Viladoms guanya a Sardenya. Coma, campió del Món

Jordi Viladoms (Bordone Ferrari KTM) ha guanyat el V Ral·li de Sardenya, la primera vegada que el pilot d’Igualada puja al més alt d’una prova del Campionat del Món de Ral·li Cros-Country.
Per la seva part Marc Coma (KTM) s’ha classificat tercer, un resultat més que suficient per proclamar-se campió del Món quan encara falta la quarta i darrera prova, el Ral·li dels Faraons a Egipte.
Gerard Farrés (Bordone Ferrari KTM) ha quedat vuité de la general, seguit de Joan Pedrero (KTM). Joan Barreda (Husqvarna Speedbrain) ho ha fet en el lloc 21.
Edit
Teniem pendents els germans Escalé (Petromiralles Massoni Sport HM) que han acabat setè (Gilbert) i novè (Oriol) en categoria Júnior. Un més que bon resultat pels bessons de Manlleu, destacant el primer lloc de Gilbert en una especial, amb només 19 anys i, com el seu germà, debutant en un ral·li mundialista.
Font: Bordone Ferrari (Traducció automàtica al català i versió original)
Font: KTM (Traducció automàtica al català i versió original)
Font: Bike Village (Traducció automàtica al català i versió original)
Font: bloc Escalé Germans. Apunt
Font: blo de Joan Pedrero (Traducció automàtica al català i versió original)
Foto: Jordi Viladoms (©bordone ferrari) 

Jordi Viladoms s’aferma al liderat del Ral·li de Sardenya

Jordi Viladoms (Bordone-Ferrari KTM) segueix al capdavant de la classificació del Ral·li de Sardenya, després de quatre etapes. 
Després de perdre temps en la tercera etapa, avui, en el quart i penúltim dia, ha recuperat temps i s’ha distanciat a més de 5 minuts del també català Marc Coma (KTM), segon a la general (i quart en la classificació d’avui, dimecres).
Bon resultat el de Joan Barreda (Husqvarna Speedbrain) segon a la classificació del quart dia. Un cert consòl després de la penalització de l’inici.
També en ascens Joan Pedrero (KTM) que amb el cinquè lloc d’avui es situa setè a la general.
A qui no li ha anat tant bé les coses ha estat a Gerard Farrès (Bordone-Ferrari KTM) al que un problema mecànic l’ha baixat del cinquè al desè lloc de la general, perdent tota opció de pòdium.
Qui també es mantenen en cursa són els germans Gilbert i Oriol Escalé (Petromiralles Massoni Sport HM), els quals, tal com expliquen en aquesta piulada, tenen molt a prop l’objecti de finalitzar el ral·li.
Darrer dia
Disputat es presenta el cinquè i darrer dia. Viladoms amb totes les opcions de guanyar i Coma que pot ser campió del Campionat del Món de Ral·li Cros Country FIM acabant segon i que el seu company d’equip, el portuguès Ruben Faria no quedi entre les quatre primers (ara és vuitè).  
Font: Bike Village (Traducció automàtica al català i versió original)
Font :KTM (Traducció automàtica al català i versió original)
Font: bloc de Joan Pedrero (Traducció automatica al català i versió original)
Foto: Jordi Viladoms. (©bordone ferrari)

X.Galindo, satisfet de la Romaniacs

Teníem pendent parlar de les impressions de Xavi Galindo (Husaberg) sobre la Red Bull Romaniacs.
El pilot de Massalgoreig (el Segrià) s’ha mostrat satisfet pel lloc cinc aconseguit, una posició més que l’any passat.
Galindo, que s’ha refet bé del cop de l’Erzberg Rodeo, creu que podia haver lluitat pel pòdium però un error de GPS i un cable enganxat a la roda  no hi van ajudar. Amb tot el corredor de Husaberg enten que tot plegat forma part de les curses extremes i ja està pensant en la propera, la Gordexola Extrem.
Font: bloc de Xavi Galindo (Traduccio automàtica al català i versió original
Foto: Xavi Galindo (©mihai stetcu) 

G.Jarvis guanya la Romaniacs. Galindo, cinquè

Per tercer any el britànic Graham Jarvis (Husaberg) s’ha proclamat com a guanyador de la Red Bull Romaniacs. Amb la prova controlada els tres primers dies, el diumenge Jarvis s’ho va prendre amb més “calma” després de caure en un riu.
El proper repte de Jarvis és repetir l’any vinent i guanyar un quart títol el que el coronaria com el Rei dels Càrpats.
Per la seva part el català Xavi Galindo va acabar cinquè, tot i l’entrebanc del dissabte en foma de cable d’acer. Ja li dedicarem un apunt per ell.
Font: Husaberg (Traducció automàtica al català i versió original)
Foto: Graham Jarvis (©husaberg) 

La FIM dóna l’organització del SuperEnduro a ABC Communication

ABC Communication serà la promotora dels propers Campionats del Món de SuperEnduro després que la Federació Internacional de Motociclisme (FIM) li hagi atorgat els drets de televisió i màrqueting fins el 2015.
Amb aquesta concessió ABC Communication serà la responsable de dos dels màxims exponents de l’enduro ja que també organitza el Campionat del Mon d’Enduro Maxxis FIM (2012).
Alain Blanchard, director d’ABC Communication, s’ha mostrat “orgullós” de la confiança rebuda alhora que hi veu el reconeixment a la feian feta en el Mundial d’Enduro, des de 2004.
Fins ara, el promotor del Campionat del Món de SuperEnduro FIM era l’empresa catalana RPM Racing que, de fet, en fou la creadora de l’especialitat.
Font: FIM (Traducció automàtica al català i versió original)  
Foto: Logo SuperEnduro (©fim) 

El Ral·li de l’Amazones vist per Bianchi Prata

El portuguès Pedro Bianchi Prata, pilot i director de l’equip que porta els seus cognoms, va participar el passat cap de setmana en el Ral·li de l’Amazones.
Amb la seva Husqvarna es va situar en el quart lloc de la categoria PDA. Bianchi no s’ha mostrat massa satisfet del resultat final però sí que està content d’haver disputat la prova.
Aquí us adjuntem el primer d’una sèrie de sis que Bianchi Prata ha publicat al seu canal de vídeo.
Font: Bianchi Prata (Traducció automàtica al català i versió original
Foto: Pedro Biachi Prata (©bianchi prata) 
Vídeo: Biachi Prata

 

Les EC 300F i 450F, 4T, novetats de Gas Gas pel 2013

La gamma de models d’enduro amb motors de quatre temps serà la principal novetat del catàleg de Gas Gas per al 2013, gràcies a la incorporació de les noves EC 300F i 450F. 
Amb un programa de desenvolupament iniciat fa un parell d’anys, que ha passat per la remodelació de les 2T i ara aquest nou camp inciat amb la EC 250F 4T.
Les noves EC 4T neixen en el marc de l’acord de col·laboració entre Gas Gas i Yamaha com a proveïdor de motors. També és fruit, però de l’intens treball de desenvolupament que el departament tècnic de la marca de Salt ha dut a terme per adaptar aquests propulsors a les actuals necessitats dels seus clients.
De fet la principal novetat, la EC 300F, ha estat possible gràcies al treball dels tècnics de Gas Gas el que ha permès llançar aquesta nova cilindrada intermèdia en un model de sèrie.
L’esglaó més alt de la gamma és l’EC 450F, que pren com a base la moto desenvolupada en competició durant l’últim any per Ivan Cervantes. Tant l’EC 450F com els altres dos models d’aquesta gamma es posaran directament a la venda amb acabats i components Racing de màxima qualitat.
Font: Gas Gas.
Foto: Gas Gas EC 450F (©gasgas) 

X.Galindo, al mal temps, bona cara

Xavi Galindo (Husaberg) es va presentar a l’Erzberg Rodeo amb bones expectatives.
Bon inici de temporada (pòdium a la Hell’s Gate); cinquè l’any passat i unes classificatòries, enguany, entre els vint primers i, per tant, a primera línia de sortida.
Tot perfecte fins un toll de fang (a un parell de quilòmetres de la sortida i amb la tercera posada), estrabada de la moto i cop del maluc al manillar. Del cop, al pilot de Massalcoreig  (Segrià) li fou impossible de pilotar dempeus a la moto. Així que passat el setè control, sense opcions de poder-se aixecar de la moto, en una pujada va anar cap avall. Resultat, el fre davanter trencat i retirada.
Dins de la desgràcia, l’endemà de la cursa, el cop no va anar a més i sembla que ha quedat en una lesió muscular. I si la cosa no es complica Galindo confia treure’s el mal gust de l’Erzberg Rodeo a la Red Bull Romaniacs
Així que al mal temps, bona cara i tota la sort a Romania, on ahir, dimecres, ja va disputar el pròleg voluntari. I va quedar segon!
Font: bloc de Xavi Galindo (Traducció automàtica al català i versió original
Foto:  Xavi Galindo al pròleg de la Romaniacs 2012 (©martin wabnegger)

Aigar Leok, una de les sorpreses del Mundial

Tercer a E3, l’estonià Aigar Leok (TM) és una de les sorpreses del Campionat del Món d’Enduro Maxxis FIM (EWC 2012). Per aquest motiu els organitzadors del Mundial l’han entrevistat.
Leok també es mostra sorprés del bon inic de temporada tot i que, a diferència de l’any passat, ha tingut tot un hivern (i haver disputat la passada temporada) per saber que vol i com va això de l’enduro. Lo suficient com per preparar amb TM una temporada que, l’any passat, es va decidir disputar d’un dia per altre.
Sense preferències, però…
Les pedres i les especials d’enduro (enduro test) són les seves assignatures a millorar. Tot i no tenir un terreny preferit, li agraden les especials amb clots i sotregades.
Content amb la TM 300 2T, també ho està d’haver passat del motocròs a l’enduro, després de l’accident de 2010 que li va treure les ganes de fer motocròs.
Inquiet
Es declara una persona inquieta, jovial, tant a les curses com a la vida “normal”. Comença a ser conegut a Estònia (més el seu nom que la seva cara, amagada normalment sota un casc, diu fent broma) i parla de les dificultats de despuntar en un país petit.
La seva meta més inmediata es anar pas a pas i anar aprenent. Quan ha volgut anar més depressa del compte, afegeix, ha anat més per terra que damunt de la moto. Pel caràcter i els resultats, un pilot a tenir en compte.
Fotn: www.enduro-abc.com (Traducció automàtica al català i versió original
Foto: Aigar Leok (©abc communication) 

Walker guanya a l’Erzberg Rodeo

El jove corredor britànic Jonny Walker ha mantingut els colors de KTM al capdamunt dle pòdium de l’Erzberg Rodeo Hare Scramble.
Amb només 21 anys, Walker va fer una cursa intel·ligent on, a més de les seves habilitats com a pilot, va saber treure profit de les desgràcies dels seus rivals com la desqualificació del seu compatriota Graham Jarvis (Husaberg) i la de l’alemany Andreas Lettenbichler (Husqvarna) o la caiguda inicial del britànic Dougie Lampkin (Gas Gas). Tot just el color vemell de la moto catalana fou l’unic que va trencar la uniformitat del color taronja de KTM que va situar sis de les seves motos entre els set primers.
Amb 21 anys, Walker es va mostrar molt satisfet per la victòria aconseguida en el que ha estat la seva segona participació en l’Erzberg Rodeo. Satisfacció que també va manifestar el director de l’equip KTM, Alex Doringer, que veu com Jonny Walker manté el camí marcat pel polonès Taddy Blazusiak, guanyador de les cinc anteriors curses. Blazusiak no va corre la prova ja que està dispuntant el Campionat d’EnduroCross del EUA.
Font: KTM (Traducció automàtica al català i versió original)
Foto: Jonny Walker (©edmunds,j. ktm images)