Joan Barreda guanya la Baja Aragón

Joan Barreda (Speedbrain Honda) no ha fallat i ha guanyat, per segon any consecutiu, la Baja Aragón que enguany s’ha disputa per Terol.
Wolfgang Fischer, director de l’equip Speedbrain, s’ha manifestat més que content de la primera victòria des de l’inici de la seva col·laboració amb Honda.
El corredor de Torreblanca (la Plana Alta), però, no ho ha tingut fàcil ja que a l’inici de la segona etapa ha caigut en un riu i ha perdut temps en tornar a la cursa. Amb tot ha tret més de mitja hora al segon classificat de la general, el corredor de Gas Gas, Marc Guasch. El pilot de la Garriga (Vallès Oriental) no ha tingut cap entrebanc greu (com si va tenir dissabte) i amb el segon lloc del dia també ha pujat al segon graó del pòdium.
Qui no ha tingut tant bon dia ha estat l’igualadí Jordi Viladoms (Gas Gas) que ha caigut a l’aigua com Barreda, tot i que al final ha pogut acabar tercer del dia i de la general, completant una bona cursa per la marca de Salt que ha situat dos pilots al pòdium. Corredors i marca s’han mostrat satisfets del que consideren un bon banc de proves pel Dakar 2014.
Bona classificació per Oriol Escalé (Husqvarna Bianchi Prata) que ha pujat fins la cinquena posició general i primer júnior. Per la seva part el seu germà Gilbert també ha pujat fins la desena posició i segon júnior. Ara els dos germans de l’equip portuguès Bianchi Prata  encapçalen el Mundial Júnior de l’especialitat.
Qui no ha tingut el dia tant afortunat ha estat Dani Oliveras (Gas Gas). Una de les sorpreses de la cursa (avui s’ha situat momentàniament segon de la general) al qui una caiguda l’ha apartat de qualsevol opció de lluitar pel pòdium.
I encara menys el corredor de Benicarló José Manuel Pellicer (Suzuki Grau) que després de quedar ahir dissabte quart ha arribat a situar-se primer de la general. Una averia mecànica, però, l’han obligat a abandonar.

Font: Speedbrain (Traducció automàtica al català i versió original)
Font: Baja Aragón (Traducció automàtica al català i versió original)
Font: Bianchi Prata (Traducció automàtica al català i versió original)
Foto: Pòdium de la Baja 2013. D’esquerra a dreta: M.Guasch, J.Barreda i J.Viladoms (©Gas Gas)
 

 

Els germans Escalé, en vídeo a la Baja

Els germans Escalé, Gilbert i Oriol, disputen la Baja Aragón amb els colors de l’equip portuguès Bianchi Prata i corrent damunt de motos Husqvarna.
En aquests dos vídeo de l’escuderia podem veure en el primer un tram d’una cronometrada de Gilbert. Es pot diferenciar alguns dels trams de la prova, amb corriols que requereixen especial atenció i uns trams de camins molt ràpids on encara s’ha d’estar més atent.
El vídeo inclou declaracions dels dos germans que confien millorar la seva posició general (Oriol, vuitè i Gilbert, divuitè) i seguir dominant la categoria júnior, al temps que es van adaptant a la seva nova montura d’enguany.

 

I en el segon el pròleg cronometrat d’Oriol amb el conegut sistema d’avís per cridar a un corredor que ha de ser avançat.

 

J.Barreda domina la Baja

El pilot de Torreblanca (la Plana Alta) Joan Barreda (Speedbrain Honda) segueix dominant la Baja Aragón.
Després de guanyar l’etapa pròleg de divendres, Barreda ha seguit essent el més ràpid. De fet ha tret més sis minuts al segon, igualadí Jordi Viladoms que ha encapçalat un bon dia per a Gas Gas, amb tres pilots entre els cinc primers. I és quel el tercer lloc del pòdium ha estat per un increible Dani Oliveras. I es que el pilot de Vilablareix s’ha quedat a dècimes del seu company d’equip i no ha notat el canvio del trial al ral·li.
José M. Pellicer (Suzuki Grau) i Marc Guasch (Gas Gas) han completat els cinc primers llocs d’una prova dominada pels nostre pílots.
Font: Speedbrain (Traducció automàtica al català i versió original)
Foto: Joan Barreda (©Mariam Chytka) 

El Mundial d’Enduro pot tornar a Catalunya

El Club SIP Motorsports està negociant la possibilitat de que Catalunya torni a tenir una prova del Campionat del Món d’Enduro Maxxis FIM.
De tirar endavant el projecte el desenvoluparia el MC Solsonès i tindria Solsona com a punt neuràlgic i seria la prova inicial del campionat de 2014.
Segon informa el propi Club SIP Motorsports encara hi ha feina per fer, començant per reunir el pressupost necessari, i fins passat l’estiu no compten amb que es pugui confirmar el projecte.
EL club de Bassella és l’organitzador de la cursa més concorreguda dle país, la Bassella Race 1.
La darrera visita del Mundial a Catalunya dou fa dos anys, a Pons (la Noguera).