Reportatge de BTV: CiU busca la màxima viralitat a la xarxa

Us afegeixo el reportatge que ens van fer les peridodistes de BTV, Patrícia Álvarez i Laia Balasch titulat CiU busca la màxima viralitat a la xarxa. Espero que el trobeu interessant. També us afegeixo el contugut de l’article a continuació:

Convergència i Unió aposta per la màxima viralitat a la xarxa de
cara a les eleccions autonòmiques, difonent el missatge convergent per
tots els canals possibles. A través del web de participació Cativistes
han creat una comunitat d’internautes afins a CiU i acaben d’obrir a
Facebook “CATIVISTES, El Joc”.

El Joc de Cativistes

L’última novetat ha estat el llançament al Facebook de “CATIVISTES, El Joc”, una iniciativa acabada de sortir del forn i que recull idees de vídeojocs com Farmville. L’entorn, però, enlloc d’una granja, és d’una oficina de campanya electoral de CiU.
I l’objectiu per acumular punts consisteix en enviar propostes
electorals de Convergència o aconseguir que els teus amics de Facebook
siguin seguidors del web cativistes o d’Artur Mas.

Trobada de Mas amb els amics del Facebook

A dos dies de l’inici de la campanya electoral, CiU va convocar
ciutadans i mitjans al cafè Zurich de plaça Catalunya, en una trobada
d’amics d’Artur Mas al Facebook.
Una iniciativa que va tenir molt d’èxit i que va servir al candidat
convergent per apropar-se d’una manera diferent a la ciutadania, així
com per guanyar visibilitat als mass media a través de les iniciatives
que es couen a l’espai 2.0.

La marca Obama

El màrqueting polític a través de les xarxes socials que va fer Obama
l’any 2009 va marcar un abans i un després en les campanyes 
electorals. L’actual president dels Estats Units va aconseguir
mobilitzar els indecisos i va recaptar 700 milions de dòlars.

Tot els partits catalans, sense excepció, s’han deixat influenciar
per l’estratègia d’Obama a la xarxa. En el cas de Convergència i Unió,
ha dissenyat projectes similars als del president demòcrata com el web Cativistes, que emula el portal MyBarackObama.

Vídeoblog

CiU va obrir el vídeoblog d’Artur Mas
l’any 2006, essent així un dels primers polítics a nivell mundial que
utilitzava aquest format. Des de llavors, publica un vídeo setmanalment i
és una eina molt ben valorada, tant pel partit i com pels ciutadans.
Des d’aquesta finestra, Mas informa sobre els actes del partit, així com
de temes que no tenen espai als mitjans de comunicació i s’amaguen als
escenaris secundaris de la política.

Un candidat sense Twitter

Tenint en compte que Artur Mas
és un usuari molt actiu al Facebook, el partit no té previst obrir un
Twitter del candidat perquè considera que no seria transparent. L’equip
de comunicació explica que Mas no el podria gestionar i opta per
canalitzar la informació al Facebook, tant del partit com del candidat, i al compte de Twitter de CiU.

Convergència també ha elaborat una aplicació per a iPhone i compta amb un canal a YouTube.


Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.