Al Personal Democracy Fòrum amb Joe Rospars analitzant la campanya d’Obama

Avui i demà es fa a la Torre Agbar a Barcelona el . De CDC hi hem assistit al Personal Democracy Forum, bon grup entre ells Jordi Cuminal, Salvador Grifell, Marc Pallarès i Esther Padró. Avui divendres el plat fort ha estat la xerrada del director de campanya on-line de Barak Obama, Joe Rospars.

Rospars ha fet una interessant xerrada on ha exposat algunes de les magnituds de la campanya d’Obama:

– 13 milions de suporters
– 45.000 grups de voluntaris (Grassroots)
– milions de trucades, mails i porta a porta
– 1’2 bilions de minuts de vídeos de campanya vists.
– Més de 2000 videos de campanya.
– 500 milions de dolars (3 milions de persones van fer donacions)

El principi bàsic en que es va fonamentar la campanya per Rospars “es basa en organitzar la gent i donar-los eines i tasques concrtes”. En certa forma és fer-los partíceps i protagonistes de la campanya.  Cada elements de la campanya d’Obama es va estudiar per veure com fer participar la gent i és fonamental que el contingut estigui fet des del punt de vista de la gent. Ha posat diversos exemples de vídeos en que no apareix el candidat com aquest:

Un altre aspecte que ha destacat és el fer continguts que relacionin la gent que vol col·laborar.

Els eixos de campanya que ha destacat són: transparència, autenticitat, participació, comunicació i organitzar.

Aquesta voluntat de transparència es va dur durant la campanya d’Obama afer per exemple el portal barackobama/dinner on es mostra Barack Obama a distància curta a partir de gravar diversos sopars i coverses amb els convidats de tu a tu sobre els temes més diversos.

En aquest línia ha posat per exmple aquest vídeo que feia habitualment el director de la campanya d’Obama explicant la base i arguments de la mateixa amb tota transparència:

En definitiva, un any després de la campanya d’Obama la paraula més emprada al Personal Democracy Fòrum Europe el primer dia ha estat: Obama. Us deixo amb el famós: Yes We Can!!