tornar adjudicar la victòria de la seva categoria.
Un dia en que pràcticament es van repetir els resultats d’una setmana abans a Solsona.
Així, a més de Cervantes, van guanyar les seves categories Antoine Meo (KTM) a E2, Christophe Nambotin (KTM) a E1, i Danny McCanney (Beta Boano) a Júnior.
Només la Copa Jove 125cc (Youth Cup) va tenir un vencedor diferent: Nicolas Pellegrinelli. A Porturgal no ni ha categoria Femenina.
Més resultats
Destacar del primer dia portuguès a Jaume Betriu (Husqvarna) que segueix sumant punts a E1, aquesta vegada amb un sisè lloc. I Oriol Mena (Beta Trueba) que  es manté al Top 5 d’E2, la categoria més disputada de moment.
Dins del Top 10 van entrar els júnior Eloi Salsench (KTM), setè, i Kirian Mirabet (KTM), vuitè. També va acabar en una prova dura un altre júnior, Josep Garcia (Husqvarna),  però a la Copa Jove 125cc, on va fer tretzè.
Font: www.enduro-abc.com (Traducció automàtica al català i versió original

 

El bon regust del GP de Catalunya d’Enduro a Solsona

En la vigília del segon Gran Premi de la temporada, els organitzadors del Campionat del Món d’Enduro Maxxis FIM (EWC 2014) han destacat l’alt nivell organitzatiu de la prova inaugural, el GP de Catalunya a Solsona. Destaquen el bon fer del Motor Club Solsonès i Bassella Experiences que posa el nivell organitzatiu molt amunt i amb opcions de que la prova de Solsona opti al títol de millor organització 2014.
GP de Portugal
Vale de Cambra, prop de Porto, és la seu de la segona prova d’un Mundial que ja compta amb un munt de lesionats, alguns destacats com Joakim Ljuggren o Loïc Larrieu. 
Serà una bona oportunitat pels júniors locals com Luis Oliveira o el pilot de Gas Gas, Diogo Ventura, que ja van fer un bon paper a Solsona.
Uns corredors que, si pugen a dalt del pòdium, podran brindar amb el cava català Mas Codina. 
Patrocinador del GP, Polisport presenta la novetat del Bike Mat, una mena de catifa que millora el treball d’assistència amb la moto.
I dins del capitol de recordatori del que va estar el primer GP de l’any, destaquen el domini francès del Mika Ahola “Brave One” Trophy.
I la victòria, després de 10 anys de no pujar a dalt de tot, de l’equip Beta Boano, que va dominar les categories júnior, amb Danny McCanney i Davide Soreca.
Font: www.enduro-abc.com (Traducció automàtica al català i versió original)
Foto: Sortida del GP de Catalunya (©Miquel Bresolí)
 

I.Cervantes i L.Sanz repeteixen victòria a Solsona

Segon dia de l’AMV GP de Catalunya d’Enduro a Solsona. Segona victòria dels catalans Ivan Cervantes (KTM) a E3 i Laia Sanz (Honda) a Femenina.
També han repetit el francès Christophe Nambotin (KTM), a E1, el britànic Danny McCanney (Beta Boano), a Júnior, i l’italià Davide Soreca (Beta Boano) a la Copa Jove 125cc.
E3
El pilot de Cambrils no podia sortir amb millor resultat de la prova inaugural del Campionat del Món d’Enduro Maxxis FIM (EWC 2014), organitzada pel Motor Club Solsonès i el Club SIP Sport de Bassella. Cervantes ha manifestat tenir un bon acoblament amb la moto d’enguany, el que l’ha permès obtenir bons temps. A més a més, ha vist com el finès Matti Seistola (Sherco) es situava segon, per davant del que ahir va principal rival de Cervantes, els seu company d’equip a KTM, l’australià Matthew Phillips.
Femenina
Per la seva part Laia Sanz ha guanyat clarament en una categoria que ha repetit pòdium. El segon per la britància Jane Daniels (Husqvarna) i el tercer per l’australiana Jessica Gardiner (Sherco). 
Rosa Romero (KTM) ha acabat en onzena posició mentre que l’esforç d’Arantxa Belda (KTM) per acabar no es va tenir recompesna al ser exclosa per arribar fora de temps.
E1
A igual que ha Cervantes, Christophe Nambotin, a més de guanyar ha vist com el segon lloc era ocupat cada dia per un pilot diferent. Aquesat vegada per un efectiu Antoine Boissiere (Sherco) que ha pujat del sisè lloc del dissabte al segon del diumenge, amb dues victòries a les especials. El tercer lloc ha estat pel finès Eero Remes (TM) que ha pujat un lloc respecte dissabte.
En canvi el català Jaume Betriu (Husqvarna) no ha pogut repetir el bon resultat de dissabte (quart), tot i que ha fet un setè lloc, que el situa sisè a la general de la categoria i la primera Husky classificada.
E2
El ball de cadires (en el bon sentit de l’expressió) que s’espera de la categoria E2 ha començat. El mateix pòdium de dissabte… amb tots canviats de lloc. El primer per Pierre-Alexandre “Pela” Renet (Husqvarna). El sgon per Antoine Meo (KTM) i el tercer per Johnny Aubert (Beta)… mentre l’actual campió, Alex Salvini (Honda), ha pogut guanyar un lloc repecte al primer dia i ha fet cinquè, esperant recuper-se de la fractura al dit.
El català Oriol Mena (Beta) no ha tingut tan bon dia com dissabte i ha s’ha classificat dos llocs més avall, en setena posició, però que li dóna el sisè lloc de la general.
EJ
Tant dissabte com diumenge, la categoria Júnior té un nom: Danny McCanney (Beta Boano). El de la Illa de Man ha començat fort i amb ganes de guanyar el títol. 
Al darrera, però, rivals a considerar. Dissabte el van seguir Loïc Larrieu (Husqvarna) i Giacomo Redondi (Beta). El diumenge, els mateixos però intercanviats.
EY
Dels més joves, la Copa Jove 125cc, també té, si més no a Solsona, un nom: Davide Soreca. Una altra Beta Boano dominant els dos dies. Michelle Marchelli (KTM) ha fet un segon lloc i un tercer, mentre que Jeremy Miroir (Yamaha) fou tercer dissabte i Albin Elowson (Husqvarna) segon el diumenge.
Dels nostres júniors, en parlarem apart.
Dissabte i diumenge vinent, el GP de Portugal 
Font: www.enduro-abc.com (versió original)
Foto: Laia Sanz (©Miquel Bresolí) 

La primera, per I.Cervantes i L.Sanz, amb A.Meo i C.Nambotim

Els catalans Ivan Cervantes  (KTM) i Laia Sanz (Honda) han pujat al més alt del pòdium en el primer dia del AMV GP de Catalunya, prova inaugural del Campionat del Món d’Enduro Maxxis FIM (EWC 2014), que s’ha disputat dissabte a Solsona.
E3
Cervantes ha dominat en el seu retorn en la categoria E3, tot i que no ho tindrà fàcil ja que en el seu propi equip té al que avui ha estat el màxim rival, l’australià  Matthew Phillips. El tercer lloc ha estat pel jove francès Mathias Bellino (Husqvarna).
Femenina
Més contundent ha estat, però, la victòria de Laia Sanz. La de Corbera de Llobregat només ha cedit a la primera especial. La resta, sempre la primera. L’única especial que no ha guanyat ho ha fet la britànica Jane Daniels (Husqvarna) mentre que el tercer lloc ha estat per l’australiana Jessica Gardiner (Sherco). Rosa Romero (KTM) ha pogut acabar mentre que Arantxa Belda (KTM) s’ha retirat en la setena especial.
E1
El canvi de cromos de KTM ha sortit bé. A banda del resultat de Cervantes, en E1 el francès Christophe Nambotin ha guanyat tot i que amb el seu company d’equip, l’espanyol Cristobal Guerrero, ben empegat. El tercer lloc ha estat pel francès Jeremy Tarroux (Sherco) mentre que el catala Jaume Betriu (Husqvarna) s’ha quedat a molt poc de pujar al pòdium. 
E2
Si a E1, l’any passat, Antoine Meo (KTM) era ràpid, enguany, a E2, ho segueix sent. De fet la categoria que es presenta com a més competida ha estat la més ràpida i els seus tres primers classificats, els francesos Meo, Johnny Aubert (Beta) i Pierre Alexandre Renet (Husqvarna) també ho són de la general. L’actual campió, l’italià Alex Salvini (Honda) prou ha fet amb corre, amb un dit lesionat. Ha quedat sisè, just darrera del català Oriol Mena (Beta) que ha fet un bon resultat amb una moto que ben just han estat presentats. 
Diumenge, més.
Foto: Ivan Cervantes (©Miquel Bresolí)
 

El Super Test de Solsona, per a J.Aubert

El francès Johnny Aubert (Beta) s’ha emport l’ovació més gran de les 6.000 persones que han assistit al primer KTM Super Test, el GP de Catalunya d’Enduro a Solsona. El Campionat del Món d’Enduro Maxxis FIM (EWC 2014) ha començat.
L’organització, a càrrec del Motor Club Solsonès i el Club SIP Sport de Bassella, ha situat el circuit del Super Test al camp de futbol Arrels.
L’ambient l’ha començata a escalfar l’italià de la Copa Jove FIM 125cc, Davide Soreca (Yamaha), que, tot i corre en la categoria més jove, ha marcat el millor temps tots els júnior.
Dels seniors ha estat l’espanyol Cristobal Guerrrero (KTM) qui ha donat un toc d’atenció amb un 1’03”46… fins que Aubert ha demostrat que, amb la Beta, enguany donarà guerra. 1’03’14. L’altre graó del pòdium ha estat per a Antoine Meo (KTM).
En categoria Femenina el millor temps ha estat per la britànica Jane Daniels (Husqvarna) mentre que en Júnior ha estat per a l’italià Giacomo Redondi (Beta).
D’aquí unes hores, a les 9 del matí, les motos tornaran a rodar.
Font: www.enduro-abc.com (versió original)
Foto: Johnny Aubert (©enduro-abc.com) 

Laia Sanz prioritzarà el Mundial d’Enduro sobre els X-Games

En un comunicat de KH-7, patrocinador de Laia Sanz (Honda), la catalana explica que enguany donarà prioritat al Mundial d’Enduro i defensarà al 100% el títol mundial en categoria Femenina que ostenta. 
Fins al punt de no assistir a la prova dels X-Games (on l’any passat va obtenir molt bons resultats) al coincidir amb el GP de Finlàndia.
La corredora de Corbera de Llobregat ha lamentat la coincidència i espera que pugui disputar totes les proves al 2015.
Sanz ha destacat que enguany correrà amb la mateixa moto (una Honda CRF 250) i que es podrà preparar amb una mica més de tranquil·litat. Una millor preparació per afrontar una temporada que preveu difícil ja que creu que les seves rivals s’han reforçat “Jane Daniels (Husqvarna) a ben segur que ha progressat molt i Jessica Gardiner (Sherco) ja ha demostrat que té un gran nivell”.
Dakar
Per altra banda, Sanz també ha parlat del Dakar. Espera tancar aviat un acord amb Honda, el que li permetria preparar millor el Dakar de l’any vinent.
A pel 16
De moment però, l’objectiu és aconseguir un nou títol mundial, el tercer d’enduro i el setzè del seu palmarès (en porta 13 en trial).
Avui al vespre ho començarà a fer a Solsona en el GP de Catalunya d’Enduro. Sort!
Font: KH-7 (Traducció automàtica al català i versió original)
Foto: Laia Sanz (©Nicki Martínez) 

El GP de Catalunya d’Enduro prioritza l’accessibilitat del públic a les especials

Dimecres es va presentar a Solsona l’AMV GP de Catalunya, primera prova puntuable del Campionat del Món d’Enduro Maxxis FIM (EWC 2014), que es disputa de divendres a diumenge a la capital del Solsonès.
Organitzada pel Motor Club Solsonès i el Club SIP Sport de Bassella, mobilitzarà uns 250 voluntaris i personal d’organització que treballaran per assegurar el correcte desenvolupament de la prova. El plantejament de la cursa s’ha dissenyat “per acostar al màxim a la població una disciplina pròpia de muntanya i que els espectadors puguin gaudir de l’espectacle” segons va explicar Pau Soler, del SIP Sport Bassella.
Especials
Així la primera prova especial, el Super Test, es durà a terme en ple centre urbà, al camp de futbol de l’Escola Arrels II, divendres, dia 4, a partir de les set de la tarda. I el Xtreme Test, la prova més tècnica i espectacular de les especials, es disputarà a un quilòmetre del municipi, a tocar de la C-55. Igualment, el Camp del Serra de Solsona acollirà el pàdoc, mentre que el parc tancat se situarà a la plaça del Camp i la zona comercial, al passeig del Pare Claret.
Recorregut
El recorregut, que surt i arriba a Solsona i s’estén pel nord de la comarca, és de 70 quilòmetres i els pilots hauran de fer-hi tres voltes cada dia, dissabte, dia 5, i diumenge, dia 6. Al llarg de la cursa hi haurà tres proves especials cronometrades, la Xtreme, la Cross i l’Enduro Test, que també es disputaran ambdós dies. L’inspector de la Federació Internacional de Motociclisme (FIM) i sis vegades campió del món, Giovanni Sala, va destacar el nivell tècnic del recorregut, “amb trialeres d’exigència mundial”. 
Els millors de l’especialitat
150 pilots, on hi són els millors enduristes del moment, disputaran la prova que també es puntuable pel Campionat d’Espanya de l’especialitat.  
En la representació catalana no hi faltaran Ivan CervantesLaia SanzJaume Betriu, Oriol Mena, Rosa Romero, Benet Gómez, Josep Garcia, els germans Quer, Ramon i Jordi, o Arnau Solà. També competiran els solsonins Miquel Pujol, en el Mundial, i Albert Cardona en l’Espanyol.
Exposició
Coincidint amb el Mundial i fins el 13 d’abril, el Teatre del Palau Llobera  acull una exposició de 14 motos d’enduro, algunes d’elles singulars, organitzada pel Consell Comarcal del Solsonès amb la col·laboració del Museu de la Moto de Bassella i diversos col·leccionistes de la zona. 
Presentació
Tot just la presentació de l’AMV GP de Catalunya es va fer a la seu comarcal on hi van participar el president del Consell Comarcal, Joan Solà; l’alcalde de Solsona, David Rodríguez; el representant territorial de l’Esport a Lleida, Josep Ramon Solsona; la diputada provincial M. Antònia Pubill; els representants del Club SIP Sport de Bassella i del Motor Club Solsonès, Pau Soler i Sílvia Torra, així com el director de cursa, Josep Alonso, i el també esmentat Giovanni Sala. També hi van ser presents Josep Maria Mañé, en representació de la Federació Catalana de Motociclisme, i els pilots catalans Ivan Cervantes (KTM) i Jaume Betriu (Husqvarna).
En l’acte es va destacar que s’espera la presència de 20.000 espectadors.
Font: Premsa GP de Catalunya d’Enduro
Foto: Representants institucionals i esportius durant la presentació del GP de Catalunya (©Premsa GP de Catalunya d’Enduro)