Raül Romeva i Rueda

REFLEXIONS PERISCÒPIQUES

Directiva Drets Víctimes ben encarada. Ara toca Directiva sobre violència de gènere.

Després de diversos mesos de trílogs, la Comissió de Llibertats Civils, Justícia i Assumptes d’Interior (LIBRE) i la Comissió de Drets de les Dones (FEMM) del Parlament Europeu acabem d’adoptar tot just fa un parell d’hores la proposta de Directiva sobre les normes mínimes relatives als drets, el suport i la protecció de les víctimes de delictes.

Aquesta directiva és un pas molt important per a la consolidació d’un espai de justícia europeu on es garanteixin els drets de les víctimes, així com el seu suport i protecció. Es tracta de drets tan bàsics com la traducció i interpretació, l’accés a serveis mèdics i psicològics i l’accés a la informació pertinent sobre la situació del judici han quedat garantits.

Dos aspectes mereixen ser especialment destacats. Primer, cal tenir en compte les necessitats específiques de les víctimes en els processos penals, independentment de la naturalesa del delicte o del lloc en què s’hagi comès en la Unió Europea. Amb això es pretenen evitar discriminacions per sexe, gènere, religió, raça, lloc d’origen o tipus de residència, entre d’altres. La situació de les persones immigrades en situació irregular han estat una de les nostres màximes preocupacions.

En segon lloc, el text inclou nombroses mencions a la situació de les víctimes de violència de gènere. En aquest sentit s’ha guanyat una important batalla en incloure una protecció específica sobre les dones europees que pateixen encara avui la xacra social del patriarcat. No obstant això el text no és suficient per prevenir i protegir les víctimes de gènere en totes les seves dimensions i és per això que el Parlament i el Consell van acordar demanar una regulació específica sobre violència de gènere. Ara és la Comissió, concretament la Comissària Reding, qui ha de posar sobre la taula una directiva sobre violència contra les dones.

 

Nota de prensa en CAST

Tras la Directiva de Victimas, la Comisaria Reding debe proponer ahora una Directiva contra la Violencia de Género

Tras varios meses de trílogos, la Comisión de Libertades Civiles, Justicia y Asuntos de Interior y la Comisión de Derechos de las Mujeres adoptaron conjuntamente, hoy, la propuesta de Directiva sobre las normas mínimas relativas a los derechos, el apoyo y la protección de las víctimas de delitos. El Vicepresidente de Verdes/ALE y ponente en la sombra de la Comisión de Derechos de las Mujeres, Raül Romeva y Rueda, dijo después del voto:

“Ésta directiva es un paso muy importante para la consolidación de un espacio de justícia europeo donde se garanticen los derechos de las víctimas, así como su apoyo y protección. Se trata de derechos tan básicos como la traducción e interpretación, el acceso a servicios médicos y psicológicos y el acceso a la información pertinente sobre la situación del juicio han quedado garantizados.

Dos aspectos merecen ser especialmente destacados. Primero, deberá tenerse en cuenta las necesidades específicas de las víctimas en los procesos penales, independientemente de la naturaleza del delito o del lugar en que se haya cometido en la Unión Europea. Con ello se pretende evitar discriminaciones por sexo, género, religión, raza, lugar de origen o tipo de residencia, entre otros. La situación de las personas inmigradas en situación irregular han sido una de nuestras máximas preocupaciones.

En segundo lugar, el texto incluye numerosas menciones a la situación de las víctimas de violencia de género. En este sentido se ha ganado una importante batalla al incluir una protección específica sobre las mujeres europeas que padecen aún hoy la lacra social del patriarcado. Sin embargo el texto no es suficiente para prevenir y proteger a las víctimas de género en todas sus dimensiones y es por eso que el Parlamento y el Consejo acordaron pedir una regulación específica sobre violencia de género. Ahora es la Comisión, concretamente la Comisaria Reding, quién debe poner sobre la mesa una directiva sobre violencia contra las mujeres.”

Font Foto: Radio Netherlands


Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Aquesta entrada s'ha publicat dins de Gènere i igualtat d'oportunitats per raulromeva | Deixa un comentari. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent