Raül Romeva i Rueda

REFLEXIONS PERISCÒPIQUES

Publicat el 21 de maig de 2013

Extreure gas i petroli del mar: a quin cost?

El Parlament Europeu ha aprovat avui una nova Directiva sobre sobre la seguretat mediambiental en l’extracció de gas i petroli a alta mar. El Grup Verds/ALE hi hem votat en contra.

Les noves normes estan molt lluny de proporcionar un marc adequat que reflecteixi els riscos derivats de l’extracció de gas i petroli en alta mar. El Parlament Europeu ha perdut clarament una oportunitat.

La Directiva no diferencia entre regions de la UE. Els Verds demanàvem una moratoria en la explotació de gas i petroli en zones sensibles, turístiques i costaneres (com ara les Illes Canàries o el Mediterrani), on un vessament de petroli resultaria devastador per a les comunitats locals, la pesca, i el turisme. Tampoc s’ha adoptat l’esmene en què demanàvem una moratòria per a entorns sensibles com l’Àrtic.

Un dels dèficits de la nova norma és l’absència d’una estructura significativa de supervisió de la UE. No es dota l’Agència Europea de Seguretat Marítima amb cap competència de supervisió, i el seu paper es limitarà principalment a reaccionar quan hagi tingut lloc un accident. A més, tampoc es preveu cap mecanisme de seguretat financeraque garanteix que es cobrirà els danys efectuats en el cas d’un accident.

Així, la directiva no garanteix que les empreses extractores a alta mar acabin fent-se plenament responsables, tampoc financerament, si alguna cosa va malament. Qui ho acabarà pagant, com sempre, són les poblacions locals i el medi ambient. Simplement inacceptable.

 

 

 

Nota de premsa
Explotación de petróleo y gas

El Parlamento Europeo pierde la oportunidad de proteger las aguas del Mediterráneo y de las Canarias.

El Parlamento Europeo ha aprobado hoy una nueva Directiva sobre sobre la seguridad medioambiental en la extracción de gas y petróleo en alta mar. Los Verdes lamentan que la Directiva sea poco ambiciosa y no garantice realmente la seguridad ambiental en la aguas de la UE. El Vicepresidente de Verdes / ALE y eurodiputado de ICV, Raül Romeva Rueda, ha declarado tras la votación:

“Las nuevas normas están muy lejos de proporcionar un marco adecuado que refleje los riesgos derivados de la extracción de gas y petróleo en alta mar. El Parlamento Europeo ha perdido claramente una oportunidad.”

“La Directiva no diferencia entre regiones de la UE. Los Verdes pedíamos una moratoria en la explotación de gas y petróleo en zonas sensibles, turísticas y costeras (como las Islas Canarias o el Mediterráneo), donde un derrame de petróleo resultaría devastador para las comunidades locales, la pesca y el turismo. Tampoco se ha adoptado la enmienda en el que pedíamos una moratoria para entornos sensibles como el Ártico. “

“Uno de los déficits de la nueva norma es la ausencia de una estructura significativa de supervisión de la UE. No se dota la Agencia Europea de Seguridad Marítima con ninguna competencia de supervisión, y su papel se limitará principalmente a reaccionar cuando haya tenido lugar un accidente. Además, tampoco se prevé ningún mecanismo de seguridad financera que garantice que se cubrirá los daños efectuados en el caso de un accidente. “

“Así, la directiva no garantiza que las empresas extractoras en alta mar acaben haciéndose plenamente responsables, tampoco financieramente, si algo va mal. Quien lo terminará pagando, como siempre, son las poblaciones locales y el medio ambiente. Simplemente inaceptable. “

Font foto: expansión
  



Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Aquesta entrada s'ha publicat dins de Medi Ambient (Aigua, Suro, Natura 2000, criminalitat ambiental,...) per raulromeva | Deixa un comentari. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent