Una proposta pel tren d’alta velocitat el 2009

Divendres vaig anar a la roda de premsa que vam fer a CiU per presentar una proposta que permeti l’arribada del TGV a la frontera francesa el 2009.

La solució passa per
instal·lar un tercer rail en el tram Castellbisbal-Mollet d’ample ibèric i en
el tram Girona-Vilamalla. A més a més, caldria construir
una plataforma de connexió de Vilamalla fins al tram d’ample internacional
Figueres-El Pertús. Tot això permetria la sortida des de Barcelona tant de
trens de mercaderies com de trens de viatgers fins a la frontera francesa amb
alta velocitat. Aquesta solució permetria superar provisionalment els esculls
pel centre de Barcelona i els de Girona que són els que actualment sembla que
endarrereixen els terminis de l’obra.
Els costos d’aquesta
solució serien: El cost d’un
quilòmetre d’instal·lació d’un tercer rail és d’1,5 milions d’€ cada quilòmetre
(total: 75 milions d’€ pels 50 quilòmetres totals). A aquest fet s’hi afegeix
que a l’empresa concessionària del túnel de El Pertús, a partir del 2009,
caldrà pagar-li una indemnització anual de 60 milions d’€ anuals si no hi
passen trens i per tant aquesta proposta evitaria aquests cost.

Pels que encara considerem que el retard de 3 anys més en el TGV és inadmisible crec que pot ser una bona solució provisional. Esperem que els sectarisme habitual del tripartit accepti aquesta proposta que ve de l’oposició però que és pel bé del país. Un país al que ens porten prenent el pèl pel que fa a infraestructures de fa anys. Aviat farà 20 anys del TGV Madrid-Sevilla i no tenim encara connexió amb ample europeu amb Europa!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.