Aquest matí hem volgut col·laborar en el Gran Recapte. La nostra sorpresa ha estat comprovar com a les bosses que et faciliten per fer la compra i dipositar-la al contenidor hi havia el logotip d’una de les empreses col·laboradores.
En què quedem, és aquesta una mobilització de solidaritat altruista o no? Si és així perquè una empresa és destacada per damunt de les 120 que, segons la pàgina web, faciliten poder fer aquesta descomunal moguda? Per què 200.000 persones voluntàries han d’aparentar estar mobilitzades gràcies a unes sigles concretes?
Un dels quatre principis ètics en que es base la campanya diu que “El treball dels col·laboradors és voluntari, basat en el principi de la solidaritat.” Si és així per què es permet que una empresa col·laboradora en tregui rèdit explicitant la seva marca, “gaudint” d’un treball voluntari i no remunerat?
Des d’una concepció ètica pensem que cap empresa ha de sobreeixir per sobre del conjunt social d’aquesta iniciativa solidària que és el Gran Recapte, però en aquest cas s’hi afegeix la circumstància que l’empresa en qüestió ha estat una de les que més denúncies ha rebut per posar traves a la recerca d’una solució als greus problemes de pobresa que moltes llars vulnerables pateixen, en aquest cas pobresa energètica.
Parlem d’ENDESA una de les empreses amb la qual diversos ajuntaments mantenen litigis per dificultar o impossibilitar negociar moratòries als talls del corrent, talls que l’any 2018 van arribar a 92.000 a tota la península. Raó de més perquè ni pagant estigui en un lloc preeminent en el sí d’una campanya solidària.
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!