Viatjar en tren a Viêt Nam

Hi ha diverses maneres de recórrer el país. Una d’elles és amb el tren. Hi han diverses possibilitats; anar en ‘classe dura de fusta’, o en ‘classe amb coixins’ o en ‘classe de luxe’.
Això sí els recorreguts són llargs. Els trens no van més ràpids de 48 kms / hora, però això per a nosaltres no és significatiu …. ja n’estem avesats. La gran línia ferroviària és la que uneix Há Nôi i Ho Chi Minh ( Sai Gon ). És un recorregut de 1726 kms i que es pot fer en unes 30 o 40 hores. Però com a Viêt Nam miren el futur, no han construït un AVE, sino que ara han inaugurat un nou tren més modern i aquest trajecte es pot fer en menys de 30 hores.
Per els amants dels trens aquest és un viatge que cal fer.
El tren a Viêt Nam mereix dos blocs. Aquesta línia, la Transindoxina, va començar a construir-se l’any 1899 i es va completar l’any 1936. L’any 1930 viatjar de Sai Gon a Há Nôi calíen 40 hores i 20 minuts. Durant les guerres la línia va patir les bombes destructores dels japonesos, francesos, americans, el Vietcong. Els americans van reparar la línia de Sai Gon fins a Hué l’any 1960, evidentment per els seus propis interessos. Però novament va ser destruïda en aquest cas per el Vietcong.

Després de la reunificació del país, va ser una prioritat per el Govern de Há Nôi reparar la línia totalment per demostrar la veritable unificació del país i el tren es va anomenar ‘el tren de la reunificació’.

Va ser inaugurat el 31 de desembre de 1976. Es van reparar 1334 ponts, 27 túnels, 158 estacions i 1370 torres d’enllaç i electrificació.

La velocitat del tren va ser de 48 kms/hora, 8 kms més ràpid que l’any 1930.

El tren més ràpid tarda unes 30 hores i el més lent unes 41 hores.
Els estrangers pagàven els bitllets un 400% més cars que els vietnamites. Ara ja no és així, el preu del bitllet també s’ha reunificat.

Continuant amb els arbres i natura, he penjat aquesta fotografia de l’estació de Lao Cai, frontera amb Xina, i podeu veure aquest arbre tant frondós a la mateixa andana.

Qui sap els anys que fa que està aquí, en el mateix lloc.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *