Lliçons sobre les webs i blocs de campanya de les Generals’08
Des
de Multiplica, l’equip del David Bonorat [Bloc] han analitzat de nou les estratègies a
la xarxa dels partits polítics que es presentaven a les eleccions
generals. L’estudi – que podeu descarregar aquí –
ens no ens deixa gaire bé a cap dels partits i torna a posar l’èmfasi en que la majoria segueixen veient Internet com un
espai de promoció electoral més. Des del meu punt de vista l’estudi ens porta a reflexionar com combinar l’estructura jeràrquica dels partits i organitzacions, amb l’estructura en xarxa de les xarxes socials.
També avui l’amic Xavier Peytibi [Bloc] en el seu bloc destaca un intressant post que ve a reafirmar aquesta tendència a utilitzar internet i les xarxes socials com a “moda passatgera electoral” per alguns polítics. El titular del post es prou significatiu quan explica que el 54% dels candidats han abadonat el seu bloc després de les eleccions. I posa exemples flagrants com Carme Chacón .
Uns comentaris que van el la línia contrària del que va fer ahir Artur Mas [Vídeobloc] que va posar en marxa un canal de participació a través del seu vídeobloc on els ciutdans li podran fer arribar preguntes en vídeo titulat Digues la teva. Fer això tant lluny d’eleccions i d’aquest oportunisme hauria de ser normal però en els temps que corren és glòria. L’amic Rubèn Novoa [Bloc] ja se’n feia ressò ahir.