Arbitrarietat com a base de la injustícia #sfc182

Les normes hi són per algun motiu i finalitat. Si hom vol les pot considerar convencionalismes, o una forma pautada d’entendre’s. Però les normes, les lleis que molt sovint els hi donem una imatge negativa i burocràtica, també són una garantia d’un tractament just i igualitari. De fet les coses acostumen a anar malament quan algú es salta aquests convencionalismes o es creu per sobre d’ells. De fet el problema de la llibertat recau en el fet que molt sovint la llibertat total d’alguns porta aparellada la manca de llibertat d’uns altres.

Però si hi ha un àmbit en el què això és encara més clar i evident és en el trànsit. Parar en un semàfor en vermell és un convencionalisme, però si no respectem el convencionalisme pot sortir car.

Doncs bé a Sant Feliu, anem al revés del món!. Vam començar fa uns anys amb la instal·lació d’un semàfor “intel·ligent” a la carretera que no es posava mai vermell. Encara avui hi ha gent que no entén com funciona i se’l salta. Hem continuat amb els bàdens del carrer Vic que han convertit el carrer en el carrer de la granota, amb l’anarquia en l’aparcament. Som l’únic poble on s’aparca a l’interior de la plaça i a 25 metres d ela policia. I tenim la Quintana rebatejada per la via dels fets com a carrer dels cons.

En teoria normes de trànsit no són discrecionals, i s’han d’aplicar per a tothom igual. Doncs bé el nostre Alcalde en un mateix carrer, la carretera de Sant Miquel multa els veïns que donen a la cantonada de l’Avinguda Catalunya, i edita unes targetes d’aparcament preferent per aparcar sobre l’acera als de la part de l’escorxador. O tots o ningú!. El motiu d’aquesta discrecionalitat no pot ser més trist, tenir el parroquians que van al Parc Usart contents. clientelisme del tronat!.

I per tronat també el seguir potenciant l’anarquia i l’incompliment sistemàtic d eles normes de trànsit per genera la necessitat d’un parking a tocar de la plaça, sense escoltar ni analitzar les alternatives.

De moment el fiasco normatiu aguanta, però aquesta discrecionalitat interessada i clientelar en l’aplicació d’unes normes clares i concises com les de trànsit només és una mostra del que es podria estar produint en altres camps, com per exemple, en el règim urbanístic o l’econòmic de la casa. I l’arbitrarietat sempre genera injustícies.

NOTA: Aquest article forma part de la meva col.laboració al diari digital vallesoriental.com. També el pots llegir aquí

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.